Toon posts:

Rechten op een w2k pro machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben de hele nacht bezig geweest om rechten te geven op een aantal mappen. maar dit wil niet helemaal lukken.
Ik heb de search ook al bekeken maar er was niet echt een antwoord te vinden.

Ik zal het even uitleggen:

ik heb 3 werkstations en 1 server.
op alle systeemen staat w2k pro nl.
Ik wilde eigenlijk w2k server op de server zetten maar omdat dit te duur was voor het bedrijf wilde ze het zo gaan proberen.

Ik heb een aantal mapjes op de server staan, elke gebruiker heeft zijn mapje maar een aantal gebruikers mogen wel in een mapje schrijven van een andere maar niet verwijderen.

Ik krijg dit niet voor elkaar. Zijn er misschien ook programma's waarmee je het volledige rechten systeem kunt regelen? active directory of zo?
zo ja zijn hier dan trial versie's van, want het moet wel werken wanneer zo'n programma word aangeschaft.

Anders krijg ik op me dak van de baas :'(

oww ja ik heb ook de hd in NTFS gezet maar helpt niet veel.

Jullie reacties...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dat kn je toch gewoon met ntfs rechten doen??? Wat lukt er niet precies?

Money for nothin' and your chicks for free

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Een heel verhaal, maar zie nergens wat je zelf precies hebt gedaan... blijft dus gissen van je nu precies wilt...

Als je een goed rechten structuur wilt hebben via een server dan is het zeer handig om een NT-domein te hebben; gewoon met een W2k Workstation als server moet je flink wat puzzelen om het voor elkaar te krijgen..

Is Windows 2000 Small Business Server niks voor het bedrijf?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
bijv.

we hebben 3 mappen

map 1 van pietje
map 2 van klaasje
map 3 van jantje

iedereen mag in zijn eigen map kijken
maar klaasje mag ook bestanden copieeren naar de map van jantje (alleen copieeren)

dit hier boven wil niet lukken

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 13:02:
bijv.

dit hier boven wil niet lukken
Sorry hoor maar WAT lukt dan niet? Krijg je foutmeldingen? Kan je in alle mappen? Wat heb je geprobeerd?

Money for nothin' and your chicks for free

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

haasje19,

Zoals je ziet aan de reacties is je probleemomschrijving niet geheel duidelijk. Zou je eens een voorbeeld kunnen geven van hoe de rechten nu staan, en wat er dan precies niet lukt.

Krijg je gewoon niet het gewenste resultaat voor elkaar, of krijg je inderdaad een foutmelding?

Verwijderd

zonder domain betekent dit dat je op de "server" alle gebruikers moet aanmaken met hetzelfde pw als op de werkstations (houd dus in dat een user zijn pw niet mag wijzigen). als je dat gedaan hebt en kan je de mappen sharen met everyone full control op share niveau en met ntfs de rechten finetunen (in dit geval advanced options), .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 16:12 ]

Pagina: 1