Toon posts:

[ASP.Net] Server Error bij provider *

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig met het online plaatsen van een ASP.Net project, wij hebben een provider die ASP.Net ondersteunt met een MS SQL database.

Nu heb ik mijn project hier ingesteld met gebruik van de SQL database online, werkt perfect !

Vervolgens upload ik mijn aspx files etc. en krijg ik de volgende foutmelding:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error

etc.etc.etc.etc

nu krijg ik dat hier niet dus ligt het denk ik niet aan de code.

Oplossen probleem:

Ik vermoed dat het aan de locatie lag... lijkt mij voor de hand liggend , ik heb een nieuw leeg project aan gemaakt met zo weinig mogelijk inhoud, draait lokaal op de webserver. Plaats ik dit echter op de 'echte' webserver van ons hier ook lokaal waar het andere project op staat krijg ik dezelfde foutmelding ! , omdat het dus van locatie is veranderd. nu maak ik een nieuwe virtual directory aan voor dat project en het werkt... dit lijkt exact hetzelfde probleem als ik online heb ... zelfde error etc..

Maar mijn provider zegt dat ze alle rechten aan gezet hebben voor de betreffende map etc..

Weet iemand hoe dit zit als zij misschien nog een virtual directorie of zo aan moeten maken ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

De folder moet als application gedefinieerd worden in IIS. (en nee, dit kan je normaliter niet zelf doen).

En dit is niet hetzelfde als de (NTFS-) rechten voor het IUSR-account en/of ASPNET-account goed zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door gorgi_19 op 14-10-2003 09:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik dus ook achter, ik heb mijn provider nu gevraagd als ze het nog een maal kunnen bekijken, want ik denk dat het dus aan de rechten ligt... hoewel zij zeggen dat ze de betreffende map al op alle recthen gezet hebben... en zij zeggen dat er een fout in de code zit terwijl dat hier helemaal niet zo is... lijkt me dus wel zeer stug....

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 09:29:
daar ben ik dus ook achter, ik heb mijn provider nu gevraagd als ze het nog een maal kunnen bekijken, want ik denk dat het dus aan de rechten ligt... hoewel zij zeggen dat ze de betreffende map al op alle recthen gezet hebben... en zij zeggen dat er een fout in de code zit terwijl dat hier helemaal niet zo is... lijkt me dus wel zeer stug....
't is geen rechtenprobleem. Instellingen in IIS staan verkeerd.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het heeft niets met de rechten te maken, ze moeten -zoals gorgi al gezegd heeft- jouw virtual directory in IIS als een applicatie definieren.
Kijk bv. eens hoe die virtual directory bij jou ingesteld is, ga naar IIS, kies daar je virtual folder en bekijk de eigenschappen. Je zult zien dat de folder als een applicatie geconfigureerd is.
Als je daar op de 'Verwijderen' button klikt, en je app. runned, dan zal je dezelfde error krijgen zoals je die op je hoster krijgt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
zei zijden nl. dat de fout hier in zat:

code:
1
2
3
Zoals de foutmelding het aangeeft bevindt er zich een fout in het bestand _xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.ascx op lijn 1.

Parser Error Message: Could not load type 'xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.C_Popular'.

maar hier krijg ik dus die fout niet dus is wel goed.. , alleen het is de eerste regel

• gorgi_19

gorgi_19

Doe je nu echt moeite om zo weinig mogelijk info te geven, en zo veel mogelijk te verbergen :?

Zou me niets verbazen als jouw applicatie gaat kijken in

Root/Bin , terwijl hij moet gaan kijken in
Root/VirtualFolder/Bin

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 14-10-2003 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
is dat hier op mijn webserver dan anders dan op hun webserver qua code ? de verwijzingen zijn allemaal naar dezelfde map.. waar kan je dat dan in wijzigen een bepaald soort web.config of iets dergelijks ? volgens mij is dat niet het probleem...

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 11:50:
is dat hier op mijn webserver dan anders dan op hun webserver qua code ? de verwijzingen zijn allemaal naar dezelfde map.. waar kan je dat dan in wijzigen een bepaald soort web.config of iets dergelijks ? volgens mij is dat niet het probleem...
Nee, dat kan je wijzigen door de virtual folder als application te definieren in IIS. Hoe gaat naar dll's zoeken in Applicationfolder/Bin. Als jij een folder niet als application definieerd in IIS, gaat deze op een compleet verkeerde lokatie, namelijk een niveau te hoog.

Maar heb je de opmerking van whoami al geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 14-10-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik niet de rechten om de IIS van de provider te beheren :( , echter heb ik het hier op een iis draaien wat goed werkt ! .. dus het probleem ligt bij de provider denk ik ?

