[XP] doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
Mn broertje zat gisteren mohaa te spelen in een wat alternatieve server (maps aangepast etc). Hangt mohaa opeens. leuk, kan gebeuren. Ikke mohaa afsluiten, reboot de pc opeens. En sinds dien ben ik nooit meer windows ingekomen. Hij checkdisk, maar daar loopt ie meestal vast of reboot ie weer spontaan. Die checkdisk cancellen levert ook een reboot op een vastloper op.

Ikke win xp cdrom erin gepropt, en ff een complete scandisk op c: uit laten voeren.Vond ie wel wat fouten. PC weer gereboot, maar weer vastlopers en rebootjes. Nu wil ik mn windows weer opnieuw installen, maar op een 1 of andere manier wil die de huidige installatie niet vervangen. Je kan een schone versie ernaast installen, maar dan zit ik met 2 gelijke OSen, nie veel trek in. De laatste keer dat ik dit deed kreeg ik alleen maar problemen. Dus blijft het formatteren van c:\windows over. Maar dan liggen geloof ik ook al mn bestanden die ik geinstalled heb in puin.

Het betreft: P4 2.0 ghz, 512 DDR, GFmx460 kaartje. Mobo weet ik nie, tis zo'n kant en klare Aldi pc.[overigens nooit problemen mee, dit is de 1e keer dat ie echt vaag doet :P)
Hij is niet geOCed ofzo, alles normaal. Proc of northbridge voelen ook niet heet aan ofzo.
OS is XP prof NL

Weet er iemand nog een oplossing om dit bakkie weer aan de praat te krijgen, en zo dat ik niet ieder programma op mn pc weer opnieuw moet installeren?

Verwijderd

virusscanner eroverheen?

• Rein_stein
mja hoe dan? ik had geen scanner geinstalleerd. Scande altijd via internet.
In dos netwerk opzetten en dan via netwerk laten scannen? of is er nog een snellere manier? WIndows kom ik dus niet in. Alle veilige modussen kom ik ook niet in.

Verwijderd

Soms blijft er niets anders over dan op te starten met een bootflop, dos-prompt, en dan gehele dir's te kopieren naar een andere HD.

• Rein_stein
hmmm..ikke instal een nieuwe versie van xp eerst wel ff op een andere partitie, kijken of ik erin kan komen en dan wat kan fixen. delete ik m daarna weer

Verwijderd

Rein_stein schreef op 14 October 2003 @ 11:12:
hmmm..ikke instal een nieuwe versie van xp eerst wel ff op een andere partitie, kijken of ik erin kan komen en dan wat kan fixen. delete ik m daarna weer
kan ook. Zelf zou ik er echter voor kiezen om de data die je nodig hebt naar die andere partitie te kopieren en te beginnen met een clean XP install.

Verwijderd

Reboot ongeveer om de minuut ?

• Rein_stein
hmm..nieuwe windows install doet t niet. kreeg een BSOD met melding Memory_managment.
Ikke d8, t ligt aan mn reepies ram. heb er 1 uitgehaald, en kon pc starten in veilige modus. Kreeg steeds foutmeldingen over WMI. Ikke weer gereboot, en normaal opgestart. dit deed t allemaal, en de foutmedlingen hielden ook op. Nu zat ik beetje te Gotten, reboot ie weer spontaan, en t feest begint weer opnieuw. Iemand een idee wat t kan zijn?

@ My-name-is-nick : nee, willekeurig. Hij komt gewoon windows niet meer in. En hij reboot ook niet altijd, loopt ook vast

Verwijderd

als hij om de minuut reboot ofzo heb je last van het blaster virus maar zoals iedereen al zegt kopier je shit naar een andere HD of zet alles op cd (mocht dat nog lukken :p)

• Rein_stein
neej. geen blaster. die geeft een melding als ie gaat rebooten. mwa..dan toch maar kopieeren

Verwijderd

Rein_stein schreef op 14 October 2003 @ 10:49:
mja hoe dan? ik had geen scanner geinstalleerd. Scande altijd via internet.
In dos netwerk opzetten en dan via netwerk laten scannen? of is er nog een snellere manier? WIndows kom ik dus niet in. Alle veilige modussen kom ik ook niet in.
zoek op google naar fprot, dat is een virusscanner voor in ms dos, die ff op floppy of cd zetten en scannen maar

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je foutmeldingen over geheugen krijgt, en je PC spontaan reboot. Begin eens met je geheugen te testten - www.memtest86.com

• Rein_stein
memtest idd maar aan t doen, hijs nu bezig. Status: iets of iemand heeft m memory verneukt, ik zit nu op 100k errors en 0 passes :P

• Rein_stein
Ok, laat maar. was een virus, w32.pinfi dat beestje zit je memory en .exe te verneuken.
Pagina: 1