[Debian Sid] /dev/ messed up

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 20:53
In mijn /dev/ staan welgeteld 160 harde schijven. Van hda1 t/m hdh20. Dit terwijl ik er slechts 1 heb 8)7 Hetzelfde verhaal voor mijn sd* en fd* en tty* scd* xda* en vcsa* en nog een heleboel andere 'devices'. Ik weet niet hoe dit is gekomen, behalve misschien dat ik 2.6.0-test7 draai, maar veel geks heb ik er echt niet mee gedaan. Nu wil ik graag weten hoe ik /dev/ kan opschonen zonder al te veel risico.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

LB06 schreef op 13 October 2003 @ 20:33:
In mijn /dev/ staan welgeteld 160 harde schijven. Van hda1 t/m hdh20. Dit terwijl ik er slechts 1 heb 8)7 Hetzelfde verhaal voor mijn sd* en fd* en tty* scd* xda* en vcsa* en nog een heleboel andere 'devices'. Ik weet niet hoe dit is gekomen, behalve misschien dat ik 2.6.0-test7 draai, maar veel geks heb ik er echt niet mee gedaan. Nu wil ik graag weten hoe ik /dev/ kan opschonen zonder al te veel risico.
Dit is standaard zo als je geen gebruk maakt van devfs of udev.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 20:53
Creepy schreef op 13 October 2003 @ 20:38:
[...]

Dit is standaard zo als je geen gebruk maakt van devfs of udev.
Heb de devfs daemon geïnstalleerd, maar na een reboot nog geen resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-10-2003 20:45 . Reden: niet lui ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat is gewoon een optie in je kernel configuratie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is inherent aan het gebruikelijke systeem om hardware te benaderen in linux. Een speciale file met een major en minor nummer om aan de kernel aan te geven welke hardware we graag mee willen praten. Of de hardware bestaat of niet, het bestand is er meestal, dat messed up valt dus reuze mee. Een oplossing daarvoor, is devfs, dan is het bestand er alleen als de hardware correct geinitialiseerd is. Daarvoor heb je devfs-support nodig in de kernel, devfsd is daar niet voldoende voor. Hierover is meer informatie te vinden in man mknod, man MAKEDEV, en de kerneldocs over devfs. Dit had met wat leeswerk over de werking van /dev/ in linux wel gevonden kunnen worden is mijn mening, hopelijk is het nu wat duidelijker allemaal :)

Dit topic is gesloten.