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 13:52:
helaas heb ik niet de rechten om de IIS van de provider te beheren :( , echter heb ik het hier op een iis draaien wat goed werkt ! .. dus het probleem ligt bij de provider denk ik ?
Doe eens bij jou op jouw IIS wat ik een aantal posts eerder gezegd heb.
Als het goed is , zal je dezelfde fout krijgen.
Je weet dan dus direct wat je aan die gasten van je provider moet zeggen om het probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets met de rechten te maken, ze moeten -zoals gorgi al gezegd heeft- jouw virtual directory in IIS als een applicatie definieren.
Kijk bv. eens hoe die virtual directory bij jou ingesteld is, ga naar IIS, kies daar je virtual folder en bekijk de eigenschappen. Je zult zien dat de folder als een applicatie geconfigureerd is.
Als je daar op de 'Verwijderen' button klikt, en je app. runned, dan zal je dezelfde error krijgen zoals je die op je hoster krijgt.
Wat ik zie is:

Wat ik wel zie is rechten read write execute , execute premissions: scripts only etc. etc. etc. allemaal op mijn IIS maar kan zo niet 123 de instelling voor application vinden... hoewel er wel staat application name ,starting point, application pool et.c.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat de provider zegt:
We hebben de volledige root folder schrijfbaar gemaakt en executable rechten gegeven. Ook hebben wij de betreffende map als applicatie folder ingesteld.
Dienen er nog bepaalde componenten te worden geinstalleerd?
Nou weet ik het ook niet meer... kan het nog ergens anders in zitten in een standaard aspx project... ? zelfs iets wat geen d-base connectie heeft eng ewoon iets zegt platte tekst werkt niet..

Verwijderd

Topicstarter
hee ik heb nu de hele zooi verwijderd en een leeg project geupload en het lijkt te werken ! cash probleem misschien :-) :s

• whoami
  • Nu online
Voor de laatste keer:
Het heeft niets met rechten te maken!

Wat zie jij in IIS ? Post eens een screenshot.

Verwijderd

Mogelijke oplossing... Post je website op een andere IIS server die je wel kunt beheren en bekijk het resultaat... als ik een asp.net site post op productie server krijg ik soms ook fouten en dan is het toch vaak een fout in de code waardoor je bepaalde dingen mist op andere server...

Verwijderd

Topicstarter
het kan idd zijn dat er dingen missen of ontbreken op de andere server... mijn iis server is gewoon een standaard windows2003 server met een standaard iis met een ingestelde virtual root zonder gewijzigde instellingen.. en het draait perfect..

• whoami
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/iis1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/iis2.jpg

:Z

Verwijderd

Topicstarter
exact dezelfde foutmelding krijg ik dan als online... lijkt het probleem alleen zegt de provider dat zij hem wel als applicatie gedefinieerd hebben... , is weer een mail heen als zij de instellingen nog een maal willen controleren omdat het volgens mij niet klopt.. met screenshot hoe ze het moeten doen :D

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 10:09:
exact dezelfde foutmelding krijg ik dan als online... lijkt het probleem alleen zegt de provider dat zij hem wel als applicatie gedefinieerd hebben... , is weer een mail heen als zij de instellingen nog een maal willen controleren omdat het volgens mij niet klopt.. met screenshot hoe ze het moeten doen :D
Ze moeten wel de goede folder doen. De websiteroot is per definitie een applicatie, maar dat is niet relevant voor dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding die hij bij hun geeft:
Method not found: System.Collections.Specialized.NameValueCollection System.Web.HttpRequest.get_Params().
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.MissingMethodException: Method not found: System.Collections.Specialized.NameValueCollection System.Web.HttpRequest.get_Params().

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[MissingMethodException: Method not found: System.Collections.Specialized.NameValueCollection System.Web.HttpRequest.get_Params().]
IBuySpy.CDefault.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +0
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +29
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +724
En dit gaan ze nu doen :
Aangezien wij een verschillende ASP.net versie draaien stel ik voor ASP.NET te upgraden naar v1.1 . Hoogstwaarschijnlijk zal dit de oorzaak zijn aangezien andere .net projecten zonder problemen op onze server worden uitgevoerd. Gaat u akkoord met deze upgrade?
Wij draaien nl. met .net 1.1 en zij met 1.0 zou dat het kunnen zijn ?

Het project staat nu in de root om problemen te voorkomen....

• gorgi_19

gorgi_19

Ze gaan, zonder testen, 1.1 op de server knallen?

* gorgi_19 komt niet meer bij van het lachen...

