• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 11:13
Ik ben op zoek naar een bedrijf dat Chip Kaart Readers/Writers verkoopt.

Het is de bedoeling om daarmee SIM kaarten met een aantal nummers voor te programmeren. Nu weet ik dat Conrad ze in de verkoop heeft maar daar zit nogal een lange levertijd op.

Nu is mijn vraag: weet iemand nog een bedrijf dat deze apparaten verkoopt ? ? ?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit: stomme opmerking, stond in je openings post, spijt me

[ Voor 89% gewijzigd door jevn op 14-10-2003 15:33 ]

Verwijderd

bedoel je het nou voor eenmalig gebruik? dan kun je er 1 lenen bij de primafoon

• --Mulder--
Nee, hij moet meerdere keren te gebruiken zijn. Het om ongeveer 100 sim kaarten die geprogrammeerd moeten worden.

Verwijderd

Infinity USB Phoenix. www.cardwriter.nl

Ja ff gecontroleerd, zelfs GSM SIM adapter kaarten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 15:49 ]

• --Mulder--
Ik ga kijken, bedankt!

• Def_P
  • Niet online
Je moet ff zoeken in de schotel-antenne scene. Daar worden deze dingen veel gebruikt. Bijvoorbeeld een mastera, of zo iets dergelijks.

Kijk hier maar eens:
https://www.cardwriter.nl/docs/pi833658306.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Def_P op 14-10-2003 18:19 ]

I, for one, like Roman numerals

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
www.mastera.nl is ook een bekende naam in de satelliet wereld, ze leveren normaal zeer snel

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik meen dat de Rabobank een Gemplus 410 seriële chipkaartlezer/schrijver leverde bij het telebankierpakket, maar hier ben ik niet helemaal zeker van. In het Easystamp-pakket van TPG Post zit er in ieder geval eentje, die, mits ongebruikt, ook is te ruilen voor een USB-variant.

• Bigfoot
rollebol schreef op 16 oktober 2003 @ 09:23:
Ik meen dat de Rabobank een Gemplus 410 seriële chipkaartlezer/schrijver leverde bij het telebankierpakket, maar hier ben ik niet helemaal zeker van. In het Easystamp-pakket van TPG Post zit er in ieder geval eentje, die, mits ongebruikt, ook is te ruilen voor een USB-variant.
Kun je daar GSM kaarten mee bewerken dan?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
Wou je 100.000 euro aan beltegoed opzetten >:) >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 16-10-2003 10:07 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php

http://www.kaartenkoning.nl/shop/default.php

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 10:14 ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Bigfoot schreef op 16 October 2003 @ 10:05:
[...]

Kun je daar GSM kaarten mee bewerken dan?
Je kan wel de nummers op je SIM-kaart op je PC opslaan, andere dingen heb ik nog nooit geprobeerd.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Een GemPlus reader heb ik tijdens afstuderen gebruikt om een SIM-kaart te programmeren. Je kunt er gewoon alles mee.

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

NOFI ;)
maar je gaat toch geen stoute dingen doen met het omproggen van SIM-kaarten. Misschien zit mijn geest erg ziek in elkaar dat ik geen normale reden kan bedenken hoor. :+
Of gaat het niet om GSM crap ... ?

[ Voor 10% gewijzigd door VisionMaster op 16-10-2003 10:32 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Chipkaarten worden niet alleen gebruikt voor SIM-kaarten of sattelietontvangers. Zo zijn er ook pasjessystemen die de toegang tot computers regelen of kantoren regelen, die met chipkaarten werken.
Verder moet je wel heel goed zijn om een SIM-kaart te "hacken". Als je daar goed in bent, kom je echt niet meer op dit forum vragen waar je een reader kan kopen :)
Bigfoot schreef op 16 oktober 2003 @ 10:05:
[Kun je daar GSM kaarten mee bewerken dan?
Je kunt alles doen wat je met je telefoon ook kan doen. Je kunt je telefoonboek uitlezen en wat andere files waar je als gebruikter bij mag. Met speciale programma's kun je het operator-menu in en proggies op de kaart starten (telefoon simuleren).
Beveiliging op een SIM-kaart is heel erg goed geregeld. Wanneer jij geen speciale codes hebt gekregen van de mobiele operator (en die geven ze je gegarandeerd echt niet mee) heb jij geen toegang tot een hoop onderdelen. Brute-force attack niet mogelijk, omdat na 3* een foute PIN de boel op slot gaat. Er zijn ook beveiligingen waardoor het openmaken van een SIM-kaart, en met probes luisteren op de bus niet werkt! (boel schijnt dan gewoon te self destructen ofzo).

[ Voor 56% gewijzigd door Bart B op 16-10-2003 12:09 ]

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

Bart B schreef op 16 oktober 2003 @ 12:00:
Chipkaarten worden niet alleen gebruikt voor SIM-kaarten of sattelietontvangers. Zo zijn er ook pasjessystemen die de toegang tot computers regelen of kantoren regelen, die met chipkaarten werken.
Verder moet je wel heel goed zijn om een SIM-kaart te "hacken". Als je daar goed in bent, kom je echt niet meer op dit forum vragen waar je een reader kan kopen :)

[...]

Je kunt alles doen wat je met je telefoon ook kan doen. Je kunt je telefoonboek uitlezen en wat andere files waar je als gebruikter bij mag. Met speciale programma's kun je het operator-menu in en proggies op de kaart starten (telefoon simuleren).
Beveiliging op een SIM-kaart is heel erg goed geregeld. Wanneer jij geen speciale codes hebt gekregen van de mobiele operator (en die geven ze je gegarandeerd echt niet mee) heb jij geen toegang tot een hoop onderdelen. Brute-force attack niet mogelijk, omdat na 3* een foute PIN de boel op slot gaat. Er zijn ook beveiligingen waardoor het openmaken van een SIM-kaart, en met probes luisteren op de bus niet werkt! (boel schijnt dan gewoon te self destructen ofzo).
Hmmm vlak na mijn post zat ik ook ID-cards te denken.
Toch wel cool spul eigenlijk. Misschien ook maar eens een keer in verdiepen. :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Bigfoot
[quote]Bart B schreef op 16 October 2003 @ 12:00:
[quote]

Hangt van de simkaart/ provider af. Van de wat oudere SIM's kun je met geschikte software de KI uitlezen, en hem klonen.
Pagina: 1