afstand tot centrale (te) groot: wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Heb bij BB Ned geinformeerd naar de afstand tot de centrale en welke consequenties dit heeft voor mijn verbinding. Andere providers leveren nog niet in mijn postcodegebied (ja, KPN met een extra lijnmeting):X
Blijkt dat BB Ned aangeeft 2800 meter, 3 km is de grens voor een 8mb/2mb aansluiting, maximaal is 512/256 volgens BB Ned. Woon je notabene in N'gein, een van de dichtbewoonte gebieden van NL onder de rook van Utrecht. :(

Wat is hier aan te doen (behalve verhuizen)? Weet iemand of er nog steeds centrales bijkomen? Zijn er inderdaad grote snelheidsverschillen agv de afstand? Kunnen mensen hier hun ervaring neerzetten (ben natuurlijk vooral ook benieuwd naar gebruikers uit mijn wijk (Galecop)).

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 15:41
Ja idd ik woon ook 4284 meter v/d centrale af. Ik had eens een site gezien waar je alle centrales kon bekijken, en er zat ook eentje 900 meter van mijn huis af. Maar die wordt niet opgenomen als je de afstand berekent.

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
die site is waarschijnlijk http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ geweest.
er staat: de laatste meting is op 22 mei geweest, dat zou er toch op duiden dat er nog steeds bijkomen?
En Heeft het werkelijk effect op je snelheid, die 4284 meter? Kun je checken op speedtest.nl

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 09:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Die database is niet erg up-to-date trouwens. Als ik mijn postcode intik, krijg ik onbekend terug, terwijl ik toch inmiddels al een jaar adsl heb. Overigens zegt de postcode-check bij cistron.nl wel hoe ver ik van de centrale zit, zo'n 1700 meter. Daarvoor is 8Mbit geen probleem, lijkt me.

Look behind you! A three headed monkey!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Met een eenvoudige search had je hier al héél erg veel informatie over kunnen vinden. Nog een topic over hetzelfde onderwerp lijkt me echt niet zinvol.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.