Die foutmelding zou daar op kunnen duiden ja. Op GotDotNet staan de verschillen tussen 1.0 en 1.1; je zou allicht daar eens kunnen kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja, ze willen in iederegeval helpen ! ben benieuwd als het aan de versie ligt... bepaalde simpele aspx projectjes werken nl. wel...

en als het hier werkt moet het daar ook wel werken kunnen niet ?

Wij draaien het probleemloos inmiddels op 3 verschillende servers in het begin op een 2000 server met alle upgrades en nieuwste .asp en nu op 2 verschillende windows2003 servers getest draait perfect... behalve bij hun

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 11:31 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 11:30:
tja, ze willen in iederegeval helpen ! ben benieuwd als het aan de versie ligt... bepaalde simpele aspx projectjes werken nl. wel...
Mja.. Laat ik het zo zeggen...

Er zijn wel degelijk sites die niet goed onder 1.1 werken, maar wel goed onder 1.0. URLRewriting is van de onderdelen welke, zoals ik heb gemerkt, veranderd zijn. Ik weet niet of er meerdere sites gehost worden daar?

Laten we het er op houden dat ik niet blij zou zijn als mijn host onaangekondigd een nieuwe versie van het framework er op zou zetten of andere standaardinstellingen zou maken.

Nog een klein verzoek: Geef voortaan meer info. Hoe minder info je geeft, hoe meer gokwerk het voor ons wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar die foutmelding zou dus een versie conflict kunnen zijn ! zou mooi zijn is dat waarscheinlijk de oplossing.. hier nl. geen errors met 1.1 :D

• whoami
  • Nu online
gorgi_19 schreef op 15 October 2003 @ 11:33:
[...]

Mja.. Laat ik het zo zeggen...

Er zijn wel degelijk sites die niet goed onder 1.1 werken, maar wel goed onder 1.0. URLRewriting is van de onderdelen welke, zoals ik heb gemerkt, veranderd zijn. Ik weet niet of er meerdere sites gehost worden daar?

Laten we het er op houden dat ik niet blij zou zijn als mijn host onaangekondigd een nieuwe versie van het framework er op zou zetten of andere standaardinstellingen zou maken.

Nog een klein verzoek: Geef voortaan meer info. Hoe minder info je geeft, hoe meer gokwerk het voor ons wordt.
Geef je in je web.config niet mee met welke versie van .NET je app moet werken?

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 15 October 2003 @ 11:38:
[...]

Geef je in je web.config niet mee met welke versie van .NET je app moet werken?
Ow ja, klein detail... Bij mij op de host hadden ze (en al ver van te voren aangekondigd!) ASP 1.0 er ook maar afgedonderd.. :'(

Daardoor was Side-by-side execution niet mogelijk.

Maar leverde verder niet echt problemen op, omdat het al (iig bij mij) maanden van tevoren bekend was.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:39 ]

• whoami
  • Nu online
Je kan met aspnet_regiis specifieren welke versie van .NET iedere web-app moet gebruiken.
Je zult dat dus ook even aan je hoster moeten zeggen....
Ik vermoed dat bij een installatie van .NET 1.1 alle asp.net projecten met de 1.1 runtime zullen werken. Dat zal echter problemen kunnen geven, dus zullen ze iedere web-applicatie die niet werkt met 1.1 met aspnet_regiis van .NET 1.0 moeten registreren.

• gorgi_19

gorgi_19

whoami schreef op 15 October 2003 @ 11:45:
Je kan met aspnet_regiis specifieren welke versie van .NET iedere web-app moet gebruiken.
Je zult dat dus ook even aan je hoster moeten zeggen....
Ik vermoed dat bij een installatie van .NET 1.1 alle asp.net projecten met de 1.1 runtime zullen werken. Dat zal echter problemen kunnen geven, dus zullen ze iedere web-applicatie die niet werkt met 1.1 met aspnet_regiis van .NET 1.0 moeten registreren.
* gorgi_19 weet het.. :P

Alleen tegen
Control Panel --> Add or Remove Programs--> Remove Microsft .Net Framework (English) 1.0.3705

is geen kruit gewassen.. :P (als je op mij doelde ;))

Als beiden staan, volstaat het denk ik als je een upgrade doet, het ruim van te voren aankondigt, en mesnen evt. laat weten dat ze in de web.config kunnen aangeven welke runtime ze gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 11:55 ]

• whoami
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
<?xml version ="1.0"?>
<configuration>
<startup>
   <supportedRuntime version="v1.1.4322" /> 
</startup>
</configuration>

Dit bedoel je?

• gorgi_19

gorgi_19

jups :)

[ Voor 48% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2003 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Provider heeft mijn account geupgrade naar versie 1.1 en alle problemen zijn opgelost het werkt nu perfect !
Pagina: 1