Toon posts:

redhat 8.0 loopt de hele tijd vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een
processor: amd athlon 800.
Geheugen: 384 mb.
moederbord: Asus (weet niet precies welke).
input: gewone muis en keyboard enzo.
Video plank: geforce 2 mx
hd: western digital 20 gig

Het is niet veel maar ik moet het er mee doen.

Mijn probleem:
Ik heb linux red hat 8.0 geinstalleerd. ik helemaal blij want ik ben hele maal linux fan geworden afgelopen half jaar.

Maar...... Dan komt het. loopt bij het opstarten eerst paar keren vast op schillende punten, gewoon willekeurig. Was hij eigenlijk een keer helemaal opgestart liep hij perfect. tenminste voor 5 min. daarna liep hij in een keer vast zonder een rede. ik deed niets, niks gestart, niks geklikt. en dat deed hij elke keer. zonder rede elke keer vast lopen. waar ligt dit aan?????

W2K, w98 en wME loopt perfect zonder problemen. Maar ik WIL LINUX!!!!! _/-\o_ ;( :'(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je iets overclocked hebt, dat terugzetten, en FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 lezen, ik heb de topictitel even bijgeschaafd, linux 8.0 bestaat niet, en "HELP!!!!" en overmatig uitroeptekengebruik is niet zo nodig hier.

Verwijderd

Probeer anders RedHat 9, versie 8 was hier ook niet echt vlekkeloos op een KT133/Athlon/Geforce systeem. RH9 wel.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt.

Zal het eens proberen. Hoop dat het lukt. sorry voor het overmatig vraagteken en uitroepteken gebruik maar werkt effe gek van mijn computer! maar in iedergeval bedankt zal hem vanavond downloaden en morgen staat hij erop, RH9. _/-\o_

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Volgens mij is het ook niet toevallig dat na RH8.0 direct 9.0 uitkwam.
8.0 werkte bij mij niet bepaald lekker na een upgrade vanaf 7.3
Vooral met het installeren van RPMs ging het meer fout dan goed...
Ik ben blij dat ik nu 9.0 draai want die draait veel lekkerder.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Ok hier nog een vergelijkbaar probleem.

Ik heb een behoorlijke computer en ik wil linux draaien. Even de gegevens:
AMD Athlon XP 2000+, 512 Mb DDR, GF4 MX440 SE 64 Mb videokaart.
Verder heb ik Linux Mandrake 9.1 geinstalleerd (met KDE 3.1) in dualboot met Windows XP.

Het probleem is dat linux erg langzaam draait. Zo komt bv tuxracer erg schokkerig op het beeld; loopt XMMS regelmatig vast en met wine kan ik nauwelijks notepad openen (maar dat kan ook aan mijn wine instellingen liggen).

Ik heb het ook met Redhat 9 geprobeerd, maar dan loop ik tegen dezelfde problemen aan.
Wie weet hoe dit komt? en wat kan ik eraan doen?

Ik heb enkele boeken HOWTO's en faq's gelezen, maar verder weet ik niet erg veel van linux af. Ik wil het erg graag leren, maar met zo'n slome versie wordt ik niet echt enthousiast.

8)7

Verwijderd

Gebruik je de standaard Nvidia driver die bij de distributie zat ("nv"), of heb je reeds de driver ("nvidia") geprobeerd die door Nvidia op hun eigen website wordt aangeboden?

Schijnt nogal verschil tussen te zitten.

Verwijderd

@jorjur
Je moet gewoon even de nieuwe nvideo drivers downloaden en installen.
Dan werkt Tuxracer weer als een trein.

Welke window manager gebruik je eigelijk?
De X is opzich al niet zo snel vind ik.
Maar je kan het natuurlijk zodanig aanpassen of een andere window manager gebruiken dat het sneller loopt.
Xmms vastlopen heb ik niet echt last van.
Loopt bij vast bij een lied? of gewoon direct?

Verwijderd

Xmms loopt vast tijdens het spelen van een lied, op een willekeurig moment. Verder gebruik ik KDE 3.1 en Xfree. Welke window manager raad je aan?

Ik zal binnenkort even de nieuwe drivers downloaden ik gebruik idd de standaard drivers!

Verwijderd

Topicstarter
jahh het is gelukt. Loopt nou wel lekker(zoal het hoort) bedankt jonges. kan ik eindelijk op mijn eigen pc linuxe.. _/-\o_ :)

Verwijderd

Heel mooi,
Suc7 :*)
Pagina: 1