[XP] omzetten naar andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb hier een Windows XP installatie op een schijf staan. Helaas is deze schijf nu helemaal vol en het is allemaal een beetje traag geworden (is ook nog compressed NFTS).

Dus nieuwe schijf erin, de oude schijf naar de nieuwe gemirrord met linux (dus echt 1:1 copie van de gehele disk), en het zaakje boot weer normaar met de nieuwe schijf. Als ik echter met partition magic de partitie vergroot (lijkt goet te gaan), en weer opnieuw probeer op te starten, dan krijg alleen een zwart scherm (boot dus niet).

Ik heb ook nog geprobeerd om dit zelfde geheel in partition magic te doen (mirror van de paritie+resize), echter met precies hetzelfde resultaat.

Ik heb ook nog gebrobeerd met de Windows XP rescue conslolse fixmbr en fixboot uit te voeren, maar ook zonder succes.

Wie kan mij helpen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je moet niet zo moeilijk doen. Wil je die nieuwe schijf blijven gebruiken? Mik die erin, install XP, hang je oude ernaast, kopieer al je files van de oude naar de nieuwe en presto. Mirroren, imagen, Linux, als dat niet wil doe je het gewoon the easy way.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je de partities, na de mirror, wel eerst un-compressed :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Nieuwe schijf wil ik natuurlijk blijven gebruiken. Oude gaat weg. Er is ook nog een tweede schijf in het systeem.

Probleem is dat ik de installatie zo wil behouden, omdat daar nogal belangrijke data opstaat, en het herinstalleren van de hele zooi zou veel te veel tijd kosten. Bovendien krijg je nooit alle files van je oude XP naar de nieuwe omgezet omdat een heleboel door het OS gelocked is.

@momania: Hoe wil ik da doen, op de partitie is toch geen plaats, moet hem dus eerst groter maken, voordat ik de NTFS compressie uit kan zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 14-10-2003 15:03 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

deepspace schreef op 14 October 2003 @ 15:02:
Bovendien krijg je nooit alle files van je oude XP naar de nieuwe omgezet omdat een heleboel door het OS gelocked is.
Onzin: 'take ownership' is the magic word.

Verder kan je nog een kloon proberen met Ghost.
Dat heb ik van de week zelf nog gedaan en die resized je partities automagisch zodat de volledige schijf benut wordt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hmm, dan ga ik ghost maar eens proberen. DriveImage werkt ook misschien?

Vreems is gewoon dat het resizen fout gaat, de rest werkt namelijk perfect (en is ook niet moeilijk via linux Der Vati!)

[ Voor 48% gewijzigd door voodooless op 14-10-2003 15:09 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
een tegen de 100% volle partitie vergroten met partition magic wil volgens mij niet lukken, omdat PM een beetje ruimte nodig heeft om alle taken af te werken....

Ik zou toch maar opnieuw instaleren op de nieuwe schijf, werkt over het algemeen het lekkerst. kan je daarna op je gemak files overzetten.

Strava

Pagina: 1