Transparante vellen met laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 2.955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Is het mogelijk om van die transparante vellen plastic te printen met een laserprinter of kan dat alleen met een bubble jet printer?

Weet ook iemand waar die vellen te koop zijn?

Edit:

Ik bedoel dus die vellen die ook gebruikt worden onder van die overhead projectors voor presentaties.

[ Voor 25% gewijzigd door RePlayer op 14-10-2003 10:22 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Volgens mij kunnen transparanten voor in het kopieerapparaat ook gewoon in de laserprinter.

Maar zorg wel dat je zeker weet dat het kopieerbare transparanten zijn, anders smelt de boel in je laserprinter >:)

Te koop bij je kantoor-artikelen winkel of misschien zelfs bij een warenhuis?

[ Voor 17% gewijzigd door MaikelG op 14-10-2003 10:18 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bij een fatsoenlijke boekhandel of V&D oid hebben ze die wel, en idd, er zit verschil tussen een inkjet en laser sheet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Jah, kopieeraparaat is toch hetzelfde principe.. :)

Nu nog weten waar ik die haal..

Edit:

Damn jullie zijn snel, probleem opgelost

[ Voor 24% gewijzigd door RePlayer op 14-10-2003 10:19 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
offtopic:
En die beamers noem je overhead projectors... Beamers zijn heel wat anders :p

[ Voor 4% gewijzigd door RobertJ op 14-10-2003 10:20 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Jah, kwam niet op het woord, bedankt voor de educatie! :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En eh met welke bubblejetprinter kun jij op plastic vellen printen? :?
Of is er dan een soort plastic met absorptievakjes ofzo? Kheb het nog nooit gezien.
Vellen voor de laserprinter/kopieerapparaat verkopen ze meestal ook wel gewoon op school omdat veel ppl's ze willen gebruiken voor presentaties m.b.v een o.h.p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Het is idd niet de bedoeling dacht ik maar ik kan dat; printen met bubblejet op printer.. Je moet het echter wel goed laten drogen.

Edit: gramaticaal

[ Voor 37% gewijzigd door RePlayer op 14-10-2003 10:27 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eh als het dan droog is en je veegt er met een vinger overheen dan ligt zeker alle inkt eraf?
En als dat niet het geval is wil ik wel weten welke printer en welk merk/type sheets je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er zijn idd inkjet sheets, zit een beetje zandachtige stroeve structuur op waar je inkt in gaat liggen ja, en het is bij mij waarachtig nog scherper dan op papier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Dan zal ik die wel hebben gehad.

en DLF: Als het eenmaal droog is blijft het wel zitten hoor.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 17:20
deed dat op school al met de sheets
gewoon door de HP Laserjet 4 sturen en HOP! (bijna) een echt flitsende presentatie

nooit problemen gehad met de soort sheets die ik ervoor gebruikte (inktjet of laserjet)

want zo'n beetje alle soorten sheets die wij op school hadden, waren voorzien van 2 verschillende zijden, een stroeve en een meer gladde kant van t vel
dus als het mis ging, dan wist je dat je m andersom in de printer moest doen...

let dus op het hebben van verschillende zijden
want anders ga je speciaal (te veel) geld uitgeven voor "laserjet" sheets, terwijl die andere ook goed zijn, zolang je ze gewoon ff omdraait :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 09:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 10:29:
Maar eh als het dan droog is en je veegt er met een vinger overheen dan ligt zeker alle inkt eraf?
En als dat niet het geval is wil ik wel weten welke printer en welk merk/type sheets je gebruikt.
Canon S520 kan het. je moet echter wel bij het printen aangeven dat je op transparant print.

