Toon posts:

Gnome-core installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer gnome-core te installeren zodat in gaim kan draaien onder fluxbox. ik heb alle files die nodig waren voor het draaien van gnome-core zonder problemen kunnen installen en compilen. Maar zodra ik de rpm gnome-core probeer te installeren krijg ik de melding.

"file /usr/shere/pixmaps/splash/gnome-splash.png from install of gnome-core-1.4.0.4-45 conflicts with file package redhat-logos.1.1.12-1"

Ik heb de directory eens gewoon verwijdert maar dit hielp niet wat kan ik doen om gnome-core toch te aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt..

Ik draai Red hat 9 zonder gnome of kde, enkel X11 en fluxbox.

Verwijderd

Je wilt dus eigenlijk een klein onderdeeltje van Gnome hebben, zonder de rest mee te krijgen?

Je hebt zo te zien dingen met de hand gecompileerd, en dat conflikteert helaas met wat er met je distributie meekomt.

Hoe je dit oplost? Ehhh, weggooien wat je zelf gebakken heb, en installeren uit de RH9 boom.

Ik kan je aanraden om op apt.freshrpms.net op zoek te gaan naar apt-get voor rpm. Is een geweldige tool waarmee met een paar simpele commando's je hele distributie kunt bijhouden, en tevens dat ene kleine dingetje bij-installeren, zonder verzeild te raken in een dependency-hell.

apt-get install gaim haalt precies binnen wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rpm -ivh gaim-versie...rpm gedaan kreeg toen de meldiing gnome=core needed

gnome core gedownload..

toen had ik allerlei extra packages nodig deze allemaal apart gedownload en geinstalled.
toen dit alemaal was gedaan weer
rpm -ivh gnome-core-1.4.0.4-45 .rpm

toen kreeg ik de melding

gnome-splash.png from install of gnome-core-1.4.0.4-45 conflicts with file package redhat-logos.1.1.12-1"

De apt get functie kende ik nog niet.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 22:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 22:02:

De apt get functie kende ik nog niet.. 8)7
Zit ook niet standaard in RedHat. Komt (azzikutgoedheb) uit Debian. Is heeel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu apt get gedownload.. hoe kan ik nu het beste gaim binnen halen?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 22:09:
apt-get install gaim :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 22:09:
Kom op, beetje zelf zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat snap ik bijna...
ik deed idd apt-get install gaim met daarbij de hele naam van de rpm klopt dit...
Hij gaf namelijk een error

Verwijderd

Begin eens met weggooien wat je eerst geinstalleerd had ok?

vervolgens doe je nadat je apt-get geinstalleerd heb:

apt-get update [enter]

en

apt-get upgrade [enter]

Dan doe je apt-get install gaim [enter]

Je krijgt dan vast de vraag dat er een heleboel gedownload moet worden, en of dat goed is. Ja dus.

staat overigens allemaal in de helpfile hoor.. (apt-get --help).

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk wat manual betreft maar ben een newbie die al enkele dagen aan het knooien is om gaim te fixen.

Ik heb oude rpm gedeinstalled daarna heb Ik heb "apt-get update" gedaan. dit ging goed. Vervolgens heb ik "apt-get install gaim"

hij ging verder en het werkt......

Bedankt voor de apt-get tip dit gaat me heel veel installatie tijd schelen... Weer een stap verder verwijdert van M$
tenks..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 23:04 ]

Pagina: 1