Toon posts:

ADSL aansluiten, moet op plek waar lijn binnenkomt?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg binnenkort eindelijk ADSL binnen...en ga dat trachten zelf aan te sluiten, nu komt de lijn in m'n huis beneden binnen, maar staan alle computers die aangesloten moeten worden boven op de eerste en tweede verdieping. Op de eerste verdieping zit zo'n telefoonstopcontact en dus is mijn vraag of ik de lijn daar kan splitten, of moet het echt op de plek waar de lijn binnenkomt (wat dus veel meer bedrading nodig heeft = mindere snelheid)..
en moet de router dichtbij het modem staan of kan deze ook verderop (dus boven) staan?

wie heeft advies?

bvd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 11:12 ]

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:12
Je moet de splitter voor de telefoons plaatsen. Dus waar de lijn binnekomt, in jouw geval beneden.
Dan loopt er vanaf die splitter een kabeltje naar je router. Die router kan dus ook boven staan want dan moet er gewoon een kabel vanaf je splitter naar boven naar je router :)

edit:

Ik was lekker eerder :P

[ Voor 10% gewijzigd door gomaster op 14-10-2003 11:16 ]

Verwijderd

in de handleidingen staat dit duidelijk aangegeven. Daar waar de lijn binnenkomt moet de splitter komen. De router hoeft niet dicht bij het modem (bij mij 15 meter met cat5 kabel) maar het modem mag officieel niet te ver van de splitter.

Kijk ff rond op GoT denk dat er erg veel info op te vinden is. Suc6

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

Het moet echt op de plek waar het binnenkomt, anders krijg je last van ruis op de lijn en dat zullen je ouders/huisgenoten niet echt leuk vinden.

Je modem/router mag wel boven staan, dat heb ik ook gedaan, gewoon de bestaande lijn die er al lag op je WAN poort aansluiten en als het goed is gaat je linesync dan op groen. (Wel eerst splitten natuurlijk)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Zie de gegeven antwoorden :) Het is inderdaad het beste om hem direct aan te sluiten. Het kabeltje tussen het modem en je router/pc's mag natuurlijk zo lang zijn als je wil ;)

Succes met de aansluiting :)

Dit topic is gesloten.