Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

klepjes, kliksystemen, scharniertjes

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
iedereen ken wel het kleine klepje voorin de kast waarachter usb en geluid aansluitingen zitten. Nu wil ik iets soortgelijks maken, maar dan voor schakelaartjes, ledjes en weet ik nog wat allemaal meer. Hiervoor heb ik van die kleine scharniertjes nodig en zo'n soort kliksysteem dat zo'n klepje ook heeft: druk je op het klepje, gaat ie open, doe je klepje dicht, blijft ie dicht.

Lekker simpel beschreven of course, maar weet iemand waar je zoiets kan vinden? Ik zou zeggen zo'n elektronica zaak hier bij mij in de buurt, maar die hadden geen idee :(

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 08:31

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

sloop een video waar dit in zit,
of een radio,
of een.... (weet ik veel)

zal wel te vinden zijn maar of je het zo los kan kopen geen idee

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb hier ook ooit naar gezocht, en deze dingen zijn heel moelijk te vinden. de makkelijkste manier is inderdaad om het uit bestaande apparaten te slopen.

Soms zijn die dingen ook wel in speelgoed verwerkt. dus wie weet kun je bij de Bart Smit (Oid) voor een prikje aan die dingen komen!

De enige plek waar ik ze los kon vinden was bij de meubelmaker (of meubelafdeling bij de Praxis) maar die zijn voor de meeste toepassingen veel te groot!

En als je dr echt niet uitkomt:
Je kunt ook proberen zelf een dergelijk systeem te maken mbv een balpen (zo 1tje die je in- en uit kunt klikken) ...veel werk, maar het is mogelijk! Een balpen werkt namelijk volgens een soortgelijk principe. je moet dan enkel nog een palletje en een grijpertje maken die het deurtje resp. loslaat en weer vastpakt.

[ Voor 51% gewijzigd door kazz1980 op 14-10-2003 11:41 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• reddevil
mjah k

goed idee wel van speelgoed, dat kan tenminste nog wel beetje goedkoop zijn
of heeft iemand toevallig een oud apparaat liggen met zo'n klepje erin ;)

[ Voor 8% gewijzigd door reddevil op 14-10-2003 11:38 ]

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 16:45
Magneetje als sluiting?

Plant eens een boompje

• reddevil
mjah dat kan wel, maar dan moet je ook op een of andere manier het frontje van het magneetje trekken. Dit is (bij wat ik wil) praktisch onmogelijk zonder hulpstukken of een handvat. En zo'n handvat wil ik juist niet omdat dat uitsteekt. Daarnaast zit je bij een magneetje met het probleem dat het iets van de positie kan afwijken, maar nog steeds sluit. Dan krijg je het effect dat dingen niet meer recht onder elkaar zitten.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
In een chieftec kast werkt het zonder van die dingen die jij zoekt, maar met denk ik een veertje. Kan het niet goed zien, misschien is dit ook een manier.

Verwijderd

Bij me vriendin zit het zo in de zijrand van de voorkant van de kast verwerkt (ff simpel proberen):
............................|<-drukken
............................|
draaischanier->..... o|
.......................usb|

Hiervoor hoef je alleen een klein plaatje te hebben en iets waarop ie kan draaien

• reddevil
damn da's nog is simpel... de meest simpele zijn vaak erg goed.

Perfect voor m'n idee
_/-\o_ -Baco- _/-\o_

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

alles wat je noemt in de startpost zijn bij conrad te vinden .

ook die klikdingen voor het sluiten kapjes .

( nog wel eens handig als je een conrad gids op de wc hebt liggen op het werk )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

je gaat gewoon een keertje naar een grote meubel zaak waar bijna nooit iemand komt en bijna al die kasten hebben zo'n mechanisme dus je neemt je schroevendraaier mee en dan....... tja O-) :o wie zal ut zeggen }) that's up to U ;)
niet dat iemand die daar zal missen ofzo :D

.:modbreak:.
Aanzetten tot diefstal is niet gewenst, zie ook Forum policy:
[...]Niet alleen het plannen van criminele zaken, ook het praten/patsen over kleine criminaliteit is ongewenst en hoort niet op het forum thuis.[...]

