[vBulletin] eigen php pagina toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 23:25
Hoi,

In de header bij het control panel heb ik een stukje HTML toegevoegd die ervoor zorgt dat ik op het board een menu aan de linker kant krijg met extra linx, zodat ik bijvoorbeeld m'n eigen Nieuws pagina kan toevoegen.

Het menu wordt netjes weergegeven, maar de linx die erin staat werken niet.
Ik heb op verschillende sites gekeken, en iedereen die een eigen gemaakte pagina wil toevoegen maakt gebruik van de misc.php?action=mijnpagina hrefs.
Dat heb ik nu ook gedaan: in het menu heb ik bij de Nieuws link de href
misc.php3?action=nieuws gezet en daarna m'n nieuws.php pagina op de server gezet.

Alleen hoe krijg ik dit aan de gang? Ik ben nog een PHP newbee (hoewel ik daar snel verandering in wil brengen), dus heb ik effe de misc.php3 file bekeken. De FAQ pagina van het board werkt op de zelfde manier als mijn nieuws pagina
(misc.php3?action=faq)

De faq link in de misc.php3 pagina ziet er zo uit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
error_reporting(7);

if ($HTTP_POST_VARS['action']) {
    $action = $HTTP_POST_VARS['action'];
} else if ($HTTP_GET_VARS['action']) {
    $action = $HTTP_GET_VARS['action'];
}

// ##### start faq ####
if ($action=="faq") {
  $page = intval($HTTP_GET_VARS['page']);
  if (!$page)
    $page = '';
  $templatesused = "faq$page";
  include("./global.php3");
  eval("dooutput(\"".gettemplate("faq$page")."\");");

}

// ##### mijn nieuws pagina hier :) ####

}
?>

Ik heb de code van de FAQ copy&paste eronder gedaan en vervolgens wat dingen verandert, zodat de nieuws pagina zou moeten werken, maar ik krijg het niet compleet werkend. Bovendien wil ik dat de nieuws.php pagina gebruik maakt van de style van het forum en dat het menu enzo natuurlijk zichtbaar blijft.

Als ik een switch toevoeg werkt het wel, alleen zodanig dat de nieuws.php pagina de huidige leeg maakt en zichzelf daarin laadt. (logisch).

Hope y'all can help me out

Tnx,
Mp

[ Voor 6% gewijzigd door MpDay op 14-10-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
volgende keer [ php] {CODE} [ /php] gebruiken inplaats van quote en je kan tegenwoordig al $_POST gebruiken inplaats van $HTTP_POST_VARS gebruiken, zelfde geld voor GET,

dit kan netter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if ($HTTP_POST_VARS['action']) {
$action = $HTTP_POST_VARS['action'];
} else if ($HTTP_GET_VARS['action']) {
$action = $HTTP_GET_VARS['action'];
}

// dit hier onder doet zelfde als wat jij hebt gescherven

$action = ( !empty($_POST['action']) ) ? $_POST['action'] : $_GET['action'];

tot op welk punt gaat het goed dan? wat werkt er niet precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
Nou, met mijn probeersel gaat het helemaal niet, tenzij ik zelf een switch toevoeg, dus een compleet ander verhaal.

De switch werkt, maar dan pakt ie natuurlijk niet de complete lay-out van het forum, daarom is het useless

Tnx voor de [ PHP] quotes, kon het niet zo snel vinden, vandaar dat ik de gewone quote heb gebruikt, maar nu weet ik hoe het werkt.

..ga nu ff jou code checken...

/edit: nee, nu doet hij helemaal niks... laat witte pagina zien.

[ Voor 37% gewijzigd door MpDay op 14-10-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
Heb het allemaal weer even bekeken, maar het werkt gewoon niet op die manier denk ik. Damn.

Die FAQ werkt wel, maar die werkt compleet anders dan ik dacht. Er is namelijk helemaal geen faq.php3 bestand dat geladen wordt. Waar de text van de FAQ pagina dan wel staat is mij een raadsel... (daarom wil ik php snel leren ;)) maargoed, hiermee is mijn probleem dus nog verder van huis.

Hoe kan is er dan simpelweg voor zogen dat ik een zelfgemaakte pagina kan laten zien in de tabel waar normaal gesproken het board wordt geladen?

Met een switch werkt die normaal gesproken prima, dus dat je zeg maar in de hoofd tabel zet:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    <?php 

switch($_GET['p']){ 

default:
require ("index.php3");
break; 

case nieuws: 
require ("nieuws.php");
break; 
} 
?> 

Dit werkt normaal gesproken, maar als ik index.php3 van het board in die tabel laad gaat alles over de rooie :)
Daarom heb ik mijn HTML pagina maar in de header en de footer van het control panel van het board gezet, dat werkt opzich wel goed, alleen hoe roep je dan een andere pagina aan?

Dat is eigelijk het probleem...
En omdat ik zag dat de FAQ pagina van het board via misc.php3 loopt, dacht ik dat ik simpel mijn andere pagina's zo ook toe kon voegen.

Toch moet het kunnen...
iemand nog ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door MpDay op 14-10-2003 13:24 ]