Toon posts:

p4p800 speech reporter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige dagen heb ik een Zalman 7000a in mijn pc gemonteerd. De Zalman draait in silent mode en produceert met zijn 1350 rpm nauwelijks geluid, terwijl de cpu niet boven de 35 graden komt.
Consequentie is wel dat het Asus p4p800 deluxe moederbord bij het opstarten gilt dat er iets niet goed zit (nauwelijks verstaanbaar overigens, maar dat terzijde) , in het bios valt inderdaad uit te lezen dat het moederbord een zo langzaam draaiende fan inderdaad maar niks vindt --> de fanspeed is rood gemarkeerd.

Iemand enig idee of ik deze waarde kan aanpassen.

Ik heb nu de speech reporter maar even uitgezet, maar ik zou dat graag weer aanzetten voor het geval er een keer echt wat mis is met de pc.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

De kans dat er echt iets mis is met je PC wat dan bij boot gedetecteerd word is erg klein hoor. Meestal is dat als ie een tijd aanstaat, of erg zwaar belast word. En er is zelden iets mis wat je zomaar over het hoofd ziet. Meestal zie je het wel aan blauwe schermen, spontane reboots en dat soort dingen. Ik zou zeggen, laat lekker uitstaan.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zij zegt, let maar op: "CPU Fan failed."
Dit omdat uitlezing/werking van standaard fans bij <2000 RPM als onveilig wordt geschat.

Maar jij weet war je mee bezig bent, dus je hebt die controle niet nodig.

Toch ? ;)

Ik had dit ook, had alle fans via fanbus aangesloten. Ik moest 10x resetten voordat ik het verstond.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 13-10-2003 23:55 ]

{signature}