[Telfort] Woei, nummerbehoud troubles :D

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
Ik heb enkele weken geleden naar aanleiding van het afsluiten van een nieuw abonnement nummerbehoud aangevraagd (Telfort Prepaid -> Telfort 100 Abo).

Vandaag (nu ja, gisteren, 't is al laat :O, begonnen de problemen):

1. Plots merkte ik dat ik geen bereik meer had met mijn (tijdelijke) abonnement-sim

2. Ik vloog naar mijn telefoon met oude sim-kaart om te zien of ik daarmee voortaan gebruik kon maken van mijn abonnement.
Resultaat: Ik had een netwerkverbinding, maar kon niet bellen/sms'en

3. Vervolgens probeerde ik de tijdelijke sim in mijn oude telefoon: Plaats juiste SIM-kaart. Ook in mijn nieuwe telefoon teruggeplaatst wordt de sim-kaart niet geaccepteerd. Kortom, die hebben ze uit het netwerk gegooid, heel goed van ze O-) .

4. Bel ik naar mijn tijdelijke nummer, dan zegt men netjes dat het is afgesloten.

5. Wordt ik nu gesms't op mijn oude vertrouwde nummer (sim-kaart inmiddels in nieuwe telefoon, maar maakt geen verschil), kan ik deze sms'jes wél ontvangen. Een bericht versturen werkt nog steeds niet, evenmin het bellen (ook naar service-nummers zoals voicemail en 1200).

What tha hell is hier aan het handje? Is dit een vage tussenfase of is er iets mis met de sim-kaart?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
bel telfort?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• guillaume
Om 3:35? Zullen ze gaaf vinden >:)

k haat mensen die zich 't er makkelijk vanaf maken, eerst onderzoeken die handel WAAROM 't zo is, dan allemaal moeilijk gaan doen en DAN pas besluiten Telfort te bellen. Zo hoort 't! :Y)

Bovendien, ik moet jullie arme GoT'ertjes toch op zijn tijd de nodige leesstof verschaffen? :*)

[ Voor 58% gewijzigd door guillaume op 14-10-2003 03:45 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
true, maar in dit geval is er weinig dat je kunt doen, je hebt geen kennis van hun overzettingsprocedure dus kun je het beste gewoon bij telfort te raden gaan. zou ik iig doen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Bij nummerbehoud krijg je tijdelijk een ander nummer en een ander simkaart. Deze simkaart moet je wel blijven gebruiken, want het telefoonnummer wordt gewoon overgezet. Het is dus niet de bedoeling dat je met je oude simkaart op het netwerk moet.
Ze koppelen gewoon je "oude" nummer aan je nieuwe simkaart, that's all.

Vroeger heb ik ook KPN Prepaid > O2 Abo, er zat een paar uurtjes tussen dat ik niet kon bellen en gebeld kon worden. Dat was de tijd dat het om wordt gezet.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Jij bent raar... Woei + :D in je topictitel doet vermoeden dat je er erg blij mee bent...

• guillaume
The Conman schreef op 14 October 2003 @ 04:10:
Bij nummerbehoud krijg je tijdelijk een ander nummer en een ander simkaart. Deze simkaart moet je wel blijven gebruiken, want het telefoonnummer wordt gewoon overgezet. Het is dus niet de bedoeling dat je met je oude simkaart op het netwerk moet.
Ze koppelen gewoon je "oude" nummer aan je nieuwe simkaart, that's all.

Vroeger heb ik ook KPN Prepaid > O2 Abo, er zat een paar uurtjes tussen dat ik niet kon bellen en gebeld kon worden. Dat was de tijd dat het om wordt gezet.
Bedankt voor je reactie en... Inderdaad, dit had ik ook gelezen. Het vreemde is dus dat ik niets heb binnengekregen en dat de nieuwe sim-kaart geheel geblokkeerd lijkt.
GerbenW schreef op 14 oktober 2003 @ 06:53:
Jij bent raar... Woei + :D in je topictitel doet vermoeden dat je er erg blij mee bent...
Weet ik, trekt de aandacht ;) En er bestaat ook nog zoiets als sarcasme...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik neem aan dat jij echt wel een brief hebt gekregen waarin staat wanneer ze de nummerportatie zullen uitvoeren.
Op de bewuste dag heb je ongeveer 8uur de kans dat jij je mobiel niet kunt gebruiken ( met je eigen sims dan).
Sms-jes, hoe gek ook, komen wel door, je kan vaak ook versturen (van je oude nummer) maar deze komen pas veel later aan (na je nummerportatie).
Tenminste, dat was bij mijn Debitel -> T-mobile portatie zo.

• guillaume
Da's nou net 't allervreemdste (en da vergeet ik nou net te vermelden :? ): nee, ik heb geen brief gekregen. Hierbij moet ik vermelden dat ik per fax het aanvraagformulier heb ingestuurd, maar of ik dan een brief of een fax terug zou moeten hebben gekregen weet ik niet.

[Edit]

Nu bij beide sim-kaarten: Registratie SIM-kaart mislukt

[ Voor 22% gewijzigd door guillaume op 15-10-2003 11:41 ]

• guillaume
Na veel proberen Telfort via email te bereiken bleek uiteindelijk dat ze een grove fout hadden gemaakt binnen het netwerk en beide nummers hadden afgesloten. Gelukkig was het probleem snel op te lossen.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
guillaume schreef op 19 October 2003 @ 16:57:
Na veel proberen Telfort via email te bereiken bleek uiteindelijk dat ze een grove fout hadden gemaakt binnen het netwerk en beide nummers hadden afgesloten. Gelukkig was het probleem snel op te lossen.
Ben je telefoonschuw of zo ?! Het lijkt me dat even bellen naar de helpdesk een stuk sneller werkt dan e-mailen ...

-

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Niet iedereen heeft een berg simkaartjes met telefoonnummers of een vaste telefoon als backup...
Pagina: 1