Toon posts:

Nummerherkenning door modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een faxserver gaan opzetten die inkomende faxen als mail gaat doorsturen of in een bepaalde map zet oid. Dan zou ik het liefst willen dan faxen vanaf eeen bekend adres gericht doorgestuurd kunnen worden, ofwel ik wil een modem die nr. herkenning ondersteund. nu weet ik dat zoiets zit in de V.92 technologie, maar daarover lees ik weer dat die technologie niet door nederlandse providers word ondersteund :S al lijkt mij dat niet direct veel te maken hebben met nr.weergave van KPN.. kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De meeste analoge modems maken gebruik van het internationale protocol voor nummerweergave. KPN heeft als enige ter wereld een afwijkend protocol.

Daarom zal nummerweergave niet werken op je modem. Deze ervaring heb ik zelf met dynalink modems. Overigens werkt het wel als je belt met priority van UPC (ook ervaring) omdat die zich wel aan het standaardprotocol houden.

Verwijderd

real-doc schreef op 14 October 2003 @ 14:46:
De meeste analoge modems maken gebruik van het internationale protocol voor nummerweergave. KPN heeft als enige ter wereld een afwijkend protocol.

Daarom zal nummerweergave niet werken op je modem. Deze ervaring heb ik zelf met dynalink modems. Overigens werkt het wel als je belt met priority van UPC (ook ervaring) omdat die zich wel aan het standaardprotocol houden.
Je moet gewoon de juiste firmware op je modem flashen, die voor het Nederlandse netwerk dus.... Bij bijvoorbeeld Dynalink is die voor veel modems gewoon te downloaden. Op de NL-site van Dynalink wordt inderdaad ook duidelijk een verschil aangegeven tussen de Beligsche versie en de Nederlandse versie.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben eigenlijk een externe message of faxmodem van USRobotics op het oog hiervoor, ik zie op hun site alleen geen firmware updates om hem compatibel te maken met het nld. tel. netwerk, zijn zulke dingen ook op andere locaties te vinden?

(http://www.usr-emea.com/s...e.asp?loc=emea&prod=5668b)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 09:37 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

[beetje offtopic]

Toevallig heb ik een dergelijk project gehad die ik voor stage moest doen. Na een onderzoek kwam ik uit op Hylafax (www.hylafax.org ?). Een heel uitgebreid programma die de faxen kan mailen naar verschillende adressen, automatisch printen etc. Nummerherkenning zit er standaard in gebakken en werkte goed maar ik heb alleen onder ISDN getest. Je kan er natuurlijk faxen mee versturen, die worden in de queue geplaats en een na een verstuurd.

[/beetje offtopic]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien kan je wat meer doen met ISDN; (en volgens mij ondersteunde vroeger mijn Dolphin 14k4 CLIP ook al voor anoloog KPN).

[ Voor 5% gewijzigd door avon op 16-10-2003 10:01 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
to Twisted bunny: bedoel je het open-source linux programma, het zou hier namelijk onder w2k moeten gaan werken
to AvOn: wat is het verschil hiermee? heb je dan wel zoiezo nr. herkenning?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Dat is precies het programma wat ik bedoel. Ik heb veel programma's geteset (onder linux dan) en vond Hylafax de meest uitgebreidde. het programma is ook heel erg betrouwebaar en is uiteindelijk geimplementeerd in het systeem van mijn stage baas (EasyGate www.nlcom.nl)

Of het onder Windows 2k werkt weet ik niet. Het lijkt me slimmer om een oud bak met hylafax neer te zetten en alleen voor faxen gebruiken. Debian anyone?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ja iedere isdn verbinding heeft zo ie zo nummer herkenning; software hiervoor is
ook simpel te krijgen (zelfs freeware e.d.)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 17:26
Ik heb op mijn werk ook een faxserver geschreven, deze is geimplementeerd in delphi met ODBC koppelingen naar een progress DB. Ik maak gebruik van TurboPower Async Professional. Als er een fax binnenkomt dan wordt het nummer van de afzender getoond door het dialog van de reciever. Aangezien het opensource is moet je hier toch iets in kunnen vinden

(http://sourceforge.net/projects/tpapro)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 14:49:
[...]

Je moet gewoon de juiste firmware op je modem flashen, die voor het Nederlandse netwerk dus.... Bij bijvoorbeeld Dynalink is die voor veel modems gewoon te downloaden. Op de NL-site van Dynalink wordt inderdaad ook duidelijk een verschil aangegeven tussen de Beligsche versie en de Nederlandse versie.
Het is toch altijd zo geweest dat de hardware van het DTMF systeem verschilt met het internationale systeem? (FSK toch?)

Iig, het standaardsysteem werkt op basis van een 1200 baud modemverbinding waardoor het nummer wordt doorgestuurd. Het KPN systeem werkt middels DTMF. Fysiek zijn de modems dus verschillend, dus het lijkt me sterk dat een firmware dat kan oplossen, mits beide hardware in de modems zit ingebakken, maar dan lijkt het me sterk dat je voor elk systeem een aparte firmware moet flashen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

analoog of POTS (plain Old Telephone System) en KPN + nummerweergave is denk ik een software/harwardware issue

als er een oplossing is voor EEN Operating System dan ben ik zeer geintresseerd en ik denk vele tweakers met mij.

ISDN (Ik Snap Dat Niet) heeft wel een groote support achterban voor nummerweergave dat is ook geen issue ...

Als je nummerweergave wilt hebben kom je eigenlijk uit op een fax die die informatie uit kan spugen over analaoog op de fax zelf als je dat software matig wilt doen ben je bijna gedwongen om ISDN te nemen

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier wel een ISDN lijn, maar we zijn dan zeker ook gedwongen om een ISDN adapter te nemen dan? of ondersteund een normale 56k het in zon situatie ook?

Verwijderd

Topicstarter
anyone? ik wil het graag een beetje zeker weten voordat ik een modem bestel zegmaar..

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb voor mijn studie ook wat applicaties gemaakt die met nummerherkening werken. Ik heb hiervoor altijd tornado modems gebruikt. Tot een paar jaar geleden waren de externe Tornado ( www.tornado.nl ) modems de enige analoge modems die de nederlandse nummerherkenning ondersteunen (esoterische DTMF geloof ik :? ), maar misschien dat er intussen ook andere fabrikanten zijn die het ondersteunen.

Ik heb die informatie toen van deze site afgehaald: http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand hier meer duidelijk over geven?, ik zie nogal wat verschillende dingen voorbijkomen..

Ik heb overigens een mailtje gestuurd nar us.robotics, maar geen reply gehad na 2 weken oid. :@

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Afgezien van de nummerherkenning door het modem komt in de FAX-communicatie ook informatie voor (een header, waar het nummer van de verzender in hoort te staan).

In de tijd van voor de nummerherkenning kon ik tijdens het ontvangen van een fax ook vaak al zien wie de afzender was. Dan ben je alleen afhankelijk van de instellingen van de afzender.

Onder Windows 95/98 (bij gebruik van de Exchange met Fax-services) komt ook het nummer van afzender in beeld (met mijn KPN Smartvox Pro ISDN externe modem, maar GEEN drivers ervoor geinstalleerd, alleen als 'standaard 33K6 modem'). Ik kan het nu onder 2000 niet zo snel terugvinden (fax-spul ziet er totaal anders uit).
Pagina: 1