mp3 speler i.s.m. ingebouwde radio/cd in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo!

Allereerst mijn complimenten voor dit goede en interessante forum. Ik was hier nog niet eerder geweest.

Ik heb inmiddels wat rondgekeken en een paar interessante gadgets gezien. Maar het antwoord dat ik zoek heb ik nog niet gevonden. Vandaar deze post.

Het volgende: wat zijn de mogelijkheden wanneer je een auto hebt waarin standaard een radio/cd speler inzit die er (naar mijn weten) niet zomaar uit kan? Op dit forum heb ik 3 opties gevonden volgens mij (mijn voorkeur gaat overigens uit naar een mp3 speler met een HD):

1. Een mp3 speler direct aansluiten via een line-in aansluiting. Waar zit deze? Kan deze ook aan de 'achterkant' van de ingebouwde radio zitten? Of moet je die vanaf de voorkant kunnen zien. Want dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien bij een autoradio. Of is zijn er andere mogelijkheden om je mp3 speler aan te sluiten via kabels aan de achterkant van de radio?
2. Een mp3 speler aansluiten op een FM transmitter die vervolgens afgesteld wordt op een FM frequentie op je radio. Enige nadeel lijkt mij hierbij dat de meeste auto's maar met 1 sigaretaansteker zijn uitgerust, of zijn hier ook splitters voor? :) Het lijkt me dat beide apparaten wel batterijen vreten. Daarnaast vind ik het ook wel een beetje armoedzaaierig, 2 van die dingen in je auto om een mp3'tje te kunnen afspelen.....
3. Er schijnt een combinatie van de onder punt 2 genoemde apparaten te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Nou, ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!!!

Bij voorbaat dank!

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Line in zit naar mijn weten altijd achter op je autoradio. Het is een dubbele tulp ingang. Andere mogelijkheden om je mp3 speler aan te sluiten zijn er naar mijn weten niet maar misschien dat andere tweakers nog een oplossing weten. Er bestaan wel splitters voor je autoradio. Bij Conrad hebben ze die bijvoorbeeld. Je moet dan even zoeken op bestelnummer 85 28 77-36. Veel suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86363

Over punt 1: lang niet alle autoradio's hebben een line-in. Als deze wel aanwezig is hoef je dit niet aan de voorkant te zien, dat ding zit meestal gewoon aan de achterkant :) Aan de hand van het typenummer van de autoradio kun je makkelijk achterhalen of je wel of geen line-in hebt.

Zoals je zelf al aangeeft heb je inderdaad ook FM zenders voor je mp3 spelers, hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn. Voor deze oplossing kunje bijvoorbeeld hier kijken: mp3 in de auto _zonder_ dradenbende :). Overigens zijn er al best veel topics hier over geweest, kijk bijvoorbeeld eens naar deze lijst ;)

Doel je bij je derde punt op een combinatie van mp3 speler en zender? Voor de iPod is er zo'n zender, de iTrip, die werkt gewoon op de batterij van de iPod. Er zijn ook nog wat andere oplossingen mogelijk zoals een splitter, maar dit lijken me er al aardig wat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86363 op 13-10-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Bedankt voor jullie informatie!!! Zeer bruikbare tips! Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten. Heb ergens anders in dit forum ook al gelezen dat het mogelijk is om een mp3 speler aan te sluiten op een bestaande/vaste radio/cd speler, zolang er maar een line-in voor een cd wisselaar in zit en dat hebben de meeste radio's van tegenwoordig wel...

Groeten,
Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms heb je dr een voorop staat dr onder LINE IN

en groeten enzo hoeft niet