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 03:16 . Reden: modbreaked ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

^^ |:( ^^

Inderdaad, je blaat maar wat. 8)7 Misschien verkopen ze die dingen wel.. (ik weet het wel zeker. :/)

@topicstarter: De meest eenvoudige oplossing lijkt mij een combinatie van wat Lindetree en -Baco- al eerder hebben gemeld. Is een simpele en makkelijk te maken oplossing lijkt me :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

In een hoop apparaten zoals videorecorders, tapedecks etc kun je onderdelen recyclen zoals veertjes, assen, stukken plastic etc. Op die manier moet toch vast wel een klepje te fabriceren te zijn in combinatie met -Baco-'s methode.

Magneetsluiting lijkt mij lastiger, omdat je stekker ook van metaal is en dan elke keer naar de magneet toegetrokken wordt bij het insteken. Bovendien moet je dan weer zo'n rekening houden met 'waar leg ik mijn diskette's neer?'...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 03:21:

Magneetsluiting lijkt mij lastiger, omdat je stekker ook van metaal is en dan elke keer naar de magneet toegetrokken wordt bij het insteken. Bovendien moet je dan weer zo'n rekening houden met 'waar leg ik mijn diskette's neer?'...
neerleggen? wie had het over neerleggen? ophangen :+

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die druksluitingen worden bij Conrad los verkocht onder artikelnummer 542288-44 :)
En een klein magneetje in zo'n klepje heeft totaal geen invloed op een diskette, daar heb je een flinke magneet voor nodig. Bovendien, wie gebruikt er tegenwoordig nog diskettes? :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

offtopic:
Ik zal me maar aan de regels houden die ik moet handhaven, door niet te zeggen dat ik die nog steeds vaak gebruik :+

Die sluitingen had ik helemaal over het hoofd gezien bij Conrad ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/druksluiting-542288.jpg
Conrad art. nr: 542288 €1,37
Een openings- en vergrendelingssysteem dat wordt geactiveerd door licht op de klep te drukken (deur, deksel, afdekking enz.). Geschikt voor gebruik in de consumentenelektronica, computerapparatuur, huishoudelijke apparatuur of in motorvoertuigen.

Zit je alleen nog wel met de inbouwdiepte en kleur, mocht dat een probleem kunnen vormen.
edit: ik bedoel dus dat hij niet doorzichtig is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:56 ]

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
kleur?? ben je een tweaker of niet, gewoon overspuiten dat ding ;) en inbouwdiepte moet ook geen moeite zijn, gewoon een wat dieper gaatje boren :)

Verwijderd

Waarom geen klepje met veertjes open laten staan en een electromagneet gebruiken om hem dicht te doen. Dus: de electromagneet staat aan en het klepje blijft aan de magneet hangen en hij zit dicht. Druk een keer op een knopje (tiptoets oid) en hij springt vanzelf open... druk het klepje weer naar beneden en hij zit weer aan je magneet... :)

Verwijderd

in de playstation (de oudste) zit ook zo'n soort mechanisme verwerkt
die deksel wordt door een veer open getrokken en je moet hem zelf dicht drukken aan de openr knop zit een haakje die de deksel vast houdt zodra je die knop indrukt gaat dat haakje van de deksel af en gaat de deksel open

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 12:16:
Bij me vriendin zit het zo in de zijrand van de voorkant van de kast verwerkt (ff simpel proberen):
............................|<-drukken
draaischanier->..... o|

Hiervoor hoef je alleen een klein plaatje te hebben en iets waarop ie kan draaien
Je zou zelfs een sateprikker oid kunen gebruiken als schanier waar je het dekseltje oplijmt. Onderaan vast maken met een klein magneetje & klaar = kees

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Ik denk dat ze bij de gamma wel van die klikkertjes hebben, scharniertjes weet ik al zeker van wel..

Echt waar, zoek je iets om te casemodden dan altijd eerst ff daarheen gaan, die hebben de laatste jaren echt alles, zelfs voor mijn audio bekabeling heb ik daar langs gegaan :)! werkt perfect,

Suc6 en post je ook een paar foto's van de operatie? :)

Verwijderd

Demoniac schreef op 15 October 2003 @ 09:38:
Die druksluitingen worden bij Conrad los verkocht onder artikelnummer 542288-44 :)
En een klein magneetje in zo'n klepje heeft totaal geen invloed op een diskette, daar heb je een flinke magneet voor nodig. Bovendien, wie gebruikt er tegenwoordig nog diskettes? :+
ik gebruik diskettes, want ik heb zon onhandige omgeving die dat sort dingen niet snappen :+

Verwijderd

Dus: de electromagneet staat aan en het klepje blijft aan de magneet hangen en hij zit dicht. Druk een keer op een knopje (tiptoets oid) en hij springt vanzelf open...
En toen deed je je PC uit.. Ploef, al je klepjes op je PC open .. :)

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:56:
[...]

