Toon posts:

COM via Jscript in HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken geweest hoe ik een COM Object kan gebruiken in een webpagina. Dit moet kunnen met Jscript ik weet ook al hoe ik een een object aanmaak:
code:
1
var objXL = new ActiveXObject("TestClass");

Maar ik weet niet hoe ik input en output variabele kan gebruiken. In de TestClass zit namelijk een functie die zowel input moet hebben als output moet terug geven, maar hoe doe ik dit, iemand een idee?

Verwijderd

alert(objXJ.method(arguments));

Verwijderd

In JScript kun je VB's ByRef variabelen niet gebruiken (helaas), je zult het dus moeten doen met return values.

Misschien kun je wat doen met gemixte VBScript en JScript. Is het overigens server-side of client-side?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben net al een stuk verder gekomen, ik krijg alleen de fout:

Automatiseringonderdeel kan object niet maken

Weet iemand misschien waar dit aan ligt, het object staat wel in mijn register geregistreerd.

Verwijderd

Auw :X da's altijd een zeer vage foutmelding. Heb je al naar je security-instellingen van IE gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan, ik heb momenteel ff alle beveiliging uitgezet, dus daar ligt het niet aan.

btw hij geeft de error op deze regel:
var objXL = new ActiveXObject("RekenClass2.cBereken");

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 11:43 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

als je die regel in notepad kopieert, opslaat als iets.js en dubbelklikt kun je iig uitsluiten of het aan de beveiliging van de browser ligt ;)

anders ligt het zeer waarschijnlijk aan een foute naam van het object. Kun je zoeken in de registry of "RekenClass2.cBereken" er in staat :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat doe krijg een error te zien waar je niet verder mee komt, alleen wat getallen. En "RekenClass2.cBereken" staat wel zo in mijn registry, dus dat zou moeten kloppen.

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

die getallen staan er natuurlijk niet voor nix :) welke melding krijg je precies?

Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff de hele error geven:
Script: Path\testje.js
Regel: 1
Teken: 1
Fout: 0x80131522
Code: 80131522
Bron: (null)

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

het geeft aan dat een dll niet kan worden gevonden/geladen (13 hits op google)

het zou kunnen dat de dll wel geregistreerd is, maar in de tussentijd is verplaatst. ik stel voor dat je de dll opnieuw registreert.

heeft de dll het al eens gedaan op die computer :?

Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 14 October 2003 @ 12:19:
het geeft aan dat een dll niet kan worden gevonden/geladen (13 hits op google)

het zou kunnen dat de dll wel geregistreerd is, maar in de tussentijd is verplaatst. ik stel voor dat je de dll opnieuw registreert.

heeft de dll het al eens gedaan op die computer :?
Nee hij heeft het nog niet gedaan, dat wilde ik juist zo testen, maar dat lukt al niet, maar hij is niet verplaatst sinds hij geregistreerd is. Hij geeft trouwens geen errors met compilen.
Pagina: 1