Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Ik heb op het moment al een tijdje mijn pa's pentax ME in gebruik en deze camera bevalt op zich prima. Nou wil ik alleen op wintersport veel snowboard foto's gaan maken, en daarbij is een motordrive redelijk onmisbaar heb ik me laten vertellen.

Nou heb ik het idee dat die dingen niet echt makkelijk te krijgen zijn, maar ik zag er pas 1 voor 30 euro. Wat toch wel wat duurder is dan ik verwachte.

Maar ik twijfel of ik dus 30 euro aan een motordrive moet uitgeven, of dat ik gewoon opzoek moet gaan naar een andere 2ehands camera waar er gewoon een in zit.

Voordeel voor een drive kopen is dat die pentax best een stevige camera is.
Voordeel voor een cam kopen is dat ik dan toch een keer een eigen toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Vragen / problemen over camera's en bijbehorende hardware horen nog steeds in GT thuis, zie ook in Welkom in Thema Forum: Fotografie het eerste gedeelte.
Vandaar move TF:F > GT.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:59
Voor 30 euro vind je nergens een tweedehands spiegelreflex met motortransport. Dat gaat je minstens 100 euro kosten.

Ik vind persoonlijk 30 euro voor een motordrive wel meevallen. Ik heb een tijd geleden nog voor 100 gulden zo'n ding gekocht voor mijn Minolta X-300 en X-700. En anders spreek je er iets over af met je pa, dat je kosten deelt en zo. Het is zijn camera dus hij heeft er ook wel iets aan, op zich...

Helaas is trouwens de all-time-supercamera X-700 onlangs overleden... :'(

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
voor een 'nieuwe' camera zat ik inderdaad ook meer richting de 100 / 120 te denken.
Die deal met m'n pa wordt denk ik lastig, hij heeft zeg maar sinds begin jaren 90 niet meer naar het ding omgekeken. ;) Alleen is ie wel zo dat mocht ik ermee van een berg pleuren hij waarschijnlijk moord en brand gaat schreeuwen dat z'n geliefde camera de pijp uit is.

Thema forum fotografie wordt dus een "show hier je foto's" only draad ... da's ook suf zeg!?

[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 14-10-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op 14 October 2003 @ 10:25:
Helaas is trouwens de all-time-supercamera X-700 onlangs overleden... :'(
Das idd een zwaar verlies. Zelf kan ik niet echt een zwaarwegend negatieve eigenschap van de X-700 bedenken. Uiterst goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Charly, op het DuthPhotoZone-forum zit Rodelion die een echte pentaxiaan is, vraag hem anders ff. zelf heb ik ook een pentax ME in gebruik van mijn pa en het is idd een klasse camera, zou er zelf ook zo eentje willen kopen (marktplaats voor €90?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met veel camera's is dat ze niet tegen vorst kunnen, de sluiter vriest dan vast. Pentax gebruikt echter een olie en vet in de sluiters die wel zeer goed tegen vorst kunnen.
Tot -25 graden kan je een pentax in tegen stelling tot vele andere merken gewoon blijven gebruiken.

Mijn pa had destijds een praktica camera, en die vertoonde bij -2 graden al kuren van hangende sluiters.

Ik denk dus dat die 30 euro voor een winder zeer zeker geen weggegooid geld is.

btw, ik heb zelf 2 Pentax MX cameras met winders en die bevallen nog steeds perfect. (en nee, ze zijn niet te koop :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 12:29:

btw, ik heb zelf 2 Pentax MX cameras met winders en die bevallen nog steeds perfect. (en nee, ze zijn niet te koop :D )
DOH! :D

Kijk, dat van die sluiters dat wist ik nog niet. Maar da's inderdaad wel iets om rekening mee te houden.

Ik denk dat ik dan toch maar opzoek ga naar een 2ehands winder en evt. Een tweede ME of MX of wat er verder nog in die range zit.

[Edit] Ik was net bij cashconverters en die hadden een Canon T80 voor 99 euro. Die zag er ook redlijk stevig uit, en heeft motordrive (1.2 fps :P ). Zou dat iets zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Charly op 14-10-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Bedankt voor de adviezen, ik heb inmiddels op wat 2ehands sites geboden op een 2e ME body en een winder. FF afwachten of het wat wordt.
Pagina: 1