Vaag probleem met internet-sharing

Pagina: 1
Acties:

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 09:28
opstelling:

- 1 hoofdcomputer (winXP) met een internetaansluiting (cable wanadoo). 2 netwerkkaarten aanwezig: 1 voor de internet verbinding naar het modem, 1 voor het netwerk naar computer 2.

- computer 2 (winME) met 1 netwerkkaart.

Ik heb een ietwat vaag probleem. Alles installeren werkt. Het netwerk werkt. Zelfs het internet werkt min of meer op beide computers. Min of meer? Ja.
Het probleem is dat er wel geinternet kan worden op computer 2, maar dat sommige sites niet bereikt kunnen worden!

Nu heb lijkt het erop dat dit alleen gebeurd bij bepaalde sites. En wel de sites waarbij er encrypted data wordt verstuurd. Het gebeurd bijvoorbeeld bij het inloggen bij rabobank telebankieren.
Dit is trouwens slechts een vermoeden, ik weet niet zeker of dit ook daadwerkelijk het probleem is.

btw: op de hoofdcomputer kan de site wel gewoon bereikt worden. IE: daar werkt wel alles naar behoren.

Nu is de vraag dus: wat kan ik hieraan doen!? Ik heb heb me sufgezocht, maar ik zie niets van een instelling waar het aan kan liggen. Ook hier heb ik via de search gezocht naar een oplossing, maar helaas :(

Iemand nog een idee??? Im lost :'(

Verwijderd

Geef eens de output van 'ipconfig /all' in een commandprompt op beide computers :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

Heb je de DNS adressen wel goed ingesteld?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Lowroad
DNS? daar kan het toch niet aan liggen als de hoofdcomputer wél gewoon op die site kan komen?

JSS: die output kan ik nu niet geven want ik zit op mn werk.. vanavond dus :)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
heb je de dns werl goed ingesteld dan?? op die andere computer

kan zijn dat die dan de dns niet goed door zend daar die andere pc en dat die het op de hoofdcomputer wel doet

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 14:08
Dit zelfde probleem heb ik ook maar dan met 1xWinXP en 1xWin98... :'(

• Lowroad
Ik heb helemaal geen DNS in hoeven stellen geloof ik. Dit gaat allemaal via de provider (wanadoo cable met motorola modem)

Wat voor dns zou ik in moeten stellen op de 2e comp dan?

• St@m

St@m

@ Your Service

het ip van je server
als je daar de DNS wel goed hebt staan.. of de dns adressen van je ISP

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Lowroad
hrms maar dat gaat allemaal automatisch... ik weet alleen het DNS van de email server... kan die ook? (of praat ik nu poep ;) )

Verwijderd

Hmm.. zoiets ook gehad. Ik kon toen ook niet op o.a. hotmail, ABN, webmail van school, enz. Opgelost met een tootlje, DRTCP geloof ik, weet alleen niet meer hoe dat heet wat je moet verlagen |:( .

Ik weet niet of het helpt, bij mij wel.

• St@m

St@m

@ Your Service

DNS - Dynamic Name Server als ik het goed heb, DNS vertaalt het geschreven woord, bijvoorbeeld www.ns.nl naar een IP-adres, en omgekeerd, wanneer je de server (het ip-adres van de dns server) niet goed invult (meestal zijn het er 2 zodat als de 1 niet werkt kun je op de andere terugvallen) zul je niet kunnen internetten.
Als je DNS onvolledig is dan zul je wel op de ene site kunnen komen en bijvoorbeeld niet op de andere. (of is mijn laatste regel nou niet helemaal goed :? )

Controleer eerst bij de TCP/IP instellingen van de computer waarvan je internet het niet doet of je wel de goeie DNS hebt ingevuld. Dus dezelfde ip-adressen als op je server.
DNS van de emailserver bestaat niet.

Probeer anders even ipconfig /release, daarna ipconfig /renew en als het daarna niet werkt: koop daarna een nieuwe netwerkkaart, dan is het sowieso verholpen

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 15-10-2003 01:40 ]

• Lowroad
Zer0x: thanks ik heb het proggie gevonden :) alleen heb ik geen idee wat ik er nu verder mee moet doen... weet je het echt niet meer?

St@m: het is geen dns probleem... het is niet dattie de website niet kan vinden, het gaat erom dat de data van bepaalde websites niet geladen lijkt te worden. En dan de sites met "beveiligde" data.

