[Photoshoppen] Lessen voor een beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben een beginner, maar wel een hele enthousiaste. Ik weet dat als ik goed zoek op het internet, dat ik heeeeeel veeeeeel info kan vinden, maar als beginner verdrink je al snel in alle info en aangezien er geen faq is in dit forum :) ...

Misschien willen de gevorderden wat tips geven. En misschien ook over instellingen van je camera, maar voornamelijk dus over PS.

Zoals in dit topic ( [rml][ Showcase]Mijn pics :)[/rml] ) nemen ze de baby flink onder handen. De ene toch weer anders dan de andere. En ik lees ook iets over een 3-stappenplan.

Ik denk dat een ander topic ( Het grote 'hoe heb je dat gedaan?' topic ) toch even te ver gaat voor een beginner ..

And Bob's your uncle ...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:05

André

Analytics dude

Scharnout schreef op 14 oktober 2003 @ 00:51:
Ik ben een beginner, maar wel een hele enthousiaste. Ik weet dat als ik goed zoek op het internet, dat ik heeeeeel veeeeeel info kan vinden, maar als beginner verdrink je al snel in alle info en aangezien er geen faq is in dit forum :) ...
Alles is op internet te vinden, dus dat is geen reden om het topic niet te starten, dan kun je heel GoT wel opdoeken ;)
Ik denk dat een ander topic ( Het grote 'hoe heb je dat gedaan?' topic ) toch even te ver gaat voor een beginner ..
Dat topic vind ik raar, dat kan volgens mij wel gesplitst worden in een aantal topics: voor elke techniek 1. Dit subforum draait om fotografie, dus waarom alles in een 'groot' topic.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Pelle

🚴‍♂️

Voor de technieken achter beeldbewerking moet je toch echt in W&G zijn, maar het feit dat ik daar ook een vinger in de pap heb, doet mij besluiten hier een slotje omheen te hangen.

Als je wilt beginnen met fotobewerking, pak er dan eens een photoshop tutorial bij. Zoeken met google of met de search levert je heeeeeeeeeeeeeel veel bruikbare resultaten op. Ook als je gerichter zoekt (bijv. photoshop tutorial photo more contrast) zijn er duizenden resultaten waar je voorlopig wel even mee uit de voeten kunt ;)

De photoshop manual, google, de GoT search, veel trial and error geduld, en -als je het geld er voor over hebt: een wacom- zijn je grootste vrienden bij het leren foto-bewerken. Succes :)

Dit topic is gesloten.