Asus DiGIMatrix media center

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Op mijn werk viel mijn oog op een folder met het volgende apparaat erop:

Asus DiGIMatrix media center.

Het is eigenlijk een gewone pc met werkelijk alles erop en eraan maar dan in een mooie vorm voor in de huiskamer. Kijk ook maar even naar de specs.

Het is een heel nieuw model maar ik kan nergens vinden wat hij gaat kosten en wanneer en waar hij te koop is. Ik ben er wel erg van gecharmeerd. Weet iemand anders misschien meer of deze beauty??

Verwijderd

ikke niet maar zou er wel meer van willden weten.. ziet er zeer goed uit

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit lijkt me inderdaad ook een interessante Multimedia PC

De Prijs die wij bij een dealer kregen was ex-btw €346,50, maar ik weet niet of dit met DVD-Rom drive, DVD-Rom/CD-RW drive of met DVD-R/-RW/C-R/-RW drive is?

De levertijd konden ze bij Quote niet geven.
www.Quote.nl
http://www.quote.nl/frame...sus/barebone/barebone.htm

Manual:
ftp://www.asus.it/pub/ASU...426_digimatrix_ab-v10.zip

Dus als iemand meer informatie/ reviews heeft over dit apparaat, graag even laten weten!

• bassio
Ik moet zeggen dat ik 346,50 wel erg mee vind vallen. Ik hoop dat het waar is want dan bestelling ik hem meteen. Ik hoop snel op meer informatie.

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bassio, bij die 346,50 ex BTW komt ook nog een Pentium4 processor (max 2,4Ghz, hoger geeft teveel warmte problemen) en ook nog geheugen. En dan nog de vraag of je een DVD-R/-RW/C-R/-RW drive wilt, wat de prijs ook nog verhoogt. Dat apparaat is ook niet meer uit te breiden, geen normale PCI sloten aanwezig. Dus misschien is een gewone barebone pc wel een beter oplossing?

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

By Mycom staat ie met P4 2,66; 256MB; 120GB; etc voor EUR 899,-

www.mycom.nl

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• bassio
Ik heb een prijs van de inkoper gekregen en dat is 688,50. Voor een p4 met dvd brander. Is mij inderdaad iets te duur. Kan hem overigens niet vinden bij mycom maar dat kan aan mij liggen

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Ik zit dus ook te kijken naar dit apparaat,
het lijkt me geweldig alles in 1 apparaat computer, internet, games, muziek en dvd.

Alleen 1 probleem hoe is de beeld weergave en hoe is de geluids weergave ... ?

Ik heb weleens een laptop aan m`n tv gehangen, maar ik vond het dus echt geen werken, slecht leesbaar en moeilijk uit te lijnen op m`n tv (het was er moeilijk achter te komen hoe de instellingen werkte op de laptop om een goede weergave te krijgen op m`n tv).

Ik sta dus nu op het punt om via pc-prive een nieuwe computer aan te schaffen en aangezien ik een kleine woonkamer heb wil ik het liefst alles in 1 apparaat verwerkt hebben. momenteel heb ik een NAD dvd-speler en combinatie met een NAD reciever waar ik zeer tevreden over ben, alleen als ik dus overstap naar de digimatrix, zal ik m`n dvd-speler moeten verkopen, maar zal deze dezelfde weergave produceren ...

Ook ben ik dus benieuwd of deze digimatrix surround weergave geeft.

Zal dit een goed alternatief zijn. zodat ik m`n muziek, dvd`s, internet en office in 1 apparaat kan gebruiken of is een losse laptop een beter alternatief ?

Alvast bedankt voor jullie reakties ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de prijs redelijk meevallen (wel vind ik de hoeveelheid geheugen wat matig => 256mb). Een vergelijkbaar systeem bouwen kost toch al gauw 1400 euro (schat ik).

De vergelijking met een laptop geluidskaart of een goeie 5.1 kaart vind ik niet echt redelijk. Met de geluidskaart die ik nu heb (onboard in een aldi-pc) ik behoorlijke geluidskwaliteit!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de Digimatrix?

Ik kan namelijk helemaal niemand vinden / geen sites vinden die het hebben over een ingerichte Digimatrix (m.u.v.: http://people.easter-eggs.org/~yack/digimatrix/ ).

Roland.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 17:11:
Heeft iemand al ervaring met de Digimatrix?

Ik kan namelijk helemaal niemand vinden / geen sites vinden die het hebben over een ingerichte Digimatrix (m.u.v.: http://people.easter-eggs.org/~yack/digimatrix/ ).

