Van AMD Athlon XP naar Intel P4

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik ben toe aan een snellere PC vind ik zelf, dit omdat binnenkort Half-Life 2, Call of Duty, Commandos 3, Doom 3, etc. uitkomen. Aangezien ik nogal een hardcore gamer ben wil ik hiervoor dus een goede PC hebben.

Ik zit er nu aan te denken om het volgende te doen:

Mijn moederbord vervangen met een Asus P4P800 en mijn AMD Athlon 2500+ door een Intel P4 2.4Ghz 800Mhz FSB.

of

Mijn huidige RadeOn 9700 non-pro te vervangen door een ATI RadeOn 9800 Pro 128MB.

Mijn vraag is eigenlijk of de P4 wel goede prestaties levert in games vergeleken met een Athlon XP. De mhz ligt iig een heel stuk boven die van de 2500+.

Persoonlijk denk ik er wel verstandig aan te doen, want zo duur is het niet om een nieuwe mobo en CPUtje aan te schaffen. Het geheugen van mijn huidige systeem kan ik tenslotte gewoon in mijn nieuwe systeem prikken.

Die 9800 Pro is een duurdere oplossing, maar imo ook een hele goede. Wat zouden jullie doen? Ook na het lezen van reviews kom ik er nog niet echt uit. Of hebben jullie nog ander advies om mijn systeem een beetje voor te bereiden op de toekomstige games?

Profile

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Met je huidige pc kan je al die games ook prima spelen, lijkt mij zonde van je geld. Met die P4 ga je er niet op vooruit (misschien heel klein beetje vanwege hyper threading), de 9800 pro is wel sneller maar of je daar nou 400 euro voor wilt neer tellen.

Ik zeg: wacht tot die games uit zijn, kijk hoe ze draaien (ongetwijfeld prima) en zo niet dan upgraden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat je je in iedergeval vergist in de kosten van het vervangen van mobo&processor. als je die 800mhz fsb wil gaan halen, zul je iig ook je pc2700 geheugen naar alle waarschijnlijkheid moeten gaan vervangen. Maar opzich denk ik dat beide opties niet heel erg veel op gaan leveren. Persoonlijk zou ik wachten totdat er voor een schappelijke prijs iets te koop is dat écht veel sneller is...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik zou zelf wachten tot dat de games echt uitzijn , want je gaat nu upgraden voordat er uberhaupt iets uit is :+.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

mijn AMD Athlon 2500+ (vervangen) door een Intel P4 2.4Ghz 800Mhz FSB
Mijn vraag is eigenlijk of de P4 wel goede prestaties levert in games vergeleken met een Athlon XP. De mhz ligt iig een heel stuk boven die van de 2500+.
je AMD 2500+ vervangen voor een P4 2400Mhz......

Op zijn minst een kleine vooruitgang, denk je ook niet? 8)7

Tip: houd je huidige proc en mobo en vervang je videokaart :)

9800x3d

Verwijderd

De P4 zal wel een vooruitgang betekenen, maar het verschil is niet denderend. De nieuwe videokaart is denk ik de beste upgrade om de games in de toekomst te spelen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover zijn zat reviews te vinden, echt waar :) Kijk eens in de FAQ van dit subforum welke CPU/mobo/geheugen je het beste kunt nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.