[Deskjet] Strepen door de tekst?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb nog een relatief oude Deskjet 600 printer gekregen van mijn stage adres omdat alle printers daar vervangen zijn mocht ik deze mee nemen. Nu heb ik dus het probleem dat de printer streept. Er zit een originele HP cartridge in en zodra ik wat ga printen is de tekst doorstreept.

Ik heb de inktcartridge al proberen schoon te maken maar dat mocht niet helpen. Als ik blanco vellen uit ga printen komen er geen strepen over het vel heen dus het lijkt mij dat de rollen niet vol inkt zitten. Het zou dus echt van de inktcartridge moeten komen.

Ik gebruik de standaard Windows XP driver. HP biedt geen extra software aan voor Windows XP. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

tnx

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Dit heb ik ook al eens gehad met een oude DeskJet 500...
Bij mij was het gewoon een draadje dat in het "hardware-deel" van de cardridge was losgegaan. Was simpel op te lossen door er een andere in te doen..
Hopelijk is het bij jou ook zo simpel ;)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 08:58
Kan je niet van die test-schoonmaak pagina's een paar keer achter elkaar later draaien. Werkt hier soms erg goed, en misschien een nieuwe cartridge?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd gewoon kleur te printen? Dus puur rood, blauw, of geel?
Probeer ook even een testpagina te printen met de printer zelf.

Bij HP printers zit te printkop op de inktpatronen, deze kan nog wel eens voor dit soort problemen zorgen. Kijk even of je ergens de inktpatronen kan uitlijnen of de printkoppen kan reinigen, een inktpatroon is aardig duur dus zou ik eerst even dit soort testen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 14-10-2003 13:52 ]

• LollieStick
Ik heb enkel een z/w patroon en op het moment heb ik even geen geld voor een originele HP catridge omdat deze nogal in de centen lopen. Ik kan wel even kijken of ik ergens een clone kan krijgen o.i.d. Aan de patroon zelf is niets te zien hoewel dat ding al wel bijna anderhalf jaar oud is (lees: anderhalf jaar niet gebruikt) dus het zou wel kunnen.

Een kleurenpatroon ga ik helemaal niet kopen omdat ik er toch alleen maar brieven mee print maar dat moet natuurlijk wel een beetje netjes lijken.

Die schoonmaakpagina's kan ik ook nog wel eens proberen :) Ik zal even informeren!

[ Voor 8% gewijzigd door LollieStick op 14-10-2003 13:56 ]

• Anne
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10-2025
als je zelf al aangeeft dat de printer en de daarin geplaatste inkt anderhalf jaar totaal niet is gebruikt, vrees ik dat er spuitmondjes ingedroogd zijn. Als dit niet op te lossen is door de reinigingsfuncties uit te voeren die je (tegenwoordig) vind in Onderhoud bij de printereigenschappen zal hij waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Dat is in mijn ogen ook een van de pluspunten van de meeste HP printers, printkop op de inktpatroon. Is deze vuil of beschadigt, inktpatroon vervangen en je kunt weer verder.

Helaas maakt dit de patronen in aanschaf prijzig, zelfs bij een alternatief merk als Pelikan.

Succes

We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan

• LollieStick
*schop*

Sorry, maar ik heb hetzelfde probleem nog steeds. Ik heb de printer eerst maar op stal gezet omdat we benenden nog een goeie hadden staan. Nu is deze kapot en wil ik deze weer gaan gebruiken.

Ik heb inktcartridge vervangen en roller schoongemaakt.

Ik heb nog geen schoonmaakpapier gebruikt. Kan ik deze gewoon krijgen bij de computerboer en heeft iemand daar een prijsindicatie van?

tnx

[ Voor 48% gewijzigd door LollieStick op 14-06-2004 16:14 ]

Verwijderd

LinuxUser schreef op 14 juni 2004 @ 16:11:

Ik heb nog geen schoonmaakpapier gebruikt. Kan ik deze gewoon krijgen bij de computerboer en heeft iemand daar een prijsindicatie van?
Volgens mij moet je die bij HP bestellen. Maar of dat werkt voor beschadigde/vuile cartridges vraag ik me af, 't is meer vergelijkbaar met schuurpapier en het proggie dat er bij zit zorgt ervoor dat de rollen blijven draaien.

Verwijderd

kijk eens onder de cartridgehouder, daar zit een haakje waar pluisjes achter blijven hangen, dat veroorzaakt in 9 van de 10 gevallen strepen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/cartridgehouder690c.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 17:46 ]

• LollieStick
Ik heb de haakjes schoongemaakt met een vochtig/nat wattenstaafje. De strepen zijn aanzienlijk minder geworden, maar er zitten nog steeds wat minder zichtbare strepen.

Zover ik kan zien is het nu verder wel goed schoon. Misschien heeft iemand nu nog een idee (behalve naar een winkel brengen want dan kan ik beter nieuwe printer kopen ;))
Pagina: 1