Roland.
Ervaringen zal je niet vinden nog. ASUS levert de digimatrix namelijk vooralsnog niet uit, omdat ze nog bezig zijn met de softwatre van de TV-tuner.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Heeft Asus een datum aangekondigd te gaan leveren? Gaan ze dan eerst in de US of Japan leveren ipv Europa of overal tegelijk?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:10:
Heeft Asus een datum aangekondigd te gaan leveren? Gaan ze dan eerst in de US of Japan leveren ipv Europa of overal tegelijk?
Datum is nog niet bekend.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01-2025
Deze is nanaf heden te koop bij de makro in België : www.makro.be / folderaanbiedingen / kantoor / pagina 2.
Alleen jammer dat hij op Windows XP draait. Weet iemand ook of hij met Linux/MythTv aan de praat te krijgen is ?

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Verwijderd

MaXX: zie http://people.easter-eggs.org/~yack/digimatrix/ (mocht je die gemist hebben). Wat ik daar las was dat hij nog wel veel problemen heeft. Ergens anders heb ik ook gelezen dat de TvTuner kaart die gebruikt wordt (nog) niet goed ondersteund wordt onder Linux. Ik ben van plan dual boot te gaan draaien zodat ik in ieder geval gebruik kan maken van de standaard meegeleverde software en langzaam maar zeker het Linux systeem kan uitbouwen en echt switchen als 'alles' op orde is.

Aanbieding bij de Makro ziet er prima uit! Het enige wat ik anders zou willen zien is een DVD writer ipv alleen CD branden. 256Mb ram is ben ik bang ook net aan de krappe kant maar verder prima zeker qua prijs.

Als gewone sterveling zonder Belgische BV in mijn bezit kan ik volgens mij niet bij de Makro in Belgie kopen of heeft iemand daar nog een goede tip voor?

Roland.

Verwijderd

Is dit apparaat nou eigenlijk al te koop? Ik zie ze wel overal in shops opdoemen, maar waar er voorraad indicatie staat is die allemaal 'onbekend' of 'meer dan vijf weken'

Verwijderd

bij www.sallandautomatisering.nl kan je hem halen ! onder het linkje barebones

https://213.239.181.153/products.do?catId=109

of daar gewoon ff op klikke ben je er gelijk

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oh? Dan is er het een en ander veranderd in 2 weken? Ik geloof dat Asus nog met een aantal problemen te kempen heeft en dat hij daardoor niet leverbaar is...

/me jevn heeft bij sallandautomatisering dus geïnformeerd 2 weken geleden

http://www.sadvd.nl/viewtopic.php?p=1452#1452

Verwijderd

Ik begrijp niet goed waarom zo'n ferm apparaat als de digimatrix zo'n dood topic heeft op tweakers.

Ik wil een HTPC gaan aanschaffen en vond dit wel een geschikt apparaat:
WiFi, DVD-RW, etc,

Maar aangezien het hier zo dood is begin ik te twijfelen of het ding niet zwaar bagger is ;)
Er moeten toch tweakers zijn die zo'n ding thuis hebben staan ?

Verwijderd

Ik heb zo'n 3 maanden geleden een Digimatrix aangeschaft met DVD-RW. Aangezien je hem als Barebone koopt heb ik er een P4 2.4 Ghz ingestopt met 1 GB memory een een 250 GB harde schijf. Mijn ervaring is de volgende. Als normale PC werkt hij perfect. Hij staat echter in de woonkamer naast mijn 26" TFT televisie met als doel hem te gebruiken als HTPC te gebruiken. De software die Asus meelevert als is Home Theater werkt niet echt lekker. Je kan o.a. geen kanalen vastleggen. Bij het opnemen op de harde schijf bereikt de CPU temp. bijna de 68 graden en gaan de twee ventilatoren flink aan het werk. Het geluidsnivo is dan net een beetje storend.

Ik ga hem binnenkort voorzien van XP media Center Edition in de hoop dat een aantal zaken verbeteren. Het apparaat heeft de potentie een aanvulling te zijn voor je woonkamer, zeker gezien de looks ervan. Ik moet alleen nog uitvogelen hoe.

:)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat betreft jouw warmte ontwikkeling, dat komt volgens mij van je harde schijf af. Ik had er een 200 Gb in zitten en daarmee stegen de temps ook boven de normale hoogte.
Inmiddels is hij vanwege het niet MCE geschiktheidsprobleem als webserver in de kast verdwenen... Erger kan niet :(
Ik ben dus nog steeds op zoek naar de MCE tv kaart voor dit zeer fijne toestel..
Pagina: 1