Ik heb hier een asp.net site die steeds dezelfde onderdelen per pagina moet tonen. Ik heb dus bovenaan een header, onderaan een footer, en links de navigatie. Nu kan ik deze aparte delen includen met <!--#include file="diePagina.asp"-->
Aangezien ik zit te denken om een 5 à 10 van deze includes per pagina te doen lijkt het mij tijdrovend om telkens een include te doen. Daarom zou ik een classe siteOnderdelen schrijven met enkele methodes (toonheader,toonfooter, toonnavigatie,.... Hier een uitwerking voor de header:
Public Class siteOnderdelen
Inherits Object
Public Function showHeader()
Dim schrijf As System.Web.HttpContext
schrijf.Current.Response.Write("" & _
"<html>" & _
"<head>" & _
"<title>bla</title>" & _
"<script language='JavaScript' src='includes/scripts.js' type='text/javascript'></script>" & _
"<script language='JavaScript' src='includes/menuscript.js' type='text/javascript'></script>" & _
"<link rel=StyleSheet href='includes/styles.css' type='text/css'>" & _
"<style type='text/css'>@import url('includes/stylesform.css');</style>" & _
"</head>" & _
"<body background='img/bg_general.gif' marginwidth='0' marginheight='0' onResize='menuSetPosition()'>")
End Function
End Class
In mijn aspx.vb pagina doe ik dan in de pageload:
Dim siteOnderdelen As New siteOnderdelen
siteOnderdelen.showHeader()
Nu dit werkt perfect, maar nu komt mijn probleem. Ik zou deze gedeelten willen plaatsen op voorhand gedefinieerde plaatsen. Ik zit dan te denken om met labels te werken. Aangezien ik in de header de html en body tag open (class) staat deze niet meer vermeld in de aspx pagina. Hierdoor kan ik niet meer naar de design view van die pagina gaan omdat die hoofd tags ontbreken.
Iemand er een oplossing voor? Of ben ik fout bezig?
thx !!
Aangezien ik zit te denken om een 5 à 10 van deze includes per pagina te doen lijkt het mij tijdrovend om telkens een include te doen. Daarom zou ik een classe siteOnderdelen schrijven met enkele methodes (toonheader,toonfooter, toonnavigatie,.... Hier een uitwerking voor de header:
Public Class siteOnderdelen
Inherits Object
Public Function showHeader()
Dim schrijf As System.Web.HttpContext
schrijf.Current.Response.Write("" & _
"<html>" & _
"<head>" & _
"<title>bla</title>" & _
"<script language='JavaScript' src='includes/scripts.js' type='text/javascript'></script>" & _
"<script language='JavaScript' src='includes/menuscript.js' type='text/javascript'></script>" & _
"<link rel=StyleSheet href='includes/styles.css' type='text/css'>" & _
"<style type='text/css'>@import url('includes/stylesform.css');</style>" & _
"</head>" & _
"<body background='img/bg_general.gif' marginwidth='0' marginheight='0' onResize='menuSetPosition()'>")
End Function
End Class
In mijn aspx.vb pagina doe ik dan in de pageload:
Dim siteOnderdelen As New siteOnderdelen
siteOnderdelen.showHeader()
Nu dit werkt perfect, maar nu komt mijn probleem. Ik zou deze gedeelten willen plaatsen op voorhand gedefinieerde plaatsen. Ik zit dan te denken om met labels te werken. Aangezien ik in de header de html en body tag open (class) staat deze niet meer vermeld in de aspx pagina. Hierdoor kan ik niet meer naar de design view van die pagina gaan omdat die hoofd tags ontbreken.
Iemand er een oplossing voor? Of ben ik fout bezig?
thx !!