Server werkt niet meer... gehacked?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Sinds gisteravond komt niemand meer mijn server op wat een groot probleem is omdat ik de server voor werk nodig heb. Heb nooit eerder enige problemen gehad en nu werkt t opeens niet meer terwijl er niets veranderd is aan het systeem dat als ftp server dienst doet. De ftp server software die ik gebruik is bulletproof (ook bekend onder de naam G6).

Wij hebben hier in huis adsl met een hacked alcatel modem zodat deze als router dienst doet. het programatje "Auto Port Mapping" maakt het mogelijk de port settings te veranderen en de firewall aan- en uit te zetten. Als ik nu de firewall van de router uitschakel en iemand logged in op de ftp dan komt hij/zij klaarblijkelijk in een directory IN de router terecht!!! (ze zien dan o.a. 2 folders named 'active" en "dl met daarin "adsl.ini, bridge.ini, nat.ini).

Als ik zelf van binnen het netwerk uit (met t local IP) inlog op de ftp kom ik er gewoon op, ook met andere ftp server programma's maar met het externe IP kom ik in de router terecht.

Ik krijg het niet opgelost en vraag me af of ik gehacked ben ofzo...
Ik hoop dat iemand me kan helpen want zonder ftp heb ik een enorm probleem. ugh :(

[ Voor 17% gewijzigd door dadj op 14-10-2003 13:49 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

reset de router eens en probeer nog eens

Verwijderd

Waarom kijk je niet eerst even je router na alvorens moord en brand te schreeuwen :? Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je gehackt zou zijn?

Ga eens rustig zitten, en probeer een aantal dingen uit te sluiten. Werkt de FTP-server op je interne netwerk wel goed? Dan ligt het probleem bij je modem.
Probeer zo het probleem te localiseren en op te lossen.

Wij kunnen je echt niet zo vertellen dat je gehackt bent ofzo..

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 13:12:
Waarom kijk je niet eerst even je router na alvorens moord en brand te schreeuwen :? Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je gehackt zou zijn?

Ga eens rustig zitten, en probeer een aantal dingen uit te sluiten. Werkt de FTP-server op je interne netwerk wel goed? Dan ligt het probleem bij je modem.
Probeer zo het probleem te localiseren en op te lossen.

Wij kunnen je echt niet zo vertellen dat je gehackt bent ofzo..
Ik schreeuw geen moord en brand, ik heb onlangs problemen gehad met een persoon die zijn hand er niet voor omdraait om mij problemen te bezorgen, vandaar dat dat al snel in mij opkwam.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
OPGELOST! Om één of andere reden was de router alle configurations kwijtgeraakt. Hoe dit is gebeurt weet ik niet, maar dat was het probleem in ieder geval.

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 23:06
dadj schreef op 14 October 2003 @ 14:38:
OPGELOST! Om één of andere reden was de router alle configurations kwijtgeraakt. Hoe dit is gebeurt weet ik niet, maar dat was het probleem in ieder geval.
Je router was gehacked ;)

Verwijderd

Weppel schreef op 14 October 2003 @ 14:43:
[...]

Je router was gehacked ;)
lijkt me sterk.. Maar het eerste wat je doet is toch je verkeer naar je router controleren? :? Volgens mij had je hier wel voor het openen van een topic achter kunnen komen.

Verwijderd

Dat leek mij ook.. Misschien werd hij een beetje gestresst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.