Ik heb hier postfix draaien met mysql.
Maar postfix heeft nogal moeite om m'n mysql.sock te vinden.
Ik krijg steeds de volgende melding:
Oct 14 12:00:01 mail postfix/trivial-rewrite[22307]: warning: connect to mysql server localhost: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
Nu kan het op zich wel kloppen dat ie die niet kan vinden aangezien die niet bestaat. Maar hoe kan ik nou aangeven bij postfix dat ie ergens anders naar m'n mysql.sock moet gaan zoeken (heeft dus nx met postfix in chroot mode te maken)?
ik heb al geprobeerd om dit in /etc/my.cnf te zetten:
[client]
socket=/chroot/tmp/mysql.sock
maar ook dat wil niet werken
Om het toch te laten werken moet ik nu dus steeds het volgende doen:
ln /chroot/tmp/mysql.sock /var/lib/mysql/mysql.sock
Op zich kan dat wel maar een geweldige oplossing is het niet, vooral met booten.
Maar postfix heeft nogal moeite om m'n mysql.sock te vinden.
Ik krijg steeds de volgende melding:
Oct 14 12:00:01 mail postfix/trivial-rewrite[22307]: warning: connect to mysql server localhost: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
Nu kan het op zich wel kloppen dat ie die niet kan vinden aangezien die niet bestaat. Maar hoe kan ik nou aangeven bij postfix dat ie ergens anders naar m'n mysql.sock moet gaan zoeken (heeft dus nx met postfix in chroot mode te maken)?
ik heb al geprobeerd om dit in /etc/my.cnf te zetten:
[client]
socket=/chroot/tmp/mysql.sock
maar ook dat wil niet werken
Om het toch te laten werken moet ik nu dus steeds het volgende doen:
ln /chroot/tmp/mysql.sock /var/lib/mysql/mysql.sock
Op zich kan dat wel maar een geweldige oplossing is het niet, vooral met booten.
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)