Toon posts:

surround set, met master control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik was laatste bij een vriend en die had dit setje op de kop weten te tikken voor 80 euri bij correct nederland:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamahamultimedia.com/yec/images/speakers/tss1w.jpg

Ikzelf heb een beetje zitten kijken maar die set is niet meer in de aanbieding. Ik zoek namelijk een surround set die niet al te duur is. Ik heb redelijk goedkope boxen gezien van creative:

Afbeeldingslocatie: http://www.aiti.nl/easyshopmaker/tn_e32_1.jpg

Helaaas zit hier niet als bij Yamaha zon soort controlelr bij, ik wil graag zon ding zodat ik de subwoofer kan regelen bijvoorbeeld balance. (sorry ik ben heel noob op het gebied van geluid :( ) Ik vind het vooral belangrijk dat ik de subwoofer lekker hard kan zetten op een harde base :9

Dus de vraag:

Hoe heet zon controller die bij de yamaha set zit?

Waar kan ik zo'n niet al te dure controller halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 11:30 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wat is je budget?
want ik denk niet dat je zo'n ding los kunt kopen wat bij een creative of logitech set past

[ Voor 74% gewijzigd door beschuitfluiter op 14-10-2003 11:32 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is een euro of 100, echt niet hoger, het liefst iets eronder. Mijn lijstje:

regelbare subwoofer
volume moet redelijk hard kunnen (ik woon in een vrijstaand huis) :)
eventueel aan te kunen sluiten op zon radio tuner van zon losse toren set, je weet wel waar je cdspeler, radio, en versterker op elkaar moet stapelen.. (is niet echt nodig, ik kan natuurlijk ook een pci radio kopen :)
Setje van 4.1 of meer, 4.1 heb ik het liefste want dat is het goedkoopst :+

thtnx for hulp ;)

Het echte uiterste bedrag is 120 euro .. mocht je een set zijn die in de burt ligt van de 150, post die dan ok maar.. ik wil gewoon keuze, dan kan ik altijd nog wel ff geld van iemand lenen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 11:40 ]

Verwijderd

Ik zou dan eens kijken naar de trust 4000p of de 4500p Zit je rond de 100 euro met een control unit en een redelijk geluid

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:50
Trust? :r Ik zou zeker geen Trust nemen, je hoort van iedereen dat het bagger zooi is. Kijk gewoon of er een leuke budget Creative setje is. Die zijn goed en kunnen aardig hard, ;)

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik heb een tijdje terug de TYPHOON SoundMax 5.1 DD Home Theater aan een klant geleverd. van tevoren nog ff getest. geluid klonk heel mooi en alle speakers zijn appart te regelen. afstandsbediening is ook heel handig. in de pricewatch staat hij voor 132 euro.

I do what I like and I like what I do

Verwijderd

Die Creative set, is dat de Inspire 5300? Is een prima set maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb hem zelf gehad. Was er helemaal weg van, tot je iets beters hoort natuurlijk. Voor 100 euro is die wel te krijgen en dan haal je echt een prima set in huis.

Staar je niet zo blind op controllers of wat je ook wilt. Wil je nou goed geluid voor je geld, of wil je aan knopjes zitten friemelen?

Er was hier ooit een topic als: het grote pc speaker topic, moet je daar even in kijken

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 15:16 ]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

De logitech Z-640? kost 89/99 euro is 5.1 en de Bass is TE hard als je GEEN vrijstaand huis hebt >:)
Ik heb em hier en hij klinkt super

[ Voor 25% gewijzigd door Collaborator op 14-10-2003 16:11 ]

This space is occupied

Verwijderd

Topicstarter
mensen, ik wil in ieder geval een knop om me subwoofer mee te regelen :) . als een muziekje dan een lekkere beat heeft dan kan ik de subwoofer lekker aandraaien :) .

Ik heb het liefste een decoder erbij, want dat staat fatsoenlijker in mijn kamer en ik kan er makkelijker bij :) , ik heb zelf zon controller gehad, dat vind ik maar niks.

Verwijderd

Een decoder is niet nodig als je een setje analoog aansluit. Dus drie kabels (voor, achter en center/sub) vanuit je geluidskaart naar de set, in plaats van eentje (met een digitaal signaal wat de decoder dan decodeert).

Als je voor 100 euro iets goeds wilt, moet je je bedenken dat die decoder het setje als geheel duurder maakt. Dus kan je beter je geluidskaart als decoder gebruiken en er een analoge set op aansluiten. Voor 100 euro is vast wel iets met decoder te krijgen maar dan is de set als geheel van mindere kwaliteit dan wanneer er geen decoder bij zit, snapt u wel.

Dit soort setjes hebben meestal een dingetje om het volume te regelen, en om de balans voor/achter te regelen. De sub kan je bijna altijd regelen met een draaiknop (achter)op de sub zelf.

