[MSSQL] Deadlocks na dbcc dbreindex

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Omdat mijn systeem de laatste tijd wat trager werd, heb ik vannacht dbcc dbreindex op alle tabellen in mijn db uitgevoerd. Dit was vrij snel gebeurd, maar nu word ik overspoelt met deadlocks (bijna 1 per min.) deadlocks waren al een beetje een probleem, maar vanwege de drukte had ik nog geen tijd gehad om het verder te onderzoeken, maar dit waren er hooguit 20 per dag (nog veel, maar nu is het echt te gek). Weten jullie hoe dit nou zo samen kan hangen, dbreindex heeft andere keren er wel gewoon voor gezorgd dat de database sneller was geworden (de db was toen nog wel wat kleiner) maar nu heeft hij er een zooitje van gemaakt..

Wat zijn nu de beste stappen om dit probleem tegen te gaan?

thx.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Deadlocks kan je vermijden door altijd je tabellen consistent in dezelfde volgorde aan te spreken.

Bv, als je een procedure hebt die dit doet:
code:
1
2
DELETE FROM table1
UPDATE table2

en een andere procedure die dit doet:
code:
1
2
UPDATE table2
INSERT table1

Dan zorg je er gewoon voor dat in beide proceduren je dezelfde table eerst gaat gaan accessen.

https://fgheysels.github.io/

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
mja was het maar zo makkelijk, het is iets complexer dan 2 sp's, (hoewel dit natuurlijk de basis is)
maar het gaat mij vooral hoe het kan dat na dbreindex de boel op zijn kop ligt...