Toon posts:

UDMA 66 kabels afronden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zou graag m'n ide66 kabels rondmaken door gelijk m'n ide33 kabels per 4 baantjes los te maken met een breekmes, maar zo'n udma 66 kabel is dat niet mogelijk ik maak ze altijd kapot. Heeft er iemand een beter hulpmiddel ?
thx :)

Verwijderd

Hè??

Ik had er ook veel over gelezen en het is mij allemaal in 1 keer gelukt al mijn kabel!
FDD, ATA33 en ATA66.

Ik heb gewoon om de 10 met een naald een paar keer geprikt en toen kon ik het zo uit elkaar "scheuren"! >:)

Het ruimt echt super op!! :)

Je hebt toch geen parcison? ;)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het is toch parkison met een K
ja ik kan het ook fout hebben

maar bij een ata-66 kabel (80 draadjes) zijn er 2x zoveel draadjes om interferentie te voorkomen,
dus volgens mijn compleet complexe berekeningen komt uit dat je het best een oneven aantal draadjes kan pakken, dus net als ik per 5 pakken
dan intereferen te minderen
Good:
xoxox
oxoxo
xoxox zie je een x zit niet direct aan een andere x

Bad:
xoxo
xoxo
xoxo hier zit een x direct aan een x en zelfde met o
snappie?

Verwijderd

Wahahahaaa berekeningen, :r ;)

Maar hij heeft wel gelijk (8>

Verwijderd

Topicstarter
hey, dank je wel, ik ga dat morgen proberen met die naald :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hmmm, mijn 80 aderige kabel heeft een gat in één van de aders vlak bij het moederbord. Dit schijnt normaal te zijn, is dat zo :?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

viel me ook op ja. Zal weg te maken hebben met die ene pin die standaard ook al weg is...

Verwijderd

Doe nou allemaal niet zo moeilijk en plak ze gewoon met tape tegen de zijkant !!

Verwijderd

Topicstarter
plakken tegen de zijkant ?

heb je wel eens gezien hoe kort die kabels zijn. die krijg ik nooit tegen de kant hoor

dat gaatje is normaal hoor elke kabel heeft dat

wel nut dat heeft weet ik ook niet

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij isset 1 grote mislukking die ata 66 shit. men hd gaat er 1 mb per sec sneller van draaien. 18 mb ipv 17 mb. met win2k heb je ook nog allemaal gezeik met die drivers bij de setup. ik heb men ata 100 gewoon op ata 33 loopt prima maakt nauwlijks verschil. en men comp boot ook stuk sneller als ik die udma 66 modus uitschakel.

lekker boeiend, wat doet deze post eigenlijk in deze topic :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb net geprobeerd om die udma 66 kabel uit elkaar te halen, maar dat lukt niet hoor, zelfs als is het in het begin goed gegaan met naald of mes.
als ik die dan verder opentrek, vroeg of laat komt die draad wel uit z'n baandje

Is het echt zo dat zo'n udma 66 kabel maar weinig verschil geeft tegenover udma 33 kabels, als dat zo is laat ik het en zet ik overal udma 33 kabels :)

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 21:56 schreef Tomahawkske het volgende:
plakken tegen de zijkant ?

heb je wel eens gezien hoe kort die kabels zijn. die krijg ik nooit tegen de kant hoor

dat gaatje is normaal hoor elke kabel heeft dat

wel nut dat heeft weet ik ook niet
Die UDMA66 kabels zijn nogal stroef dus je legt er gewoon een vouw in duwt ze tegen de zijkant van je pc en dan een laag tape erover. Klaar is kees de IDE kabels of SCSI van je cdrom speler(s) doe je hetzelfde en plak je over de andere kabels heen desnoods.

Ik zal wel eens een keer foto's maken van mijn kast als ik een camera heb maar dat is heel wat meer opgeruimd dan die bij elkaar geknoopte UDMA 66 kabels :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op dinsdag 05 december 2000 10:12 schreef Lord_NikoN het volgende:

[..]
Die UDMA66 kabels zijn nogal stroef dus je legt er gewoon een vouw in duwt ze tegen de zijkant van je pc en dan een laag tape erover. Klaar is kees de IDE kabels of SCSI van je cdrom speler(s) doe je hetzelfde en plak je over de andere kabels heen desnoods.

Ik zal wel eens een keer foto's maken van mijn kast als ik een camera heb maar dat is heel wat meer opgeruimd dan die bij elkaar geknoopte UDMA 66 kabels :)
precies.. ik heb het ooit gedaan die ronde kabels, maar ik was echt niet tevreden.. nu zitten ze netjes tegen de zijkant gevouwen en geen enkele belemmering voor de airflow meer..

en dat die kabel te lang is?? ik heb een midtower, maar de kabels hadden de helft korter gekund. ik overweeg nog om ze in te korten, scheelt weer overbodige kabel die ik nu onder de cdrom heb weggewerkt

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Benne jullie vergeten om het dma vinkie aan te zetten in de bios bij de hdd eigenschappen?
Ik kan toch wel merken dat het sneller is ook wintune 95 geeft aan dat de cached speed van 15mb/s is gegaan naar 111 mb/s en uncached van 6.5 naar 7.5.

Verwijderd

Ata 33 en ata 66 maakt wel degelijk verschil......mijn PC is nu stukken sneller.

Je kan tweaken of je kan het niet :)

Verwijderd

Ik heb ook mijn ide kabels afgerond en dat is goed gelukt.

Mag ik datzelfde ook met Scsi kabels doen?,want de kabel van mijn cd brander hangt erg in de weg.

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 16:08 schreef pasjoo het volgende:
Ik heb ook mijn ide kabels afgerond en dat is goed gelukt.

Mag ik datzelfde ook met Scsi kabels doen?,want de kabel van mijn cd brander hangt erg in de weg.
Je kan en mag het met elke kabel doen.

Verwijderd

/Zeikmode/
Het is ParKiNson
/Zeikmode/

:)
Pagina: 1