Toon posts:

[js] Filenamen in een array plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met javascript. Ik heb een mapje met daarin een x aantal html pagina's (bijvoorbeeld: page1.html, page2.html, page3.html etc...)

De namen van deze html pagina's wil ik in een array zien te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de directory uit te laten lezen door javascript, laat staan de filenamen in een array zetten...

Weet iemand hoe dit moet???

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Javascript is clientside, en daarmee kun je dus geen directory's op de server uitlezen. Het beste wat je kunt doen is:

JavaScript:
1
2
3
4
5
AantalPagina = 10;
Pagina = new Array();

for (var i = 0; i < AantalPagina; i++)
{ Pagina[i] = "page" + i + ".html"; }

[ Voor 18% gewijzigd door André op 14-10-2003 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst zou je volgens mij wel moeten kunnen als het script in dezelfde directory staat als de op te vragen pagina's...

En probleem bij bovenstaande oplossing is dat als er een pagina bijkomt (wat gaat gebeuren) ik het script aan moet gaan passen. Vandaag kunnen er bijvoorbeeld 4 pagina's in staan en morgen 6. En die array moet dus wel blijven kloppen...

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:03
Als de pagina's zoals in je voorbeeld logische namen hebben kan je misschien proberen ze te laden (bijvoorbeeld in een onzichtbare layer) en een bepaalde eigenschap opvragen, waaraan je ziet of ze bestaan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 14:19:
Aller eerst zou je volgens mij wel moeten kunnen als het script in dezelfde directory staat als de op te vragen pagina's...
Nee
En probleem bij bovenstaande oplossing is dat als er een pagina bijkomt (wat gaat gebeuren) ik het script aan moet gaan passen. Vandaag kunnen er bijvoorbeeld 4 pagina's in staan en morgen 6. En die array moet dus wel blijven kloppen...
Als je mijn script gebruikt hoef je maar 1 getal aan te passen.
Charango schreef op 14 October 2003 @ 14:24:
Als de pagina's zoals in je voorbeeld logische namen hebben kan je misschien proberen ze te laden (bijvoorbeeld in een onzichtbare layer) en een bepaalde eigenschap opvragen, waaraan je ziet of ze bestaan.
En hoeveel pagina's moet hij dan checken? 1000 ofzo, want je moet wel zeker dat hij ze allemaal laad. Dit is dus ook geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
het worden er geen 100, laat ik het zo zeggen... Maar ik weet ook nog niet hoveel het er wel gaan worden... (vage shit!!!)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
in de situatie waarbij je ook een variabele bestandsnaam wilt hebben kun je beter aan de gang gaan met serverside scripting, zeker als je vantevoren niet weet hoeveel pagina's je gaat krijgen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1