[XP] PC sluit vanzelf af

Pagina: 1
Acties:

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik heb mijn hele PC opnieuw geinstaleerd (P4 1,5 Ghz, ATI Radeon 7500, 512MB RAM, Maxtor 80 GB) dus gewoon alles geformateerd en XP er weer op + SP 1 en heel windowsupdate.com enz. Hij loopt weer als een zonnetje maar nu het probleem: Hij sluit op de raarste momenten af....dus gewoon tijdens Halo of tijdens het surfen hij sluit gewoon af (geen virus gecheked met norton 2004 en gen spyware ).:/ weet iemand misschien waardoor dit komt? alvast bedankt.

daag

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
The_Thijs© schreef op 14 oktober 2003 @ 13:49:
Ik heb mijn hele PC opnieuw geinstaleerd (P4 1,5 Ghz, ATI Radeon 7500, 512MB RAM, Maxtor 80 GB) dus gewoon alles geformateerd en XP er weer op + SP 1 en heel windowsupdate.com enz. Hij loopt weer als een zonnetje maar nu het probleem: Hij sluit op de raarste momenten af....dus gewoon tijdens Halo of tijdens het surfen hij sluit gewoon af (geen virus gecheked met norton 2004 en gen spyware ).:/ weet iemand misschien waardoor dit komt? alvast bedankt.
sjeck je tempraturen eens van je hd of van je cpu....

heb je nieuw goede videokaart drivers?

kortom word alles niet te warm?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:54
Voer even een checkdisk uit (Start => Uitvoeren => CMD (enter) => chkdsk /f)

Ik had namelijk steeds BSoD's en plotse uitvallers en na een chkdsk was het verholpen (Windows is hersteld na een ernstige fout)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zet "reboot on error" eens uit... staat onder Systeem eigenschappen...

En kijk ook eens in Event Log of er iets interessants staat...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat ook verstandig is, is om auto reboot bij failures uittezetten. Dan krijg je blauwe schermen en dan kan je zien wat er fout gaat.

(Rechter muisknop op Deze Computer--> Eigenschappen-->geavanceerd-->Startup and Recovery--> automatically restart)

edit:

Arg langzaam :P

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 14-10-2003 13:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met gewoon afsluiten - bedoel je daarmee dat de PC crashed (een BSOD geeft), ofdat je een melding krijgt dat de PC binnen 1 minuut afgesloten wordt?

De reden dat je je PC opnieuw geinstalleerd hebt, was dat een vergelijkbaar probleem?

Ik pas eventjes je topic titel aan zodat deze conform de andere topics in WOS is.

• The_Thijs©
Nee, hij stond gewoon een beetje vol en was vervuild :P enz dus ik wilde gewoon weer met een schone lei beginnen zeg maar. En bij dat aflsuiten krijg ik geen enkele melding of waarschuwing hij sluit gewoon af. (als ik hem daarna weer opstart start ie ook zonder problemen)

BTW: ik geprobeerd een chekdisk uit te voeren maar dan door gewoon chkdsk.exe in te voeren maar dan kreeg de melding dat het dan in alleen lezen werd gecheked omdat parameter f er niet bij stond of zo.... Hoe krijg ik hem nou helemaal gecheked?? (zo als eerder hierboven vermeld chkdsk /f) dan zegtie: ongledige parameter :? )

[ Voor 38% gewijzigd door The_Thijs© op 14-10-2003 15:23 ]

daag

Verwijderd

sluit die echt af (poof uit of instelling worden opgeslagen?)? of reboot tie?

• The_Thijs©
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 15:22:
sluit die echt af (poof uit of instelling worden opgeslagen?)? of reboot tie?
hij poofed ;) gewoon uit niet zoals je normaal je systeem afsluit.

daag

Verwijderd

ik ben bang dat je een hardware probleem hebt dan... slechte voeding, kapot geheugen oid...

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Zet hij zichzelf volledig uit, of reboot je PC? Een reboot zou kunnen duiden op een blue-screen, en zou ik de suggesties van Fludizz en Notna even volgen.

Als hij zichzelf uitzet, zou dat meer duiden op een hardware probleem (vanuitgaande dat je geen virussen e.d. hebt).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• The_Thijs©
Device Manager schreef op 14 October 2003 @ 15:29:
Zet hij zichzelf volledig uit, of reboot je PC? Een reboot zou kunnen duiden op een blue-screen, en zou ik de suggesties van Fludizz en Notna even volgen.

Als hij zichzelf uitzet, zou dat meer duiden op een hardware probleem (vanuitgaande dat je geen virussen e.d. hebt).
De PC zet zichzelf uit maar een hardware probleem lijkt me sterk omdat er voor de hele reinstal nog niets aan de hand was. :| Kan het niet zo zijn dat me procesor of mobo newe drivers nodig hebben of zo?

daag

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:54
Device Manager schreef op 14 oktober 2003 @ 15:29:

Maar een total shutdown zou ook kunnen wijzen op een BSoD hoor, heb ik weleens gehad, gaat hij zo snel dat je de BSoD niet eens kan zien, moet je dus even uitzetten zoals hierboven ergens staat beschreven. Als er een BSoD is, even de dingen in google intikken.
Kijk ook even anar je systeem logs en/of error logs :)

• The_Thijs©
sorry maar wat is een BSoD precies?? en wat moet ik dan intikken bij google? en hoe voer ik precies een scandisk uit op de manier due jij vertelde zei die ongeldige parameter...

daag

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

The_Thijs© schreef op 15 oktober 2003 @ 09:47:
sorry maar wat is een BSoD precies
Bleu Screen of Death

Dat is dat blauwe stop scherm met die witte letters.

Money for nothin' and your chicks for free

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
als je nou es "help chkdsk" intikt komt je wat meer te weten:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/help_chkdsk.gif

Strava

• The_Thijs©
Ik heb nu de shutdown on error uitgezet; maakte nix uit en scan disk heeft geen fouten gevonden...iemand nog sugesties?(dit probleem is nogal irritand weet je :P)

daag

Pagina: 1