[Win2k] Printer share

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb hier een win2k client in een nt4 domein, nu heb ik op die win2k een hp laserjet 2100 geshared en bij beveiliging everyone en domain users volledige toegang gegeven, maar als ik op een andere pc(bijv. een win98 pc) \\win2k\ doe dan zie ik een share c staan maar geen printers,
Hij heeft het wel gedaan... maar opeens is de share "printer" niet meer te zien.
Als ik netwerk printer toevoegen doe (op welke pc dan ook) en ik druk op het +je voor de pcnaam "win2k" dan zie ik dus niets.... hij denkt dat er gewoon geen printers geshard zijn..
dit is overigens bij alle andere 20 clients ook zo, dus het ligt niet aan de pc waar ik de printer op wil installeren.
De service file en printer delen is gewoon geinstalleerd op die win2k pc met die hp lj2100

Wie kan me helpen...

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
haal de Domain users weg en laat alleen everyone staan bij de rechten... geef die vervolgens full control... en controleer of de sharing nog wel aanstaat voor die desbetreffende printer zo ja zet die dan even uit, reboot en zet em vervolgens weer aan...
daar komt bij dat een systeem(gebruiker) wat buiten het domein valt en niet op de lokale pc is aangemaakt geen toegang heeft tot wat voor share dan ook...

Plopeye (Microsoft Certified Professional)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....