Ik ben bezig met een enquete systeem. Het maken van een enquetescript met databasemodel lukt aardig, alleen heb ik wat moeite met het systeem van resultaten verwerking:
In een enquete zijn er bijvoorbeeld een aantal vragen, die niet gaan over hetgeen je wil onderzoeken, maar over de persoon.
Bijvoorbeeld een vraag als 'wat is uw geslacht?'. Wanneer je die vraag stelt wil je later de resultaten voor elke groep (man/vrouw) kunnen bekijken. Er zijn veel meer van dit soort vragen te bedenken. Dus vragen die het interessant maken om de resultaten op te sorteren.
Het database model wat ik bedacht heb is alsvolgt:
Enquetegegevens
Gegevens die ingevuld worden
Ik heb in het model bij de vragen een Boolean 'Sortquestion' bedacht, waarmee je bepaalt of een vraag (zoals over het geslacht) gebruikt wordt om de resultaten te sorteren.
N.B. In de tabel 'Answer' zit een boolean 'Extratextallowed' bedoeld om bij een multiple choice vraag een antwoord mogelijk te maken als: 'Anders, namelijk: .......' waar mensen zelf wat kunnen invullen.
Ondanks het feit dat ik min of meer alle vereisten in het Db model heb verwerkt, ben ik er nog niet gelukkig mee. Heeft iemand tips/suggesties/opmerkingen voor verbetering?
In een enquete zijn er bijvoorbeeld een aantal vragen, die niet gaan over hetgeen je wil onderzoeken, maar over de persoon.
Bijvoorbeeld een vraag als 'wat is uw geslacht?'. Wanneer je die vraag stelt wil je later de resultaten voor elke groep (man/vrouw) kunnen bekijken. Er zijn veel meer van dit soort vragen te bedenken. Dus vragen die het interessant maken om de resultaten op te sorteren.
Het database model wat ik bedacht heb is alsvolgt:
Enquetegegevens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| * Table Enquete ID, Int autonumber Name, Char Description, Char Enddate, date * Table Question ID, Int autonumber Enquete_ID, Int Question, Char Mutlipleallowed, Boolean Openquestion, Boolean Sortquestion, Boolean * Table Answer ID, Int autonumber Question_ID, Int Text, Char Extratextallowed, Boolean Extratextlength, Int |
Gegevens die ingevuld worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| * Table Clientdata ID,int autonumber Submitdate, Date Ip_adress, Char * Table Clientanswer ID, Int autonumber Clientdata_ID, Int Answer_ID, Int Extratext, Char * Table Openanswers ID, Int autonumber Clientdata_ID, Int Question_ID, Int Text, Char |
Ik heb in het model bij de vragen een Boolean 'Sortquestion' bedacht, waarmee je bepaalt of een vraag (zoals over het geslacht) gebruikt wordt om de resultaten te sorteren.
N.B. In de tabel 'Answer' zit een boolean 'Extratextallowed' bedoeld om bij een multiple choice vraag een antwoord mogelijk te maken als: 'Anders, namelijk: .......' waar mensen zelf wat kunnen invullen.
Ondanks het feit dat ik min of meer alle vereisten in het Db model heb verwerkt, ben ik er nog niet gelukkig mee. Heeft iemand tips/suggesties/opmerkingen voor verbetering?
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com