Soms PC uitval

Pagina: 1
Acties:

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
ik heb de afgelopen 2 dagen erg last van het spontaan uitvallen van de pc, opvallend is dat het steeds gebeurde bij het bootten en het loaden van de desktop, ik heb in safe mode gestart en kwam erachter dat de 100 mbit netwerkkaart moeilijk deed, heb m eruit gehaald en toen leek alles normaal, maar nu heb ik het dus weer, heb nu ook een onboard audio bracket eruit gerukt en nu lijkt het weer over, maar nu begon ik me af te vragen of het niet aan de voltages kan liggen
kan iemand mij vertellen of dit enigszins goed zit.

systeem is overigens een
amd xp 2500+ (barton)
club3d ati radeon 9500 pro
2 hds 80+40 7200 rpm
dvdrom
cdrw
512 mb pc2700
en voeding is een no-name geval die bij mijn kast kwam van 350 watt
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/masteur/volt.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Houston3 op 14-10-2003 13:35 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je voltages zien er wel goed uit, allemaal ruim binnen de 5-10% marge. Overigens is dit met een programmaatje gemeten, beter is het om dat te meten in het bios ;)

edit:
Jouw probleem lijkt me eerder iets te maken te hebben met een IRQ probleem binnen windows, kijk even of het daar niet aan ligt

[ Voor 31% gewijzigd door Turkish op 14-10-2003 13:56 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Houston3 schreef op 14 October 2003 @ 13:33:
ik heb de afgelopen 2 dagen erg last van het spontaan uitvallen van de pc, opvallend is dat het steeds gebeurde bij het bootten en het loaden van de desktop, ik heb in safe mode gestart en kwam erachter dat de 100 mbit netwerkkaart moeilijk deed, heb m eruit gehaald en toen leek alles normaal, maar nu heb ik het dus weer, heb nu ook een onboard audio bracket eruit gerukt en nu lijkt het weer over, maar nu begon ik me af te vragen of het niet aan de voltages kan liggen
kan iemand mij vertellen of dit enigszins goed zit.

systeem is overigens een
amd xp 2500+ (barton)
club3d ati radeon 9500 pro
2 hds 80+40 7200 rpm
dvdrom
cdrw
512 mb pc2700
en voeding is een no-name geval die bij mijn kast kwam van 350 watt
[afbeelding]
Staat jouw CPU voltage niet een beetje laag??? Ik zou hem liever om 1,70 Volt zetten. Want desktop laden kost veel power--> met te weinig stroom heeft tot gevolg pc uitval imo.

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 14-10-2003 13:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Houston3
1.65 is de normale waarde voor een barton en heeft nooit eerder problemen opgeleverd

ik check het iig strax ff in de bios

volgens de bios:
+5 = 5.030
vcore = 1.632
+12 = 12.410
-12 = -12.564
-5 = -5.327
battery = 3.360
+5 SB = 4.945

[ Voor 54% gewijzigd door Houston3 op 14-10-2003 14:13 ]

Verwijderd

Geheugenprobleempje? Probeer eens te starten met één geheugenmodule (als je er twee hebt.)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
I'm with stupid ^^ ;)

Klinkt als geheugenprobleem, zodra er veel dingen in geladen moeten worden (kernel, allemaal kleine programma's, etc) krijg je een BSOD. Iets in je kast frotten en rebootje doet meestal (tijdelijk) wonderen voor brak geheugen, maar is niet echt de oorzaak :)

Andere mogelijkheid is een oud PCI kaartje dat niet goed werkt, of een oververhitte CPU. Temps zouden leuk zijn :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Memtest runnen, en uitsluiten.

Kan ook zijn dat je mobo brak is. Heb ik ook gehad. Win XP installeren duurde uuuren en turn-off / reboots waren ook niet uitzonderlijk.

Verwijderd

Laatst heb ik ook dit probleem gehad, spontaan viel me pc uit en dan moest het stroom eraf voordat ik hem weer kon starten, bij mij was het een geheugen probleem. Ik ga dus ook voor het geheugen...

• Houston3
ik dacht dus ik ga ff windows xp installen maar nadat ik drivers enzo heb geload van de cdrom en ik in keuze scherm kom voor partitie enzo dan valt ie ook uit.....
kga nu da memtest wel ff doen, maar denk niet dat het aan geheugen ligt sinds ik nu gewoon windhoos kan bootten

net memtest gedraaid en na 200 cycles geen errors.
temps zijn goed overigens

atm 43 graden idle

[ Voor 16% gewijzigd door Houston3 op 14-10-2003 18:13 ]

• Houston3
whoei ik ga het verhaal nog vager maken

ik dacht laat ik mn hds ff checken, dus ik haal powermax doe het op flop reboot en start het progje op, binnen de kortste keren reboot.
ik reset bios, cou staat nu dus op 1100 mhz, start weer progje op, en het werkt.
en ik snap er dus nu niets meer van want hij hoort op 18xx mhz en dan doet ie dus vreemd in dos

• Houston3
ik heb het probleem nu helemaal opgelost, ik heb de cpu er uitgehaald en schoongemaakt, ik dacht dat misschien restantjes koelpasta voor afsluiten zorgde en weer erin gedaan en nu loopt ie als een trein

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Houston3 schreef op 15 oktober 2003 @ 02:33:
ik heb het probleem nu helemaal opgelost, ik heb de cpu er uitgehaald en schoongemaakt, ik dacht dat misschien restantjes koelpasta voor afsluiten zorgde en weer erin gedaan en nu loopt ie als een trein
Restantjes koelpasta zijn natuurlijk nooit goed voor de werking van je CPU en daardoor je systeem in het algemeen >:)
Heb je er nu wel een nieuw dun laagje koelpasta opgesmeerd voor optimale koeling?

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 15-10-2003 02:37 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1