Toon posts:

Kan niet booten van cdrom (Bios udate?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil win xp installeren op een oude bak. Maar kan niet booten van cd. Kan dit aan de bios liggen? Ben al flink aan het zoeken op het forum, maar voordat ik een foute bios-update doe, wil ik weten of het probleem uberhaupt daarmee verholpen kan zijn.

Bios type: Award Modular Bios v4.51PG
Date: 08-29-96
ID: 08/29/96-i430VX-3C-2A59GV3DC-00
Oem sign on: BIOS-G (60829A)
Chipset Intel Triton 430VX rev 2

Nu heb ik: http://www.pcpartner.com/support/bios/i430.htm#vx gekeken, maar welke moet ik dll, als het al nodig is?

Verwijderd

welk mobo heb je? ja.. een mobo gebaseerd op de 430vx chipset van intel.. leuk..maar wat is het type van je mobo?

als je die weet, moet je gewoon die biosupdate downloaden die bij dat moederbord type hoort. staat er van elke maar 1.. dus dat moet te doen zijn

succes

Verwijderd

btw.. er zijn maar 2 verschillende biosupdates die je kunt kiezen. 1 bios update is voor het MB520ND moederbord, is dat niet het typenummer van je moederbord? dan download je 1 v/d updates eronder (maakt niet uit welke, alle links zijn hetzelfde)

Verwijderd

Kan je CD lezer die cd wel lezen? Start eens op met een opstartdiskette--> dan dos, en probeer vandaar de setup te openen van de CD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 13:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders stel je een DOS/9X bootflop samen met daarop de CDROM driver en SMARTDRV. Na het booten moet je even SMARTDRV starten om de disk cache in te schakelen en start daarna \i386\winnt.exe om de XP setup te starten :)

Verwijderd

geniaal, een manier om xpsetup te draaien vanaf harddisk. heb het me altijd al afgevraagd hoe dat zou moeten _/-\o_

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Kun je vergeten bij dit mobo (ziet ernaar uit dat een mobotje is voor een P200 of iets dergelijks)

Deze oude mobo's kunnen niet booten van CD-rom (of je moet een BIOS vinden die dat wel toelaat maar ben er bang voor)

Ook een probleem van dit soort oude mobo's is dat ze heel slecht om kunnen gaan met groote bestanden (heb hier zelf ervaring mee) die je van cd naar hdd wil kopieren.

Mijn advies is om XP op de HDD te kopieren (handig is dan als je 2 hdd's hebt of partities hebt gemaakt) en eerst 98 kaal te installen en dan updaten met XP.

Als je PC echt zo'n oude bak is als je zegt zou ik er zelf win2k opgooien i.p.v XP maar dat is mijn mening :Y)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
graci, ik ga dat laatste maar eens ff proberen.. heb twee partities..

Verwijderd

Heb een P1 100mhz die zelf boot van CD-rom, dus moet zeker lukken. Alleen moet hij de cd kunnen lezen. Is het een gewone cd? of CD/rw kopie? CD/RW leest hij al ZEKER niet bij een p1, oftwel er een nieuwe cd-lezer insteekt :)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Wat je ook kan proberen, is een andere CD-rom speler. Ik had vergelijkbare problemen, die snel opgelost waren door tijdelijk een A-open 56x spelertje aan de machine te hangen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 14:01:
graci, ik ga dat laatste maar eens ff proberen.. heb twee partities..
Noot: je hoeft alleen \i386\*.* van de CD te kopiëren. De rest is niet van belang ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de raad gevolgd, kreeg het allemaal voor elkaar.. tot... een zwart scherm met een flikkerlichtje!!! Verder gezocht op het forum, videokaarte geswitched en het werkt als een tierelier.. Merci allen... Hulde! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1