Toon posts:

Via m920 bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naast mijn pc ligt een prachtige radeon 9700, ongebruikt. Toen ik deze erin wilde sleutelen, had ik het probleem dat 'ie het niet deed. Ik kwam er even later achter dat mijn bios uit het jaar 2001 stamde, dus daar kon ik wel een update tegenaan gooien dacht ik. Misschien zou het probleem dan verholpen zijn.
Ik ging dus op zoek naar een bios update. Ik zocht het hele internet af, ik ging langs de via website, ik heb zelfs een heel formulier ingevuld, maar het enige wat me aangesmeerd werd, was 20 dollar betalen voor een update van 300 kb. Ik kwam dus niet verder.
Nu ben ik dus hier aangekomen. Mijn laatste hoop, mijn laatste redding. Tweakers.
Okee, genoeg sentimenteel geklets :)
Specificaties van mijn moederbord:

- PC400 (via) m920 series (socket 423)
- VIA VT8753 chipset(P4X266) of VT8233 chipset
- Intel 1500 MHz processor
- AMIBios(Datum:12/13/01)

Ze hadden dus de Award bios bij via liggen, maar amibios was nergens te vinden.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:56

Piggen

Lekker bakkie

Als ik google op "via m920 socket 423" kom ik bij PCChips uit. Kan dat kloppen?

dan kun je misschien hier terecht:
http://www.pcchips.com.tw/bios/bios.asp?module_id=2,3

[ Voor 41% gewijzigd door Piggen op 14-10-2003 15:45 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

al eens aan gedacht dat je voeding niet toerijkend is ?
ik draai hier namelijk een amd k6 500 met een geforce fx 5600 pro (jah pc van broertje rest is onderweg) die bios is nog ouder :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 14-10-2003 16:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Tnx mpmad!
mijn bios is geupdate. Het heeft echter niet geholpen. Na flink wat sleutelen en proberen heb ik nu weer me oude videokaartje erin zitten. Mijn bios is iig nu wel up-to-date.
Dan blijf ik dus met het probleem zitten. Er zit een 300W voeding in mijn pc, wat volgens mij genoeg moet zijn.

Mijn kaartje:
Sapphire Radeon 9700 atlantis pro (128 mb ddr)

Mijn processor stond hierboven dus al. Ik heb nu de nieuwste bios update.
Mijn videokaart geeft helemaal geen data door aan mijn monitor. Ik krijg dus niks(ik herhaal: Niks) te zien. Voor zover ik het kan ontdekken gaat mijn pc ook niet door met opstarten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer hem eens in een andere pc, misschien dat ie DOA is :(

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd. Daarin werkt 'ie wel. Het is dus iets tussen mijn pc en die kaart. Maar de kaart werkt wel... naja en me pc ook want anders was ik niet hier :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ook al geprobeerd om met zo min mogelijk hardware op te starten, zo kan je uitsluiten of je 300Watt voeding voldoende is. Zover ik weet zijn die 9700 en aanverwanten echte powerslurpers ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
klopt. Ik heb het geprobeerd met 1 hd, geen hardware buiten die 9700 en nog ging het dus helemaal fout... Ik word echt helemaal gek van dat ding... maja hij is zo duur om uit het raam te gooien.
Pagina: 1