Programma om PHP code op te maken

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na de aanleiding van de topic programma om code netjes op te maken en ik heb het nu ook nodig.
Om precies te zijn: Ik zoek naar een programma die (PHP) (bestaande) code voor je ident, dus niet tijdens het scripte, gewoon kant en klare code.
Ik weet dat Zend dat kan maar dat is zo'n log programma en veel documenten daarmee openen lukt niet echt.
Ik heb gezocht @ Google, Download.com, PHP.net en natuurlijk @ GOT maar kan niets vinden :( Tenminste, geen gratis of try programma :S

Met Ultraedit, Editplus en Crimson werkt het niet.. Dat is alleen voor tijdens scripten.

Wie kan me helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchmega op 14-10-2003 15:14 ]

Verwijderd

Dus je code mooier maken ?
Zoiets ? : http://www.bierkandt.org/beautify/

1e hit via google :) http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kan me haast niet voorstellen dat het niet met UltraEdit kan.. is daar geen PHP taal module dan voor te downloaden?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel wat mensen die phpCodeBeautifier (van de makers van PHPEdit) gebruiken naar volle tevredenheid. Die PHPEdit is trouwens ook wel iets dat je eens moet bekijken. Zeer knappe PHP ontwikkelomgeving. Jammer genoeg heeft ie last van serieuze memory leaks (hier dan toch).

• Dutchmega
  • Niet online
Thanks guys, phpCodeBeautifier komt met een paar instellingen het dichtst in de buurt... maar hoe pas ik dat snel toe bij een heleboel bestanden>?

Edit: Ik zie dat je vanaf een commandline kan toepassen maar ik heb een heleboel bestanden...
Handmatig duurt een beetje lang...

[ Voor 32% gewijzigd door Dutchmega op 14-10-2003 16:46 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De command-line versie van phpCodeBeautifier kan meerdere bestanden tegelijk (batched) verwerken. De GUI blijkbaar slechts één. Overigens kan je phpCodeBeautifier ook gebruiken in combinatie met andere editors. Afhankelijk van de editor kun je zo ook meerdere documenten tegelijk verwerken.

Als je PHPEdit gebruikt, dan kun je phpCodeBeautifier (zit standaard ingebouwd in PHPEdit 0.8) automatisch alle open documenten laten opmaken (Tools -> Code Beautifier -> Beautify All Documents).

[ Voor 2% gewijzigd door satcp op 14-10-2003 16:52 . Reden: typo ]

• Dutchmega
  • Niet online
Mooi :D Dan zal ik eventjes PHPedit downloaden :)

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Bij ons op school kunnen we goedkoop aan software komen via Surfspot en daar kwam ik het volgende programma tegen: CodeCharge Studio 2.1 UK
Ik denk dat dat een programma is wat jij bedoelt.
Ik heb het programma nooit gebruikt, het kosten nog steeds 145 euro.
Misschien zijn er andere hier die wel ervaring met dit programma hebben.
Pagina: 1