Toon posts:

Probleem powermax / format c:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende hele vage probleem (daarom ook sorry voor de lange teskt, maar neem AUB ff de moeite het te lezen).

Zal eerst ff beginnen met mijn pc config:
Pentium 4 2.4 ghz op een EPoX 4PEA+ bord
Daar heb ik op de hpt 370 controler 2 x maxtor 120 gig 8mb cache schijven hangen (striping).

Nu heb ik het al een tijdje draaien en is mijn windows een beetje traag geworden dus dacht ik laat ik eens een nieuw installetje draaien.
Ik vrolijk booten van de win2k cd en netjes mijn raid hpt drivers geladen. Na een zooitje vragen over een reeds geinstalleerde windows versie begind die met formateren van mijn c: van 12 gig. Dit gaat ten eerste (tot de 20%) verschrikkelijk traag en daarna is die in een 30 sec klaar. MAAR, er komt vrolijk een foutmelding dat de schijf niet geformateerd is en dat windows install niet verder kan gaan. (Hij heeft dus ook echt niks geformateerd want kan windows nog gewoon opstarten)
Ook staan er nog een aantal tips dat de schijf wel eens defect kan zijn. Dit lijkt me sterk aangezien ze het gewoon nog doen in windows. Maar voor de zekerheid powermax maar ff gedraaid.

Bij mijn Primaire master gaat die bij de uitgebreide test al aan het begin onder uit.
Bij mijn Secundary master doorloop die de hele test en komt dan met een foutmelding. Dit was allebij onder een oudere versie van powermax. Nou twijvel ik hier aan en heb ik onder windows Bart's stuff test gedraaid. Dit ging zonder problemen.

Nou, nu met powermax 4.06 maar ff testen. Ik deze ff gedownload en OVER mijn ouder powermax flop heen gezet. Ik booten en een paar keer op F8 drukken en daar gaat het fout. Powermax loopt vast met de melding:
General protection fault at eip=6382d; flags=30466
en nog een rijtje met code's. (mocht iemand er wat mee kunnen post ik ze nog wel.
Ook als ik mijn schijven aan mijn standaard IDE controler hang komt die met deze fout.

Nou heb ik bij de 1st schijf een paar keer een kalibratie van de kop gehoord bij het opstarten maar dat is niet elke keer en zoals ik al gemeld had draaide het op zich goed in windows.

Nu mijn vraag weet iemand een oplossing om:
- powermax aan de gang te krijgen.
- mijn c: te formateren.
- andere manieren om mijn schijven te testen

BVD.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er is al een topic met een Powermax probleem en daarin staat dat de laatste versie niet helemaal goed werkt. Ik kan over de juistheid daarvan geen zinnig woord over zeggen maar gevoelsmatig zeg ik dat het onzin is. :)

Over Windows installatieproblemen zijn voldoende topics, zeker wat betreft het formateren kun je veel vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2003 22:17 ]

ARME AOW’er

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 13:27
Probeer spinrite eens.
Spinrite communiceerd naar eigen zeggen direct met de hardware van je schijf en bypassed dus het OS.

Daar heb ik een een 3 gig schij die op 6 gig geformateerd was mee kunnen redden.

Een collega was zo vriendelijk op de stekker van de pc eruit te trekken midden in een lowlevel format :X
Daarna zag windows die schijf als 6 gig.

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel. Zou je die goede versie van powermax even kunnen mailen naar me?
Had trouwens vanmiddag al zitten zoeken maar niks gevonden over powermax, maar toen bestond dat topic nog niet.....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt mail :)

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2003 23:32 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jurien: kijk eens wat vaker in de FAQ: http://gathering.tweakers...age/16985204#mededelingen

Verwijderd

Topicstarter
BalusC, had de FAQ al doorgelezen maar, het probleem bij mij is dat powermax het gewoon niet doet. Dat die mijn schijven dan niet ziet is niet zo vreemd. ATTO is leuk maar is niet echt een progje dat de kwaliteit van je schijf test, alleen de preformence.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Via dat linkje kun je dus een oudere versie vinden en downloaden :)

Verder heb ik nergens verteld dat je ATTO moet gebruiken :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC, sorry, dacht dat je o.a. op: "Waar kan ik ATTO downloaden?" doelde met dat wat vaker in de FAQ kijken.
Maar ga straks een nieuwe schijf halen en dan de zooi backupen. Dan durf ik toch wat meer test's uit te voeren. Als er nu iets mis gaat en verziek 1 van mijn 2 schijven ben ik al mijn data kwijt.
Pagina: 1