512 MB PC133 DDR errors ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 10:42
We hebben via de t.net geheugenshop 4 Dane-elec modules voor in een webserver gekocht (Dual P3 600 1u server)

Met regelmaat liep deze webserver dus vast sinds ik 't geheugen had geupgrade..

Ik heb 2 andere 512 MB modules in die server gezet, zelfde type, maar dan registered ECC.. (huidige zijn gewoon ECC), nu draait het weer als een zonnetje..

Nu heb ik dus zo'n zelfde server naast me staan op m'n bureau en die modules er in zitten, gister heb ik memtest86 elke bank 1 voor 1 laten testen..

En nu 't rare:
Als ik ze met ECC test (kun je configureren in in memtest86) komen er zeker een stuk of 12 corrected en uncorrected errors naar voren, met elke module dus..
Als proef op de som heb ik ze de hele nacht laten draaien (alle 4 er in) met ECC in de config uit.., 3 volledige testrondes, 0 errors..

Is 't mogelijk dat dit mobo alleen met registered ECC kan om gaan ?, of is dit gewoon een slechte set modules ?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

ik zou zeggen kijk eens op de site of daar iets op staat over welke modules hij aan kan
maar ik gok op kapotte mem modules ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wunk schreef op 14 oktober 2003 @ 09:29:
We hebben via de t.net geheugenshop 4 Dane-elec modules voor in een webserver gekocht (Dual P3 600 1u server)

[...]

Is 't mogelijk dat dit mobo alleen met registered ECC kan om gaan ?, of is dit gewoon een slechte set modules ?
Wij tweakers hebben hier en daar behoorlijke kennis van computers maar zijn allerminst helderziend. Hoe kunnen wij uitspraken doen over wat jouw mobo wel of niet aankan als je nergens vermeldt welke je hebt :?

Lees dit even:
PMG Beleid

Er staan een aantal voorwaarden in waaraan een topic moet voldoen, je zult zien dat met name op specs van moederbord en alle geheugenreepjes, juist voor je vraag de belangrijkste, je veel te weinig info geeft. Je titel is ook paradoxaal- PC133 kan nooit DDR zijn of omgekeerd.

In het algemeen bestaan er zeker moederborden die per se registered DIMMs moeten hebben (ECC is meestal van minder belang), maar of jij zo'n mobo hebt kun alleen jij uitzoeken. Ik zou je dan ook willen aanraden uit te zoeken welk moederbord je hebt en in de documentatie te lezen exact wat voor geheugen hij moet hebben, om vervolgens eens nauwkeurig na te gaan wat voor geheugen je hebt.

Hierbij kan dit handig zijn: PMG FAQ

Als dat geheugen zou moeten werken: waarschijnlijk defect, ruilen voor werkende.
Zo niet: ruilen voor het juiste geheugen

Meer dan dit kunnen we hier niet zeggen dus gaat deze op slot.

/te weinig specs - dicht

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 14-10-2003 11:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.