Het merk sheets: gewoon van de Bruna, of V&d, Hema enz...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Heb ze hier op het werk gevonden! :D

En het lijkt me logisch dat die voor laserjet zijn..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij kan je net zo goed inkjet als lasersheets pakken, ik denk niet eens dat die van een ander materiaal zijn, kostentechnisch zal het weinig verschillen, en om daar nou 2 productielijnen voor op te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hydraulik-Phunk schreef op 14 oktober 2003 @ 10:53:
Volgens mij kan je net zo goed inkjet als lasersheets pakken, ik denk niet eens dat die van een ander materiaal zijn, kostentechnisch zal het weinig verschillen, en om daar nou 2 productielijnen voor op te zetten..
Ja daaahaaaag! Weet je hoeveel laserprinters ik heb gezien met complete opgefrotte brokken plastic in de fuser?

Waarschuwing:
De fuser verhit het papier/poeder en "brandt het dus vast" op 't vel. Als je "gewone plastic sheets" neemt kun je je laserprinter daarna (zo goed als) weggooien. Dat plastic SMELT daarin!

Ik heb helaas geen pics, maar zeker een printer of 10 hebben we hier al gehad. Daarvan waren er nog 2, misschien 3, te redden...

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 14-10-2003 10:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
En probeer in 1e instantie het met 1 vel, op een "koude" printer. Als dat al mis gaat weet je genoeg. Heb ik ook vaak genoeg onderdelen moeten vervangen door verkeerde transparanten... :(

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het verschil tussen transparant voor inktjet en laserjet zit hem in een witte strip :P

Op die van inktjet zit een witte strook die ervoor zorgt dat de inktjet het papier kan oppakken. Bij een laserjet-transparant is deze niet aanwezig :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

WHiZZi schreef op 14 oktober 2003 @ 12:40:
Het verschil tussen transparant voor inktjet en laserjet zit hem in een witte strip :P

Op die van inktjet zit een witte strook die ervoor zorgt dat de inktjet het papier kan oppakken. Bij een laserjet-transparant is deze niet aanwezig :)
Klopt, maar andersom geldt niet: er zijn nl. ook transparanten die alleen voor het zelf beschrijven geschikt zijn, die hebben dus ook niet zo'n strip.

Dus let op: geen strip is geen garantie voor bruikbaarheid in een laserprinter/copier

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Welke laserprinter wil je gebruiken hiervoor? Kijk even of de site van de fabrikant of het mogelijk is en welke soorten transparanten hiervoor geschikt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik heeeel erg knap dat je het voor elkaar krijgt om met een inktjet sheet via een laserprinter afdrukken te maken, ik zelf repareer laserprinters en hoeveel prutsers ik niet ben tegengekomen die hetzelfde probeerden. Dat leverde ons elke keer ongeveer 500 euro aan reparatiekosten op. Inktjet sheets smelten onherroepelijk vast aan de fuser, met als gevolg dat deze weggegooid kan worden!!
Chillz schreef op 14 October 2003 @ 10:36:
deed dat op school al met de sheets
gewoon door de HP Laserjet 4 sturen en HOP! (bijna) een echt flitsende presentatie

nooit problemen gehad met de soort sheets die ik ervoor gebruikte (inktjet of laserjet)

want zo'n beetje alle soorten sheets die wij op school hadden, waren voorzien van 2 verschillende zijden, een stroeve en een meer gladde kant van t vel
dus als het mis ging, dan wist je dat je m andersom in de printer moest doen...

let dus op het hebben van verschillende zijden
want anders ga je speciaal (te veel) geld uitgeven voor "laserjet" sheets, terwijl die andere ook goed zijn, zolang je ze gewoon ff omdraait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even voor de duidelijkheid .. een gemiddelde fuser word 190 graden

dus als je echt wil experimenteren zou ik het eerst maar met een strijkbout proberen, die zijn een stuk goedkoper dan een fuser.

gewoon lekker een doosje transperancies kopen voor laserprinters/kopieerapparaten

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 15-10-2003 19:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 08:11:
... Dat leverde ons elke keer ongeveer 500 euro aan reparatiekosten op.

[...]
Reparatieopbrengsten mag ik hopen voor jouw bedrijf?
Pagina: 1