Clarkconnect 2.0 Kernel panic

Pagina: 1
Acties:

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd om clarkconnect als stand alone te installeren. Na de installatie moet de pc opnieuw opgestart worden. Maar tijdens het opstarten krijg ik een mededeling: Kernel panic, en dan iets van PPro+ vereist PGE-feature ofzo.
Geen idee wat dit betekent, mijn capslock en scrollock ledjes blijven vrolijk knipperen, en alles zit vast. Ik heb 2 keer opnieuw een install geprobeerd, met dito resultaat.
Het systeem is een cyrix 200MHz berekenaar, met 64 MB ram, op een 2 gig HDD. Ik heb al op het forum van ClarkConnect gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.

You iz one special kid!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:33

Oceria

I've been in between....

Voor meer hulp moet je ECHT iets meer informatie geven.
Kernel panic, en dan iets van PPro+ vereist PGE-feature ofzo
wijst inderdaad op een verkeerd gecompileerde kernel, schijnbaar denkt CC dat je een pentium pro hebt.
Heb je al geprobeerd om CC 1.2 of 1.3 te installeren?
Verdere debug hulp:
check je bios
1. cpu correct herkend, niet overclocked ed.
2. Geheugen allemaal herkend, ECC etc goed ingesteld. Chache geheugen goed ingesteld
CC heeft er een handje van om te struikelen over de IDE settings
3. check je harddisk en CD-ROM settings in je bios (niet op AUTO zetten maar vast configureren en channels ("slaves") op "none" zetten)
4 controleer je harddisk settings (op "Master" etc. niet CSL of cable select)
5 Installeer via het internet, gebruik dus de FTP installer.
6 Installeer aanvankelijk alleen de basis, de rest van de programma's die je nodig hebt kun je heel eenvoudig via apt-get installeren
7 Formatteer je drive voordat je CC installeert. Op de een of andere manier slaat CC 2.0 de format fase over als er al CC 1.x of 2.0 op de schijf staat, waardoor je oude instellingen behouden blijven.
Verder heb ik gemerkt dat de installer soms een perfect werkende versie op je systeem zet, en een half jaar later (als je de zaak hebt verneukt) er niks van bakt. Formatteren de handel en gewoon opnieuw beginnen dan ;)
En als je nog steeds fouten krijgt: noteer ALLES wat op je scherm staat en post het hier of op CC forum - of beter: C&P een stuk van je kernel/systeem logs als je wel naar de prompt kunt booten, het gebrek aan informatie is waarschijnlijk ook waarom je geen antwoordt krijgt op CC-forum!
Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...