We hebben een test-opstelling opgezet met een Windows 2000 AS (Domaincontroller) en een Windows 2000 Pro station. Die Pro bak belt in op de AS bak en moet dan normaal gezien het profiel ophalen, dit gebeurt ook lijkt het. Toch als je afmeld zijn op de AS bak geen instellingen e.d. opgeslagen, de map users\%username% blijft erg leeg! Iemand een idee waar dat aan kan liggen, alle profielen zijn goed ingesteld op roaming en op de AS bak zijn de profielen ook goed verwezen!
Heb je er niet een alleen-lezen profiel van gemaakt
.
En staan er niet in de policy's settings m.b.t. slow-link connections?
Hoe kun je er dan alleen-lezen profielen van maken???ddc schreef op 14 October 2003 @ 14:55:
Heb je er niet een alleen-lezen profiel van gemaakt.
Ik zal eens in de policy's gaan kijken!
ntuser.dat renamen in ntuser.man, alleen die laatste extentie kon ook iets anders zijn, dat weet ik niet meer exact.SuB-Gold schreef op 14 October 2003 @ 15:11:
Hoe kun je er dan alleen-lezen profielen van maken???
Rechten net nog ff gecheckt, maar de gebruikers hebben full control op hun profielen map (iedere gebruiker op zijn eigen) en op de data map hebben ze dit ook (daarin kunnen ze wijzigen en maken).Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 14:53:
Rechten staan goed?
Over dat langzame verbinding instellen kan ik niks vinden en zo...
.man is niet ingesteld... hij slaat ze nu gewoon nog lokaal op, maar wilde ze eigenlijk op die share hebben staan!
[ Voor 14% gewijzigd door SuB-Gold op 14-10-2003 15:21 ]
Heb je wel één keer het roaming profiel handmatig gekopieerd naar die map, dat kan op twee manieren:
• op het werkstation waar die persoon al op werkt via deze computer en dan gebruikersprofielen
• op de server het profiel van iemand anders naar de profielmap van de gebruiker kopiëren
Als ik jou zo hoor, heb je dat nog niet gedaan. Kijk eens op de cliënt wat er staat bij gebruikersprofielen, staat er of het een lokaal of een zwervend profiel is
.
• op het werkstation waar die persoon al op werkt via deze computer en dan gebruikersprofielen
• op de server het profiel van iemand anders naar de profielmap van de gebruiker kopiëren
Als ik jou zo hoor, heb je dat nog niet gedaan. Kijk eens op de cliënt wat er staat bij gebruikersprofielen, staat er of het een lokaal of een zwervend profiel is
Ik heb inderdaad nog niet handmatig gedaan! Maar wel op de client ingesteld dat het een roaming profile is, dat staat al goed (zo stom ben ik nietddc schreef op 14 October 2003 @ 15:23:
Heb je wel één keer het roaming profiel handmatig gekopieerd naar die map, dat kan op twee manieren:
Als ik jou zo hoor, heb je dat nog niet gedaan. Kijk eens op de cliënt wat er staat bij gebruikersprofielen, staat er of het een lokaal of een zwervend profiel is.
Je kan op de client instellen dat het een roaming profile is zodra je in de active directory users & computers een profielpad invult.SuB-Gold schreef op 14 October 2003 @ 15:44:
Ik heb inderdaad nog niet handmatig gedaan! Maar wel op de client ingesteld dat het een roaming profile is, dat staat al goed (zo stom ben ik niet)
Echter, dan is er niet direct een profiel aanwezig in dat pad en met de knop "Kopiëren naar" (op de cliënt) kun je het de eerste keer naar de server kopiëren.
Stel anders ff in via je Group Policy dat hij de profiles niet lokaal mag bewaren, dan weet je het snel genoeg
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Pagina: 1