Ook maar dat ik dat weet!
En als je /dev/hda hebt gemirrord, gaat dat niet werken, aangezien je alleen een partitie kan mounten. Dus:
1
2
| # dd if=/dev/hda1 of=/tmp/image # mount -t vfat -o loop /tmp/image /mnt |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
sorrie, niet goed gelezen
wat is de foutmelding?
[ Voor 89% gewijzigd door pistole op 14-10-2003 15:15 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Hij bedoeld dat je niet hda naar een image moet dumpen maar een partitie van hda, dus bijv hda1 of hda2
De rest gaat prima.
[ Voor 12% gewijzigd door BoAC op 14-10-2003 15:19 ]
De foutmelding was iets in de zin dat de file die wij probeerden te mounten geen correcte indeling van een filesystem heeft.
Overigens komt je foutmelding inderdaad doordat je een schijf hebt gedumpt en geen partitie.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ik zou dat niet zondermeer aannemenvbmot schreef op 14 October 2003 @ 15:21:
Oke, tweede vraag: zet windows (9x) altijd al zijn partities in hda1? (als je tenminste maar 1 schijf hebt die op de juiste kabel hangt?) We hebben namelijk de opdracht een backup/herstel systeem te maken voor windows-pc's ...
...
Voorbeeld: Wat gebeurd er met de partitie nummering als je 2 partities hebt, je verwijderd de eerste met bijv. PQmagic en resized de 2e naar de grootte van je gehele schijf. Wordt deze dan automatisch hda1 of blijft hij hda2
Ik zou dus de schijf gaan analyzeren dan dat zondermeer aan te gaan nemen
Verwijderd
mount -o loop,offset=32256 disk.img test/vbmot schreef op 14 oktober 2003 @ 14:55:
code:werkt niet, waarschijnlijk omdat dat alleen bruikbaar is met hda1.
1 mount -t vfat -o loop image.img /imgdir
Iemand een oplossing om 'm toch te kunnen mounten?
Dit zou in de meeste gevallen hda1 moeten mounten. Als dat niet werkt dan zul je met losetup je image moeten koppelen aan een loopdevice en met "fdisk -l -u" de start van de partitie die je hebben moet opzoeken en dat verminigvuldigen met Unit groote van je disk.
Tnx! Daar moet het wel mee lukken.Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 17:37:
[...]
mount -o loop,offset=32256 disk.img test/
Dit zou in de meeste gevallen hda1 moeten mounten. Als dat niet werkt dan zul je met losetup je image moeten koppelen aan een loopdevice en met "fdisk -l -u" de start van de partitie die je hebben moet opzoeken en dat verminigvuldigen met Unit groote van je disk.