En met de netwerkkaart is niets mis, het is een softwarematig probleem

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Shaodar schreef op 15 October 2003 @ 08:33:
Zer0x: thanks ik heb het proggie gevonden :) alleen heb ik geen idee wat ik er nu verder mee moet doen... weet je het echt niet meer?

St@m: het is geen dns probleem... het is niet dattie de website niet kan vinden, het gaat erom dat de data van bepaalde websites niet geladen lijkt te worden. En dan de sites met "beveiligde" data.

En met de netwerkkaart is niets mis, het is een softwarematig probleem
Zou dit topic dan niet in SA moeten ipv NT?

Je zou de standaard instellingen van Internet Explorer eens kunnen herladen, temp internet files weg gooien, cookies verwijderen enz enz enz.

Spit je Internet Opties eens door zou ik zeggen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

In sommige gevallen, typisch MS, werkt ICS enkel als op beide pc's een proxy server staat aangegeven in IE.

Probeer dit eens en het zal werken :-)

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
Heb je een firewalll op je server? daar de beveiliging voor intranet/local network op low zetten. werkt ook weleens

ik had ook een win xp bak als server, en t werkte bij mij perfect (nu linux). Start anders opdrachtenprompt op bij je server, en type daat ipconfig /all dan laat ie zn DNS adressen ook zien. Die ff overnemen op je ME pctje en een vast IP geven. Geen DHCP.

• Lowroad
SA? het is toch een netwerk probleem? Naar mijn idee zit ik hier daarmee toch echt goed hier :)

Die opties heb ik uiteraard al van haver tot gort doorgenomen.. kan wel zijn dat ik iets gemist heb natuurlijk, maar ik zou niet weten wat.

Misschien nog nuttig om te melden is dat de problemen pas begonnen zijn toen de hoofdcomputer van internetaansluiting is gewisseld. Voorheen werkte het via het Casema DEMOS (:r) netwerk (via de serial port), en nu via een motorola/ethernet aansluiting.
Voor deze verandering werkte het wél allemaal goed...

edit:
nee, geen firewall. Ook niet degene die standaard in XP zit.
Dat van dat dns zal ik vanavond even proberen
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Lowroad op 15-10-2003 09:46 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
hmm..haal anders ff die hele netwerkzooi (software) van je server weg, en installeer m opnieuw. Gewoon zo'n thuisnetwerk dingest

• Lowroad
ik had ook een win xp bak als server, en t werkte bij mij perfect (nu linux). Start anders opdrachtenprompt op bij je server, en type daat ipconfig /all dan laat ie zn DNS adressen ook zien. Die ff overnemen op je ME pctje en een vast IP geven. Geen DHCP.
done. geen resultaat :(
nb: de sites worden wel gevonden, alleen gebeurd er daarna niets meer. Het scherm blijft wit, geen foutmelding of wat dan ook

Verwijderd

St@m schreef op 14 October 2003 @ 20:28:
Probeer anders even ipconfig /release, daarna ipconfig /renew en als het daarna niet werkt: koop daarna een nieuwe netwerkkaart, dan is het sowieso verholpen
Heb dit al geprobeerd? Ik heb hetzelfe probleem bij een klant gehad, bleek dat z'n netwerkkaart in de server niet helemaal 100 meer was.
Met ipconfiggen kon ik hem nog een beetje aan de praat houden, maar uiteindelijk toch maar een nieuwe netwerkkaart in gezet.

• Lowroad
hrms.... nouja, als laatste redmiddel kan ik een nieuwe netwerkkaart proberen natuurlijk :) moet toch wat i suppose.

zal morgen nog ff dat ipconfig proberen, en anders een nieuwe kaart

• Lowroad
klein updateje... het probleem is nog niet opgelost... heb inmiddels de netwerk kaarten getest, maar die zijn in orde. Ook de client geformateerd, ook geen effect.
Als iemand nog een briljant idee heeft dan sta ik er volledig open voor.. ik weet het niet meer :'(

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Shaodar schreef op 02 november 2003 @ 11:04:
klein updateje... het probleem is nog niet opgelost... heb inmiddels de netwerk kaarten getest, maar die zijn in orde. Ook de client geformateerd, ook geen effect.
Als iemand nog een briljant idee heeft dan sta ik er volledig open voor.. ik weet het niet meer :'(
Post eens voor beide pc's 'ipconfig /all' zoals JSS als zei:
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 01:07:
Geef eens de output van 'ipconfig /all' in een commandprompt op beide computers :)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1