Toon posts:

Verbindingsprobleem computer -> server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
gisteravond probeerde ik mijn eigen computer op het netwerk aan te sluiten.
De server gebruikt WinRoute als route-programma, mijn computer gebruikt windows xp.
Nadat we de kabels gecontroleerd hadden, bleek dat mijn computer geen verbinding kon maken, zowel met een automatisch IP-adres(via DHCP) als met een 'hard' IP-adres(10.0.0.255). Dit hebben we geprobeerd te verhelpen door de netwerk-kaart aan en uit te schakelen en hebben hem, toen dit ook niet hielp, opnieuw geinstalleerd (het is een VIA Rhine II ethernet controller, ingebouwd in mijn MSI-moederbord). DE netwerkkaart is goed geinstalleerd, maar verbinding maken lukte weer niet. Heeft iemand een idee??

Verwijderd

Heb je een hub/switch waar het hele zwikkie aan hangt? Of maak je gebruik van directe links tussen client-server?

Weet je zeker dat je de goede kabel hebt - dus straight ingeval van hub/switch en cross als je direct linkt? En heb je je kabel al eens getest op een andere computer.

Definiëer overigens "geen verbinding" eens. Kun je pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijzelf pingen, de server niet.
Als ik een andere pc op dezelfde kabel aansluit werkt alles perfect.

Ik heb thuis een server, die aan een 16-poorts switch hangt

Verwijderd

Hmm das altijd vervelend, hoop proberen :(

En de andere instellingen? Full, half duplex en die ongein?
Kan je hem wel vanaf je server "scannen" of iets meer advanced dan pingen? (look@lan en die ongein)
Soms een firewall?
Heb je een pci netwerk kaartje? Probeer die eens.

Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt, toen was alles opeens weer goed toen ik het verwachte IP-adress instelde die de DHCP server zou uitgeven. x.255 lijkt mij igg niet verwacht?

add->Als eerst volgend verwacht(255 dus als laatst verwacht)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 23:06 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
10.0.0.255 is toch altijd een broadcast adres, omdat het de laatste combinatie is :?.
Welk subnetmask heb je eigenlijk ??