Toon posts:

Maximale lengte ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We zijn hier een nieuw netwerk aan het ontwerpen en nu herrinerde ik me vaag dat in de groene bijbel van Halsall iets stond over de maximale lengte van Ethernet (10BaseT). De maximale lengte is 100 meter als ik me niet vergis. maar is dit van de client naar de switch of is dit van de client naar een andere client door de switch?

Dit maximum is gebaseerd op electrische beperkingen (weerstand)? of is er meer in het spel?

Werkt een switch niet ook als een repeater (dat het signaal weer versterkt en doorstuurt)?

Verwijderd

100 meter voordat je theoretisch signaal zou verliezen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat is de maximale lengte van een segment, een segment is tussen twee actieve adapters.
Dus tussen een NIC en een switch is 1 segment

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

In feite van NIC (PC) tot de Switch/Hub. Die Switch/Hub kan het signaal weer versterken, dus als je 1 switch/hub gebruikt kun je in feite 200 meter speling hebben.

Profile

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 19:49

rally

Deyterra Consultancy

Ahem, de maximale lengte van 100 meter is inderdaad correct (tussen twee segmenten), maar dat is Inclusief Patch kabels.
Kabelaars houden daarom de maximale lengte op 90 meter + 2 x 5 meter Patch kabel aan beide zeiden.
In de praktijk zal niemand met een 1cm kabel naar de switch en naar de node gaan :)

http://www.deyterra.com

• killswitch
  • Laatst online: 16-02 15:59

killswitch

killswitch+switch= death switc

bij mijn weten is een hub geen actieve adapter hoor oftewel hij versterkt het signaal niet

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

killswitch schreef op 14 October 2003 @ 15:47:
bij mijn weten is een hub geen actieve adapter hoor oftewel hij versterkt het signaal niet
sinds wanneer is een hub geen actieve adapter?

• Godjira
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Erkens schreef op 14 October 2003 @ 15:47:
[...]

sinds wanneer is een hub geen actieve adapter?
Inderdaad, die verstuurd pakketten weer opnieuw door, dus daar wordt heus wel weer een signaal verterkt, naar mijn idee.

Profile

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is zoals eerder gezegd theoretisch 100 meter tussen 2 actieve componenten zoals een NIC en switch. Langer wordt niet gegarandeerd, dit ook inverband met de latency die je dan op je kabel oploopt. Hierdoor kun je dus errors en andere vreemde zaken krijgen. Wil je langer dan zou je aan glas-vezels kunnen denken.

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 08:25
killswitch schreef op 14 October 2003 @ 15:47:
Zou mooi zijn zeg, als je dan een 24 poorts hub hebt hou je vrijwel geen signaal meer over! ;)

---

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Jawel, een hub is actief, en regenereert het signaal weer.

Voor 10Base-T had je de 5-4-3 regel, je mocht tussen 2 stations maximaal 5 segmenten hebbeb zitten, dus 4 hubs/repeaters, en maar 3 van die segmenten mochten stations hebben (de andere 2 waren bedoeld als backbone-segmenten).
Voor 100Base-TX heb je 2 soorten hubs, Class-1 en Class-2, bij Class-1 mag je maar 2 segmenten hebben, en dus maar 1 hub, bij Class-2 maar 3 segmenten, en dus 3 hubs.

Met switches ertussen begin je steeds weer op 0.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 15:40:
We zijn hier een nieuw netwerk aan het ontwerpen en nu herrinerde ik me vaag dat in de groene bijbel van Halsall iets stond over de maximale lengte van Ethernet (10BaseT). De maximale lengte is 100 meter als ik me niet vergis. maar is dit van de client naar de switch of is dit van de client naar een andere client door de switch?

Dit maximum is gebaseerd op electrische beperkingen (weerstand)? of is er meer in het spel?

Werkt een switch niet ook als een repeater (dat het signaal weer versterkt en doorstuurt)?
Zie het boek "Networking Essentials" , daar staat dit allemaal letterlijk in (en met google is dat ook te vinden).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.