Toon posts:

Wireless verbinding opzetten tussen 2 huizen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Ik woon nog thuis en wil graag voor mijn zus een internet verbinding opzetten.
(draai hier zelf @home met een routerje)
Zij wil niet via de telefoon gaan en kabel/ADSL aansluiten is te duur aangezien het om een pand gaat waar de anti-krakerswet van op toepassing is en het dus binnen 3 weken gedaan kan zijn. De huizen liggen hemelsbreed op zo'n 150mtr van elkaar. Ook liggen ze in gezichtsveld.

Nu dacht ik dus. Goh laten we een draadloos netwerkje opzetten.
Hang ik aan mijn router een zend station/wireless router(met eventuele extra antenne) en dan bij mijn zus een kaartje erin met eventueel een antenne eraan.

Nu heb ik al menig uurtje hier rond gesurfd en heel veel topics gezien van wifi etc.
Ook heb ik al eens gegoogled naar andere sites en eens gekeken op de sites genoemd in de GOT-topics, maar ik zie onderhand door de topics de essentie niet meer en weet dus niet precies wat ik nu nodig zou hebben.
Hoop zelf dat het tussen de 100 en 250 euro kan liggen qua aanschaf kosten. Maarja dat is een streef bedrag en niet een maximum.

Wie o wie kan me helpen of een goeie kant uit sturen?

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 16:37

DrDrax

Bacdafucup

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 15:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor dat bedrag moet het zeker wel gaan werken koop een acces point en een pci kaartje (liefst beide met losse antenne mogelijkheid) en die 150 mtr moet je kunnen halen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 13:40
Op wifishop.nl kun je externe antenne's kopen die het bereik van je AP aanzienlijk kunnen vergroten.

Kijk daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gezien (:/)
Gutteguttegut schreef op 13 October 2003 @ 21:59:
Voor dat bedrag moet het zeker wel gaan werken koop een acces point en een pci kaartje (liefst beide met losse antenne mogelijkheid) en die 150 mtr moet je kunnen halen.
MOET het kunnen? Probleem is dat ik het dus zeker moet weten, mijn zus heeft niet veel geld en het is natuurlijk zonde als het niet werkt voor die 250euro.
Master__R schreef op 13 October 2003 @ 22:01:
Op wifishop.nl kun je externe antenne's kopen die het bereik van je AP aanzienlijk kunnen vergroten.

Kijk daar eens.
Daar had ik al eens gekeken, maar moet eerst een goed access point hebben en daar zijn er ook bijna meer van dan mooie vrouwen!

Verwijderd

Is de grond tussen de twee huizen van iemand anders? Anders kun je misschien ook een halve meter diep een buisje met daar doorheen een UTP kabel leggen. Als je zorgt dat hij goed komt te liggen en geen last heeft van invloeden van buitenaf, kun je die 150 meter wel halen (onversterkt).

Zo heb ik het ook gedaan tussen ons huis en het bedrijf. Dit was echter 350 meter, dus het moest drie keer versterkt worden. Dat draait perfect en stabiel. Ik heb daarvoor tyleen buis gebruikt. Dat is zwart, buigbaar en oersterk. En het schermt ook nog eens invloeden van buiten af (water, stroomgolven, enz.) :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Vergeet het maar. Je zult al een heel leuk bedrag moeten spenderen aan een goede AP en heel goed antennes wil dit op een normale snelheid werken.
Als er al iets van interferentie is dan is de performance 0

Verwijderd

Ja, daarom. Die mogelijkheid van mij kun je voor dat geld wel voor elkaar krijgen. Maar je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben daarvoor.

Die tyleenbuis kost zo'n 100 Euro samen en de UTP-kabel kun je voor dat stukje wel krijgen voor +/- 30 Euro. Daarbij komen dan alleen nog de 'ontvanger' / 'zender' en de stekkertjes. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 22:39:
Is de grond tussen de twee huizen van iemand anders? Anders kun je misschien ook een halve meter diep een buisje met daar doorheen een UTP kabel leggen. Als je zorgt dat hij goed komt te liggen en geen last heeft van invloeden van buitenaf, kun je die 150 meter wel halen (onversterkt).

Zo heb ik het ook gedaan tussen ons huis en het bedrijf. Dit was echter 350 meter, dus het moest drie keer versterkt worden. Dat draait perfect en stabiel. Ik heb daarvoor tyleen buis gebruikt. Dat is zwart, buigbaar en oersterk. En het schermt ook nog eens invloeden van buiten af (water, stroomgolven, enz.) :)
Helaas, dat was wel erg makkelijk geweest!
wizzzzzz schreef op 13 oktober 2003 @ 22:50:
Vergeet het maar. Je zult al een heel leuk bedrag moeten spenderen aan een goede AP en heel goed antennes wil dit op een normale snelheid werken.
Als er al iets van interferentie is dan is de performance 0
Die mogelijkheid voor gewoon een kabel trekken is wel te doen.

Maar wat bedoel je met een leuk bedrag? Het is in precies in gezichtsveld dus het zou moeten kunnen en verder ligt het tussen de huizen in.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12092/thumb.jpg
Van zwarte puntje naar zwarte puntje moet het.
Is globaal 150 meter

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 23:07 ]

Pagina: 1