En toen deed je je PC uit.. Ploef, al je klepjes op je PC open .. :)
Je kan er ook voor zorgen dat de magneet 't deurtje op dat moment open "trekt".
Dan zit je niet met een 'geen stroom, klepje open' probleem :)

Dat is het systeem dat ik misschien ga gebruiken. D.m.v. een klein electromagneetje dat ooit uit een cd-rom speler is gekomen. Het leuke hiervan is dat je de kracht kan regelen door de spanning die je d'r opzet.

BMW 535D

• reddevil
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:49:
Ik denk dat ze bij de gamma wel van die klikkertjes hebben, scharniertjes weet ik al zeker van wel..

Echt waar, zoek je iets om te casemodden dan altijd eerst ff daarheen gaan, die hebben de laatste jaren echt alles, zelfs voor mijn audio bekabeling heb ik daar langs gegaan :)! werkt perfect,

Suc6 en post je ook een paar foto's van de operatie? :)
Ik was dus ook naar de gamma en karwei en praxis en hornbach en weet ik wat geweest, maar kon het goede niet vinden :)
De oplossing van het 'draaiklepje' om het maar even zo te noemen, was ik eerst van plan, aangezien ik met een magneetje eenvoudig kon sluiten (heb geen a drive meer, onzindingen ;)).
Echter heb ik weer toch m'n plan gewijzigd: voorin de kast zit een klepje voor de usb en geluidsaansluitingen. Die heb ik erachter vandaan gehaald. Er waren dan 3 gaten vrijgekomen (2 keer geluidsaansluitingen en 1 keer een dubbele usb aansluiting). Hierin zijn de 3 schakelaartjes gezet. Echter waren de schakelaartjes iets te lang (klepje kon niet meer dicht), dus even iets afgeslepen.

Ik zal kijken of ik vanavond even wat foto's kan maken.

Verwijderd

waar blijven de fotos?

Maar ze hadden zeker wel klikdingen op de bouwmarkt maar zeker niet op jou grootte die jij wilde? Lijkt me sterk dat ze daar helemaal niks hebben :/

• wortelsoft
  • Laatst online: 09:59
Mischien ook een idee is het milieucentrum van je stad of dorp. Daar worden oude radios etc. ingeleverd als je het vraagt mag je mischien wel iets meenemen of terplekke er iets afhalen.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 15:56:
Waarom geen klepje met veertjes open laten staan en een electromagneet gebruiken om hem dicht te doen. Dus: de electromagneet staat aan en het klepje blijft aan de magneet hangen en hij zit dicht. Druk een keer op een knopje (tiptoets oid) en hij springt vanzelf open... druk het klepje weer naar beneden en hij zit weer aan je magneet... :)
PC uitzetten = klepje open...

Niet echt handig.

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 18-10-2003 10:18 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op 18 October 2003 @ 10:17:
[...]

PC uitzetten = klepje open...

Niet echt handig.
LOL :+ , lekker handig :+

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
maar welke tweaker zet zn comp dan ook uit... :P (behalve om te cm-en en of te bouwen :D)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even terug komen op het magneetjes idee

als je die achter op het mechanisme van een ballpoint zet ben je er ook ..
druk er op en je kan hem lostrekken aan het randje wat verschijnt

Iperf

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

SyS_ErroR schreef op 19 October 2003 @ 10:49:
maar welke tweaker zet zn comp dan ook uit... :P (behalve om te cm-en en of te bouwen :D)
euhhh.... ikke?

Da ding staat op mijn studentenkamer (samen met mijn server, en mijn laptop, en nog wat zooi) maar maakt een herrie als een F16 close flyby en das nie fijn tijdens het slapen :X

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vind jullie wel erg panisch op t gebied van magneten hoor :?

Een magneetje waarmee je een deurtje dichtdoet is niet heel erg sterk. Om dataverlies op een diskette te veroorzaken heb je wel wat sterkere magneten nodig.. en dan moeten ze er ook nog even bovenop liggen.

Iemand hier op school durft niet eens met een magnetische schroevendraaier in een computer te werken :? ja daahag.

In ieder geval. Klein magneetje voor t klepje is niet schadelijk hoor :)

Verwijderd

En uhm... zo vaak gebruik je een diskette ook niet, of wel? En in een HDD zit geloof ik ook een hele sterke magneet. Nothing to worry about.
Pagina: 1