Je geilt duidelijk op veel bass maar dat verveelt snel. Verder heb je ouders/geschwister om rekening mee te houden en die gaan rap genoeg klagen. Tot slot moet je met de draaiknop op de sub het geheel zo afstellen dat de lage tonen in balans zijn met de rest. Die stel je 1x in, afhankelijk van je smaak en de kamer waarin je PC staat (laminaat kan het doen met minder bas :)) en dan is het klaar.

Anders krijg je een verneukt geluid met teveel bass. Dat klinkt bij dit soort setjes echt voor geen meter, dan heb je wat hoge tonen en een subwoofer die zich de longen uit het lijf zit te bonken. Het klopt dan niet meer met elkaar, snap je. Ongeacht wat voor muziek je draait.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:14:
Een decoder is niet nodig als je een setje analoog aansluit. Dus drie kabels (voor, achter en center/sub) vanuit je geluidskaart naar de set, in plaats van eentje (met een digitaal signaal wat de decoder dan decodeert).

Als je voor 100 euro iets goeds wilt, moet je je bedenken dat die decoder het setje als geheel duurder maakt. Dus kan je beter je geluidskaart als decoder gebruiken en er een analoge set op aansluiten. Voor 100 euro is vast wel iets met decoder te krijgen maar dan is de set als geheel van mindere kwaliteit dan wanneer er geen decoder bij zit, snapt u wel.

Dit soort setjes hebben meestal een dingetje om het volume te regelen, en om de balans voor/achter te regelen. De sub kan je bijna altijd regelen met een draaiknop (achter)op de sub zelf.

Je geilt duidelijk op veel bass maar dat verveelt snel. Verder heb je ouders/geschwister om rekening mee te houden en die gaan rap genoeg klagen. Tot slot moet je met de draaiknop op de sub het geheel zo afstellen dat de lage tonen in balans zijn met de rest. Die stel je 1x in, afhankelijk van je smaak en de kamer waarin je PC staat (laminaat kan het doen met minder bas :)) en dan is het klaar.

Anders krijg je een verneukt geluid met teveel bass. Dat klinkt bij dit soort setjes echt voor geen meter, dan heb je wat hoge tonen en een subwoofer die zich de longen uit het lijf zit te bonken. Het klopt dan niet meer met elkaar, snap je. Ongeacht wat voor muziek je draait.
okee, ik snap je uitleg, een decorder is op zich niet echt nodig, maar dan wil ik wel graag zo'n setje met een sub woofer waarbij je de subwoofer kan instellen met een knopje voor of aan de zijkant...

Ik wil die woofer gewoon hard kunenn zetten als ik een beat luister.. daarna kan ik hem zelf wel weer terug draaien.

Bedankt voor de info, dus nu liever geen decoder, maar wel een bass regeling waar je makkelijk bij kan komen (dus niet achterop de subwoofer)

thnx for de uitleg :)

Verwijderd

Topicstarter
TheEvilCuber schreef op 14 oktober 2003 @ 16:07:
De logitech Z-640? kost 89/99 euro is 5.1 en de Bass is TE hard als je GEEN vrijstaand huis hebt >:)
Ik heb em hier en hij klinkt super
wow! das een mooi setje, er zit nog een klein Decodertje bij ook! :D , heel mooi setje! ik denk dat ik voor deze ga! Is ook maar 74 euri :Y)

en kijk die dikke Subwoofer :9~ , op de site staat ook dat de bass verbeterd is ofzo :9

hier een paar pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphasonic.hu/logitech/picture/z-560.jpg

BTW, sorrry voor het verneuken van het beeld :/
De Mini decoder met baseknopje :D :D :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdepot.com/hardware/speakers/logitech/z560/console.jpg

en nog eens die mooie dingetjes
Afbeeldingslocatie: http://www.epigamer.com/articleimages/hardware-images/161-z560-front.jpg

99% zeker dat dit hem wordt, of je moet een nog betere aanbieding hebben :9~

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 19:11 ]

Verwijderd

Geen slechte keuze dus, prima en *veel* geluid voor eigenlijk bijna niets. :)

Succes

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
- grote broer delete account hijack poging broertje - ;)

[ Voor 153% gewijzigd door Grijns op 15-10-2003 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op 14 oktober 2003 @ 21:59:
wow, wow. sorry onder de verkeerde account rereageerd!! Dus dit is niet grijns!

(dit is trouwens de z-560 en niet de z-640, dit is de z-640)
[afbeelding]
hmm die heeft niet zon losse volume regeling :( , dan moet ik die center speaker in de buurt zetten en das dom :'( ...

Sorry het ging indderdaad om de Logitech Z-560 ... Heeft iemand misschien ervaringen met de sterkte van de subwoofer? Is het geluid tevens beter dan van die creative troep ? :)

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 07:54
lees even het logitech z-serie topic door, ( en lees de FAQ)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
de z-560 is cker beter dan die creative setjes, maar ik vind mijn Creative Inspire 4.1 4400 mooier geluid hebben dan die Logitech Z-640, mijn bas gaat veel dieper, en mn sattelietjes gaan helderder... alleen de Z-640 kan harder geluid leveren, al vind ik dat de mijne hard genoeg kan...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1