Ik heb een ABIT-KT7 moederbord en ik heb een mega-probleem. Op mijn 1e ide kabel heb ik 2 HDD's aangesloten. Op mijn 2e kabel heb ik als master een Creative DVD 1241 aangesloten en als slave een Yamaha crw-4001 re-writer.
Toen ik de originele kabels had aangesloten wilde het bord op een gegeven moment de apparaten op de 2e kabel niet meer herkennen, dus had ik alleen nog 2 HDD's beschikbaar.
Nu wil het ook wel eens gebeuren dat de 2 HDD's niet herkend worden.
Ik heb al van alles geprobeerd, als ik bijv. de yamaha disconnect dan wil hij bijna altijd de 2HDD's en de DVD herkennen. Soms alleen de DVD en niet de 2 HDD's. De jumpers heb ik gechecked, staan goed, de kabel van ide2 heb ik al vervangen voor een niet udma kabel. De 2 HDD's zijn wel UDMA.
Ik weet niet meer waar het nog meer aan kan liggen. Ik zal nog een lijstje geven van onderdelen, misschien kan jij (de lezer) mij verder helpen met suggesties.
Proc : 1Ghz Thunderbird
Mem. : 256 MB (2 x 128Mb 133MHz)
Vid. : Ati Radeon 64MB DDR ViVo
Voed.: 350 Watt
Snd. : Soundblaster Live! Player
Zoals je ziet niet veel kaarten intern, dus weinig wat er fout kan gaan dacht ik zelf, guess not.
Moet ik het moederbord gaan omruilen of is het iets anders?
HELP, HELP, HELP
Toen ik de originele kabels had aangesloten wilde het bord op een gegeven moment de apparaten op de 2e kabel niet meer herkennen, dus had ik alleen nog 2 HDD's beschikbaar.
Nu wil het ook wel eens gebeuren dat de 2 HDD's niet herkend worden.
Ik heb al van alles geprobeerd, als ik bijv. de yamaha disconnect dan wil hij bijna altijd de 2HDD's en de DVD herkennen. Soms alleen de DVD en niet de 2 HDD's. De jumpers heb ik gechecked, staan goed, de kabel van ide2 heb ik al vervangen voor een niet udma kabel. De 2 HDD's zijn wel UDMA.
Ik weet niet meer waar het nog meer aan kan liggen. Ik zal nog een lijstje geven van onderdelen, misschien kan jij (de lezer) mij verder helpen met suggesties.
Proc : 1Ghz Thunderbird
Mem. : 256 MB (2 x 128Mb 133MHz)
Vid. : Ati Radeon 64MB DDR ViVo
Voed.: 350 Watt
Snd. : Soundblaster Live! Player
Zoals je ziet niet veel kaarten intern, dus weinig wat er fout kan gaan dacht ik zelf, guess not.
Moet ik het moederbord gaan omruilen of is het iets anders?
HELP, HELP, HELP