Toon posts:

Planet email pop-en vanaf andere provider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat snmp via port 25 geblocked is. Maar weet iemand of het pop-en via port 110 van email wel mogelijk, ook als je niet via planet op het internet zit?

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 22:04:
Ik weet dat snmp via port 25 geblocked is. Maar weet iemand of het pop-en via port 110 van email wel mogelijk, ook als je niet via planet op het internet zit?

Alvast bedankt voor de snelle reactie.
snmp via poort 25? je bedoeld zeker smtp ;)

smtp is iets anders dan pop3, en je kan toch gewoon testen of het werkt met een andere provider :?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
je kan via twigger.nl overal je mail lezen van veel providers zonder dat je op hun inet zit.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk je hebt gelijk, het is smtp.

Maar het probleem is dat ik het moet uitzoeken zonder dat ik een Planet ID heb. Gewoon een advies voor een derde begrijp je.

Dus mijn vraag blijft dezelfde.... Is het mogelijk om Planet mail via smtp te ontvangen (Pop-en) ingelogd via een andere provider dan Planet zelf????

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 15:21:
Tuurlijk je hebt gelijk, het is smtp.

Maar het probleem is dat ik het moet uitzoeken zonder dat ik een Planet ID heb. Gewoon een advies voor een derde begrijp je.

Dus mijn vraag blijft dezelfde.... Is het mogelijk om Planet mail via smtp te ontvangen (Pop-en) ingelogd via een andere provider dan Planet zelf????
zou het niet makkelijker zijn om gewoon planet te mailen/bellen?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doorgaans zijn de POP3-servers ook bereikbaar buiten het netwerk van je provider. Dit omdat je wel eens van op locatie aan je mail moet kunnen en niet iedereen graag webmail gebruikt.

Om mail te verzenden moet je dan gewoon de SMTP van de provider waar je momenteel bij ingebeld bent gebruiken. Je hoeft niet eens je e-mailadres te veranderen.

Bij Planet Internet (België - nu Scarlet - ik weet niet of die gerelateerd is aan de Planet van de vraagsteller) is het alleszins probleemloos mogelijk om de POP3-servers van buiten het netwerk te bereiken.

[ Voor 25% gewijzigd door satcp op 14-10-2003 15:30 . Reden: kleine update ]

Verwijderd

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 13 October 2003 @ 22:38:
je kan via twigger.nl overal je mail lezen van veel providers zonder dat je op hun inet zit.
Bedankt voor de Tip. Alleen wil ik geen gebruik maken van Webmail. Het betreft namelijk een bedrijf dat zijn bedrijfs-email-adress van Planet heeft. En deze dus niet zo snel weer wil aanpassen briefpapier e.d. Dus als dit bedrijf over gaat naar een andere (goedkopere ADSL dan Planet aanbieder) hij in iedere geval nog zijn oude mail adress kan behouden. Hij houdt dan namelijk zijn huidige inbel-abonnement aan voor zolang als deze dit email adress wil blijven gebruiken...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pop3 kan je altijd anywhere binnen halen (denk aan de webmail clients, kan je vaak je eigen pop accounts toevoegen van andere "providers")

daarentegen smtp is isp/connectie locked, de magische 550 Relaying prohibited (ofzo:P) is dan ook een veelvoorkomende ;) daarvoor zie de oplossing van SatCP.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 14 October 2003 @ 15:25:
[...]

zou het niet makkelijker zijn om gewoon planet te mailen/bellen?
Deze geven niet een direct antwoordt dat het kan of niet kan. Zij willen dit misschien gewoon niet??? Ze geven als optie alleen aan dat je hun webmail of hun Internationale inbelnummers kan gebruiken.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ik werk heel toevallig bij Planet Internet, maar met een andere provider kun je alleen gebruik maken van de POP3 server van planet internet (pop.planet.nl). De SMTP kun je niet gebruiken, want die zit gebonden aan de planet abbonees, dus je moet gebruik maken van de SMTP van die andere provider ;).

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 14 October 2003 @ 15:35:
Ik werk heel toevallig bij Planet Internet, maar met een andere provider kun je alleen gebruik maken van de POP3 server van planet internet (pop.planet.nl). De SMTP kun je niet gebruiken, want die zit gebonden aan de planet abbonees, dus je moet gebruik maken van de SMTP van die andere provider ;).
Bedankt ;) Nou dan is mijn vraag beantwoord!

Thx
Pagina: 1