Toon posts:

Radeon 8500LE te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het gamen kan m'n beeld opeens rood/groen met allemaal blokjes worden. Ik denk dus dat hij te warm wordt, maar als ik het zo voel valt dat nog wel mee. Ik heb dit sinds een paar dagen...
Tis dus een radeon 8500LE 64mb, amd athlon 2000+, 265mb geheugen
Iemand een idee?

Verwijderd

Te warm, daar merk je niets van tot hij stopt en vastloopt.
Wat is de temperatuur in je kast? Heb je hem niet overgeklokt? Zit je stekker er goed in (beetje een :P-opmerking, maar een scheve stekker zorgt ook voor gekke kleurtjes).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet overgeklokt, stekker gechecked, zit goed. Temperatuur zal het wel niet zijn maar zal zo nig ff checken, wat ik zo heb gezien was hij toen rond de 55 graden.

Verwijderd

Je KAST 55 graden? Dat zal je pocessor wel zijn (hoop ik!)

Een kast met een beetje airflow is rond de 30, maar in deze tijd van het jaar mag zelfs een kast zonder extra fans niet boven de 38 graden uit komen. En dan zou alles het nog priam moeten doen.

Dus, wat is je *case* temperatuur?

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 21:39
Je zou hem eens een keertje kunnen underclocken met bijv radeonator en dan kun je kijken of het dan is verholpen. Zo ja, dan is ie te warm en zal je hem extra moeten koelen.
Ik had het zelfde probleem... Ik heb het opgelost door er een andere heatsink op de gpu te zetten (een alu van zalman, geen hp50 oid want geen gaten rond de gpu) en wat extra systeem ventilatie aan te brengen...

Pc gamer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 00:19:
Je KAST 55 graden? Dat zal je pocessor wel zijn (hoop ik!)

Een kast met een beetje airflow is rond de 30, maar in deze tijd van het jaar mag zelfs een kast zonder extra fans niet boven de 38 graden uit komen. En dan zou alles het nog priam moeten doen.

Dus, wat is je *case* temperatuur?
Mijn fout }:O , maar die temperatuur zal niet hoog zijn want de kast zit nog niet eens dicht. Zal ff sisoft sandra installen.

Verwijderd

Topicstarter
zuipman schreef op 14 oktober 2003 @ 00:20:
Je zou hem eens een keertje kunnen underclocken met bijv radeonator en dan kun je kijken of het dan is verholpen. Zo ja, dan is ie te warm en zal je hem extra moeten koelen.
Ik had het zelfde probleem... Ik heb het opgelost door er een andere heatsink op de gpu te zetten (een alu van zalman, geen hp50 oid want geen gaten rond de gpu) en wat extra systeem ventilatie aan te brengen...
Zal het is proberen, maar is het dan niet vreemd dat er nu pas dat probleem er is?

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur van m'n kast is 28 graden dus daar zal het niet aan liggen. Kan het aan m'n voeding liggen? Die is pas vervangen.

Verwijderd

dan moet je kijken naar de +5 als daar heelveel verschil in zit en als de waarden heel vaak veranderen dan zou je die moeten veranderen. Dat je proc boven de 50 graden wordt is niet erg dit is een palomino core en die kunnen op zulke hoge temp werken.
Pagina: 1