Toon posts:

Wireless network probleem met adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte deskundigen,

Sinds deze week heb ik een laptop (acer travelmate 290) en een wireless network setje (smc ez connect 11mbit)

nu wil ik de verbinding van mijn PC delen met mijn laptop.
de PC is verbonden met internet via een alcatel speedtouch 330 adsl modem.

enfin, ik heb op beide computers de software van het netwerk geinstalleerd, de verbinding gedeeld, het netwerk werkt, ik kan met de laptop op internet, maar nu is er een probleem:

ik kan nu met mijn PC niet meer op internet!
ik kan wel gewoon verbinding maken, maar daar houdt dan ook alles mee op.
zo kan ik bijv geen website openen, niet met irc connecten, of me aanmelden op msn messenger. kortom, de pc lijkt niet te weten dat hij verbonden is met internet, en daar gebruik van kan maken.

weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen?

bij voorbaat dank,

Koekie

Verwijderd

Je kan ff kijken of je DNS of DHCP goed staan ingesteld.

Verwijderd

Maak je gebruik van NAT? Misschien staat die op de verkeerde netwerkkaart ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
oké... zal ik ff posten wat er in ipconfig /all staat?

@firemoth: geen idee wat NAT is...

--------------
In het begin kreeg ik trouwens de foutmelding:

"the mcafee winsock filter detected that your windows sockets were changed or updated

however, while attempting to reconfigure the winsock filter for these changes, there was an unexpected error 126.
please report this error to mcafee technical support"

Ik heb op mijn pc alleen niks van mcafee geinstalleerd... alleen een hele tijd geleden een firewall volgens mij... maar die is helemaal gedeinstalleerd... :s

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 13:04 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
anyways, dit staat in de ipconfig /all:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/uploaddump/uploads/image_209.jpg

Verwijderd

je subnetmasker is verkeerd, zoals ik het zie... die moet 255.255.255.0 zijn . Ligt helemaal aan IP adres! Plaats je IP eens hier?

Verwijderd

Plaats je IP adress hier maar niet helemaal, maar als 195.xxx.xxx.xx ofzo.
Pagina: 1